Upliving volume via nieuwe media box afstandsbediening

  • 7 February 2024
  • 11 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 1

Ik zou graag het volume van de Upliving  soundbar met de afstandbediening van de nieuwe Android media box willen regelen.

Pieter 😀😀

 

Cheyenne van Odido 1 maand geleden

Hi @horssenp, dank voor de toevoeging! Demi is druk voor je bezig, samen met het TV team. Er lijkt namelijk iets aan de hand met de instelling in het menu waarmee we dit kunnen oplossen. Ik moet er dus nog even een speld in zetten, we komen hierover zo snel mogelijk bij je terug zodra er informatie is!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @horssenp, ik kan mij goed voorstellen dat je van de Mediabox wilt genieten met top geluid vanuit de soundbar! Dit is zeker mogelijk om de volume te regelen wanneer je de soundbar koppelt aan de Mediabox. Je kunt dit het makkelijkste doen via Bluetooth. Je gaat dan in de Mediabox rechtsboven naar Instellingen > Afstandbedieningen en accesoires > Accesoires toevoegen. Zorg wel dat de soundbar dan ook in de koppelstand staat zodat de Mediabox de soundbar kan herkennen. Laat je weten of het hierna gelukt is? 😁

Reputatie 1

De BT verbinding gebeurd wel maar de volume regeling reageert niet. Als ik naar Accessories ga en op de mediabox klik krijg bovenstaande gegevens . Dat geeft aan dat de volumeregeling nog niet ingesteld is. Enig idee waar de kink 😀 zit ?

Reputatie 7
Badge +8

@horssenp Super dat dit gelukt is met koppelen! Merk je geen verschil in geluid wanneer je de volume regelt via de afstandsbediening ook met de soundbar gekoppeld niet? Vaak gaat dit namelijk wel automatisch. Ik vraag het voor de zekerheid ook nog even na bij ons tv-team. Hopelijk kan ik je snel meer vertellen hierover! 😊

Reputatie 1

Nog even een kleine toevoeging. Ik gebruik de HDMI-ARC kabel connectie op jullie advies om de TV/Soundbar automatisch op te starten en dat werkt ook. Ik weet niet of dat het  bluetooth advies voor het regelen van het volume van de soundbar in de weg zit..

Wat is overigens het merk/type van de afstandsbediening? 

Reputatie 1

Ik moet even iets corrigeren. De foto en text die ik eerder stuurde had te maken de volume bediening van de tv en is dus niet belangrijk.

Het gaat dus om het bedienen van het volume van de Upliving soundbar . Zoals eerder gezegd is de bt verbinding tot stand gebracht maar kan het volume nog niet worden bediend met de media box afstandsbediening .

Sorry voor de mogelijke verwarring van mijn kant.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @horssenp, dank voor de toevoeging! Demi is druk voor je bezig, samen met het TV team. Er lijkt namelijk iets aan de hand met de instelling in het menu waarmee we dit kunnen oplossen. Ik moet er dus nog even een speld in zetten, we komen hierover zo snel mogelijk bij je terug zodra er informatie is!

Reputatie 1

Hi @horssenp, dank voor de toevoeging! Demi is druk voor je bezig, samen met het TV team. Er lijkt namelijk iets aan de hand met de instelling in het menu waarmee we dit kunnen oplossen. Ik moet er dus nog even een speld in zetten, we komen hierover zo snel mogelijk bij je terug zodra er informatie is!

Is er al enige vooruitgang met dit probleem?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @horssenp, zeker! We zijn bezig met het testen van een oplossing. We zullen het meteen laten weten wanneer het opgelost is! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Opnieuw na 4 weken de vraag of er iets gebeurd met dit issue …..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @horssenp, sorry dat ik hier zomaar uit de lucht kom vallen! 

Maar het een en ander is mij niet helemaal duidelijk. Is het inmiddels gelukt om de soundbar te verbinden met je televisie en Mediabox en kun je de volume daar regelen? 

Is je vraag nu of je de soundbar kan bedienen met de afstandsbediening zonder de Mediabox te gebruiken? Of gaat het wel in combinatie met de Mediabox? Dus je tv zenders etc. 

Reputatie 1

Als je de eerdere posts terugkijk zul je zien dat het nog alleen om de volume regeling gaat. De rest is allemaal prima in orde.

Reageer