Ik heb vandaag mijn analoge tv vervangen voor een smart-tv. Kan ik de oude tv-box hiervoor nog gebruiken of heb ik een andere nodig? En hoe kom ik daar dan aan?
Hallo
Gewoon proberen zou ik zeggen, en loop je tegen problemen aan post het dan even hier.
Er is altijd wel iemand die wil en kan helpen.
Hopelijk werkt het weer snel!
Met vriendelijke groet!
Hoi
Gefeliciteerd met je nieuwe smart TV, dat is een mooie aankoop! In principe kun je de box die je momenteel hebt gewoon gebruiken, maar omdat de Entone Kamai 510 enigszins verouderd is, ruil ik deze graag om naar een nieuwer model: de Amino Aria 610. Die is iets sneller qua processor en wordt tegenwoordig standaard geleverd bij klanten die een TV-abonnement hebben.
Dit is natuurlijk geen verplichting, dus ik vraag daarom om jouw toestemming: mag ik de box omruilen? Alvast bedankt voor je antwoord!
Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!
Maar zou het geen optie zijn om het principe van de navigatie apparaten te volgen, ik bedoel dan je koopt b.v. een bepaald type Tom-Tom of Garmin, om deze te activeren en kaarten te installeren logt men in bij de leverancier en download de software, wel gebruiken steeds minder mensen dergelijke apparaten.
Dus m.a.w. men koopt een mediabox en download zelf de software van je provider voordeel is dat men zelf kiest welk merk en specs het toestel heeft.
Ja zou beter zijn, al was het maar een app voor Android tv, kun je zelf box aanschaffen die wel lekker snel is.
Hoi
Ik maak graag gebruik van jouw aanbod en uiteraard krijg je bij deze ook toestemming om de box om te ruilen. Heb jij verder nog gegevens van mij nodig?
Met vriendelijke groet en de beste wensen voor 2021,
Corine
Hoi
Hoi
Zouden jullie bij ontvangst van de vervangende TV Box alsjeblieft het oude model willen retourneren? Hoe je dit doet, lees je in de e-mail die ik zo toestuur. Check voor alle details omtrent terugsturen hardware ons speciale topic: Hoe stuur je de apparatuur terug?.
Hoi
En waarom wordt er nu proactief aangeboden 510 boxen om te ruilen voor een 610 waar dit voorheen zo goed als onmogelijk was (hoogstens bij hoge uitzondering na een Oscarwaardige smeekbede op het forum ) ? Voldoet de 510 toch niet voor het nieuwe platform?
Maar zou het geen optie zijn om het principe van de navigatie apparaten te volgen, ik bedoel dan je koopt b.v. een bepaald type Tom-Tom of Garmin, om deze te activeren en kaarten te installeren logt men in bij de leverancier en download de software, wel gebruiken steeds minder mensen dergelijke apparaten.
Dus m.a.w. men koopt een mediabox en download zelf de software van je provider voordeel is dat men zelf kiest welk merk en specs het toestel heeft.
Is dit zo'n goed voorbeeld dan? Kan je Garmin kaarten op een TomTom zetten?
Dus simpel gezegd je koopt bij b.v. de Media markt een Tom Tom dan log je in bij Tom Tom en download daar de software en kaarten.
Dus simpel gezegd je koopt bij b.v. de Media markt een Tom Tom dan log je in bij Tom Tom en download daar de software en kaarten.
Dat bedoel ik : als je een TomTom hebt en je wilt ‘overstappen’ naar Garmin kan je weer een andere gaan kopen ...
Laat ons weten of de vervangende box het probleem oplost!
Laat ons weten of de vervangende box het probleem oplost!
Oh, ik had geen nieuwe box aangevraagd of ergens problemen mee. Liever nog op de 510 met de oude tv omgeving dan een 610/710 met de nieuwe (Animal Planet problemen? Nergens last van, net als alle andere voorbijkomende problemen). ‘And long may it last!’
Kon me alleen goed herinneren uit de begindagen van de 610 dat als je er een wilde omdat de 510 zo traag was (trager nog dan de nog oudere Amino A140) het met zo goed als geen mogelijkheid kon maar het nu opeens actief gepusht wordt terwijl er werd aangegeven dat er geen nieuwere box dan de 510 nodig was voor het nieuwe platform.
(hooguit kon je misschien een 610 krijgen door je abo op te zeggen en opnieuw lid te worden; zo ben ik ooit ook van de A140 naar de 510 gegaan. Achteraf met spijt ook nog aangezien na verloop van tijd de firmware het beter deed op de A140 dan op de 510 ).
Met de Entone 510 heb ik eerlijk gezegd ook geen enkel probleem ook deze werkt zoals het hoort, omdat ik geen zaken als opnemen of streaming gebruik mogen ze me met alle plezier op het oude platform laten.
