Skip to main content

Na de update van de TV box zijn er wel een aantal dingen veranderd.

Wat ik mis en een prima functie was: Als je naar een zender kijkt kon je met de pijltjestoetsen naar een andere zender zoeken en daarna op OK drukken als je die had gevonden, dan ging hij er pas naartoe, dat werkt niet meer helaas.

Hoi @Peter1958, leuk dat je jouw feedback met ons deelt, bedankt dit is zeker een punt om mee te nemen! Hoewel het een kleine variant is: terwijl je navigeert in de TV gids zie je onderin beeld nog de zender die je aan het kijken was. Het is goed opletten, maar in theorie is de zender nog te volgen.

Ik hoop dat je desondanks goed van het nieuwe platform kunt genieten! 😃


Sorry @Cal van Odido  maar het is echt een enorme downgrade dat je niet meer met de pijltjes door de gids van verschillende zenders kan scrollen.

Nu moet je echt van zender wisselen om te zien wat er nog meer is. Dat is niet meer van deze tijd.

Elke keer zappen duurt een dikke seconde en je kan ook niet naar rechts naar aankomende programma's scrollen. Moet ik dan telkens via de TV gids? Dan zie ik het programma toch niet meer...

Herstel dat aub gewoon.  Thanks!


Beste Cal,

Bedankt voor je reply.

Maar ik ben het helemaal eens met RetroVolvo, dit is echt een irritante downgrade als je dat gewend ben.

Van mij mag het morgen al weer bruikbaar zijn.

Thanks!


Hey @Peter1958 & @RetroVolvo, dit is op dit moment hoe het werkt. Voor nu is hier niks aan te veranderen, maar geen zorgen. We zijn op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van Odido TV! Zodra hier meer over bekend is zullen we dit groots aankondigen. 


Hier ook een veelgebruikte functie die het niet meer doet. Heel vervelend! 


Hey allemaal, ik krijg steeds meer meldingen hierover. Ik heb het TV-team ingelicht hierover en ze gaan het onderzoeken. Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier met jullie delen!


Hey @Peter1958@RetroVolvo@ItzSoFluffy & @robertpnl, ik heb zojuist een vraag gekregen van het TV-team. Het lukt ons niet om het te reproduceren. Zouden jullie een filmpje kunnen maken van de afstandsbediening en de tv en dan uitleggen met een voiceover wat er precies niet meer werkt of niet goed functioneert wat het eerst wel deed? Jullie kunnen de filmpjes delen door middel van een WeTransfer link en de link dan hier te delen. Dan zorg ik ervoor dat het TV-team de filmpjes ontvangt en dan kunnen we het verder onderzoeken! Alvast bedankt.  


Beste Tommy,

Bij deze een link van een filmpje wat ik heb gemaakt. Dit staat op “Imgur” want via WeTransfer kan je alleen bestanden naar een e-mailadres sturen. Op Imgur moet je wel het geluid aan zetten, dat staat standaard uit.

Als ik op het TV beeld wijs om op de pijltjes te drukken bedoel ik uiteraard de pijltjes op de afstandsbediening.

https://imgur.com/rY98ce0

 


Bij mij werken de pijltoetsen weer door de TVBox even geheel te herstarten. Het lijkt erop dat het niet werkt na de update installatie zonder opnieuw te herstarten.

 


Hi allemaal, er is momenteel een workaround en er wordt op de achtergrond gewerkt aan een definitieve fix. 

 

Workaround

Eerst twee keer op 'ok' drukken als je live tv kijkt, daarna werkt het weer als je op het pijltje naar beneden drukt. Wanneer de TV Box weer op stand-by gaat of uitgezet wordt, moet deze stap herhaald worden om weer 'gewoon' te kunnen zappen via de pijltjes.


@robertpnl 

In het kader van stroombesparing hebben wij op diverse punten zoals ook de hele TV/geluid installatie er een stroomschakelaar tussen gezet, die staat uit als we geen TV kijken (staat alleen tussen 15.00 en 19.00 aan). Dit is hetzelfde als de TV box een reset geven, maar dat werkt hier dus niet.

Ook resetten van het modem wat wel dag en nacht aan staat bied geen soelaas.


@Demi van Odido 

Hi Demi,

Zojuist de workaround geprobeerd, dat werkt!


Hier werkt de workaround ook! 


@robertpnl

In het kader van stroombesparing hebben wij op diverse punten zoals ook de hele TV/geluid installatie er een stroomschakelaar tussen gezet, die staat uit als we geen TV kijken (staat alleen tussen 15.00 en 19.00 aan). Dit is hetzelfde als de TV box een reset geven, maar dat werkt hier dus niet.

Ook resetten van het modem wat wel dag en nacht aan staat bied geen soelaas.

Ok, dan heb ik waarschijnlijk de OK knop tweemaal achterelkaar ingedrukt na herstart en mij het gevoel gegeven dat dit dan de oplossing is ;)


Hier ook het probleem van het zappen met de pijltjestoetsen. De workaround (2x op OK drukken) werkt inderdaad. Bij mij blijft het werken zolang in de box niet van de stroom afhaal. Als ik de box met de afstandsbediening uitzet en weer aanzet houdt hij de mogelijkheid van zappen met de pijltjestoetsen wel vast.

Ik lees dat Odido bekend is met dit probleem en dat er naar een oplossing wordt gezocht. Gewoon 2x op OK drukken en je box niet van de stroom afhalen totdat er een oplossing is.


In mijn beleving is het issue nu opgelost (volgens mij niet eens 2x op ok geklikt), supersnel, hartelijk dank!


Hier is het probleem tijdelijk opgelost  door 2x op OK te drukken. Zojuist bij mijn overburen geweest. Daar was het probleem hetzelfde. De pijltjestoetsen werkten niet. Na 2x OK werkten ze weer wel. Ik denk dus dat het issue nog niet echt is opgelost. Zolang je de box niet van de stroom afhaalt houdt hij z’n instellingen. Dus de stekker er in laten zitten


Reageer