Sorry dat ik dit niet bij voorbaat kon zien, maar dat is pas achteraf zichtbaar. Dat is natuurlijk geen enkel excuus en blijft frustrerend, maar wel de reden dat ik je hier eerder over kon inlichten. Bij enkele gebruikers verdwijnt die korting en dan kunnen we het enkel nog rechtzetten middels een eenmalige korting op het maandbedrag.
Je bent overigens al enige tijd contractvrij, kan ik je iets nieuws aanbieden of vind het je verder prima zoals het is?
Graag gedaan en sorry voor de fout aan onze kant!
Dat betekent zeker niet dat dit voor iedereen die een vervangende box krijgt, geldt. Zoals ik hierboven gezegd heb, komt dit slechts bij enkele gebruikers voor die gebruikmaakten van die specifieke korting. Dat zal een kleine groep zijn en daarvan dan ook weer een select gezelschap. Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren, maar het is gelukkig slechts een relatief kleine groep gebruikers.
Graag gedaan en sorry voor de fout aan onze kant!
Dat betekent zeker niet dat dit voor iedereen die een vervangende box krijgt, geldt. Zoals ik hierboven gezegd heb, komt dit slechts bij enkele gebruikers voor die gebruikmaakten van die specifieke korting. Dat zal een kleine groep zijn en daarvan dan ook weer een select gezelschap. Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren, maar het is gelukkig slechts een relatief kleine groep gebruikers.
En welk onderdeel van zijn abo is er dan gewijzigd? Indertijd kon je kiezen voor een tweede kastje zonder extra maandelijkse kosten gedurende de looptijd van je abo of je kon een jaar lang €5 extra korting krijgen. Aan een bepaald tv platform was het in ieder geval niet gebonden al staat er wel specifiek ‘Interactieve TV’ box op de facturen. Kan me nauwelijks voorstellen dat het om ‘enkele gebruikers’ gaat …
(hier ook allang contractvrij overigens, mede omdat de huidige snelheid niet meer aangeboden wordt. Grappig genoeg is de voorgeschotelde tv optie bij de pakketten in de shop nog steeds ‘Interactieve TV’. Door de inflatiecorrectie van de laatste jaren én de introkorting kom je inmiddels met een 50Mb abo op een vergelijkbare prijs maar dan moet je ieder jaar om korting bedelen )
Ik kan me goed voorstellen dat je het pakket nu behoudt zoals het is, maar ik wil met alle liefde nagaan of we iets met meer voordeel kunnen aanbieden - mits je dit zelf ook wilt natuurlijk. Laat het weten, dan kijk ik hier zo snel mogelijk naar.
Ben het met
Hoi
Wat betreft de eenmalige compensatie: dat bedrag bestaat uit twee delen, je ontvangt een bedrag naar rato voor de gemiste korting per halfjaar (€ 30,00 per zes maanden). Inmiddels is dit gewijzigd naar één keer € 60,00 - daarom zal ik de tweede vergoeding meteen aanmaken.
Waarom dit zo is, durf ik ook niet precies te zeggen, maar kan ik uitzoeken bij andere afdelingen. Ik ga hier achteraan en zal binnen enkele dagen met een antwoord komen. Dat lost het probleem niet op natuurlijk, maar jullie hebben recht op een verklaring.
Ik kan me goed voorstellen dat je het pakket nu behoudt zoals het is, maar ik wil met alle liefde nagaan of we iets met meer voordeel kunnen aanbieden - mits je dit zelf ook wilt natuurlijk. Laat het weten, dan kijk ik hier zo snel mogelijk naar.
Eerst maar eens de overgang naar het nieuwe tv platform afwachten en de beeldkwaliteit met eigen ogen beoordelen (naast alle andere issues die er spelen). En daarnaast de geruchten over een verkoop van T-Mobile Nederland …
Qua snelheid mis ik (nog steeds) niks in ieder geval (juist speciaal gedowngrade toen dit weer beschikbaar kwam nadat het eerder al door Vodafone was opgeheven en geforceerd een hogere snelheid moest nemen).
Af en toe verschijnen er opvallende berichten over T-Mobile in de media. Het Financieel Dagblad schrijft "Miljardenverkoop van T-Mobile in de maak".
We begrijpen dat zulke berichten vragen oproepen bij een ieder. Het zijn op dit moment speculaties die rondgaan in de markt. Als er daadwerkelijk informatie is over ontwikkelingen bij Deutsche Telekom of T-Mobile Nederland, dan zullen we dat met jullie delen. Verschillende media hebben ook al vragen gesteld over dit bericht. We hebben aangegeven dat het om speculaties gaat en verder geen kern van waarheid betreft.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.