Skip to main content

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.

Hallo @Lisa,

Ik heb zeker gespeeld met de verschillende beeldformaten maar was er al snel achter dat 1080p50 de beste was, al voor de desbetreffende wedstrijd. En zeker realiseer ik me dat je blokkerig beeld krijgt als je resolutie te laag is of dat je beeld niet vloeiend loopt als je frequentie geen veelvoud is van de hoeveelheid frames/seconde waarop de stream gemaakt is. Dat laatste klinkt logisch maar was me pas opgevallen nadat de tv-box versprongen was naar 1080p60 zonder dat wij daar iets aan doen. Dit gebeurt overigens vaker en dan moet deze resolutie met de hand worden teruggezet.

Je merkt dat de encoder van het platvormmoeite heeft met snel bewegende beelden en zeker als er weinig contrast is in kleuren. Dan wordt het beeld onscherp en blokkerig.

Met vriendelijke groet,

Bas

 


@Lisa Is er al een update?

We zijn inmiddels een maand verder maar nog geen centimeter opgeschoten. Keer op keer komen er vragen of oplossingen die totaal niet relevant zijn voor mijn probleem. Ik wil deze week concreet weten wat Tmobile er aan denkt te gaan doen. Zo niet ga ik het abonnement beëindigen incl. alles wat er onder hangt. En @Lisa en de rest van de crew hier, dit ligt echt niet aan jullie, ik weet dat jullie er alles aan doen.

Feit blijft dat de tvdienst veranderd is in negatieve zin. Van een aanbieder met de beste beeldkwaliteit naar een aanbieder met een van de beroerdste beeldkwaliteit. Nogmaals: deze week wil ik weten hoe tmobile MIJN probleem denkt te gaan oplossen,al dan niet tijdelijk. En kom aub niet aan dat de TD er mee bezig is, dat station zijn we inmiddels wel gepasseerd. Kom met een passende oplossing. Wat mij betreft halveer je de kosten voor TV totdat de beeldkwaliteit weer op orde is. 


  

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).

Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Ik post deze reactie ook nog even hier in mijn eigen topic aangezien er toch wel een aantal zaken heel duidelijk gesteld worden, eindelijk na het openen van mijn topic:

1: De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden.

Vind ik een hele rare uitspraak, gezien het feit we het hier over Lineaire TV hebben. Het doel zou dus TV kijken op TV moeten zijn, in mijn beleving is dus terug schroeven van kwaliteit daarvoor niet noodzakelijk?

2: Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken.

Fijn! dus omdat mensen hun wifi niet op orde hebben gaan we TV aanbieden over glasvezel op een miserabele bitrate? Daarnaast is het gewoon mogelijk - en het word al gebruikt - om meerdere bitrates aan te bieden en die dynamisch aan te passen aan de verbindingskwaliteit .Totaal kul argument dus.

3: Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende

Ja leuk zeg! we gaan de kwaliteit verminderen maar daar zou je als je niet kritisch kijkt - helaas ben ik dat wel - niets van moeten zien! Een van de redenen dat ik vorig jaar ben over gestapt was de superieure beeldkwaliteit. Vervolgens word je een maand lang aan het lijntje gehouden dat het niet zo zou moeten zijn en zie hier… de aap komt uit de mouw. Lekker dit, ben er behoorlijk pissig over. 


Wij zijn deze week ook overgezet op T-Mobile TV (hadden eerst de glasvezel streams van voormalig Vodafone Thuis). De kwaliteit is op zich goed, behalve bij uitzendingen waar veel beweging plaatsvindt, zoals Ziggo Sport Racing. Je ziet hier duidelijk flikkeringen in het beeld waar de beweging plaatsvindt. Zowel 1080p50 als 1080p60 geprobeerd, maakt geen verschil. Misschien nog maar even 1080i50 of 1080i60 proberen, want óf het beeld is interlaced óf de bitrate is te laag om een soepel beeld weer te kunnen geven. Wordt vervolgd 👍🏼


Wij zijn deze week ook overgezet op T-Mobile TV (hadden eerst de glasvezel streams van voormalig Vodafone Thuis). De kwaliteit is op zich goed, behalve bij uitzendingen waar veel beweging plaatsvindt, zoals Ziggo Sport Racing. Je ziet hier duidelijk flikkeringen in het beeld waar de beweging plaatsvindt. Zowel 1080p50 als 1080p60 geprobeerd, maakt geen verschil. Misschien nog maar even 1080i50 of 1080i60 proberen, want óf het beeld is interlaced óf de bitrate is te laag om een soepel beeld weer te kunnen geven. Wordt vervolgd 👍🏼

Helaas heb ik de interlaced signalen ook geprobeerd en dit maakt geen verschil. Uiteraard ook alle truukjes van de TV uitgezet zodat ik het ruwe signaal op TV krijg. Deze artifacts zijn ook zichtbaar op TV Anywhere, het zit dus echt in het signaal zelf :(
De reden waarom ik er zo zuur over ben is dat ik eigenlijk alleen maar Auto en Motorsport kijk, daar is dit dus overduidelijk en irritant aanwezig. Vervolgens betaal ik ook nog eens 15 euro in de maand voor ziggo sport en krijg een gedegradeerd signaal. 


Hi @BasG1, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Ik wil heel graag hier de uitkomst van het onderzoek delen van het wazige beeld waar door mijn collega's van de technische dienst hard aan is en wordt gewerkt. Ik hoop dat deze fix er ook bij jou voor zal zorgen dat de beeldkwaliteit verbetert. 

Hi @MetaframeNL, ik deel ook heel graag deze update met jou! Omdat ook door het TV Team bij jou al is aangegeven dat jouw issue onder het gezamenlijke issue van enkele andere klanten valt, wil ik je graag van het volgende op de hoogte stellen en hoop ik dat deze oplossingen jouw mindere beeldkwaliteit de das om zullen doen. Ook wil ik je nogmaals laten weten, dat ik jouw gevoel echt helemaal snap. Dus mocht jij op basis van de onderstaande uitkomsten nog vragen of opmerkingen hebben, weet dan dat ik en de andere moderators je hier graag zo goed mogelijk mee willen helpen.

Voor de gebruikers met een 720p resolutie: we hebben een logging lopen op een TV Box om te onderzoeken wat er gebeurt. Dit houdt in dat wij op een TV Box aan het volgen zijn wat er exact gebeurt qua handelingen om het probleem zo op te kunnen sporen. Uiteraard worden jullie hiervan op de hoogte gesteld zodra ik meer hoor. 

Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen met alle vragen! 😊

Hi @DennisAmeling, super dat jij ook in dit topic van je laat horen! Ik hoor graag hoe jouw vervolg is verlopen. Kan jij dit met ons delen? Weet dat wij hier voor je klaarstaan!


Hi @MetaframeNL, ik deel ook heel graag deze update met jou! Omdat ook door het TV Team bij jou al is aangegeven dat jouw issue onder het gezamenlijke issue van enkele andere klanten valt, wil ik je graag van het volgende op de hoogte stellen en hoop ik dat deze oplossingen jouw mindere beeldkwaliteit de das om zullen doen. Ook wil ik je nogmaals laten weten, dat ik jouw gevoel echt helemaal snap. Dus mocht jij op basis van de onderstaande uitkomsten nog vragen of opmerkingen hebben, weet dan dat ik en de andere moderators je hier graag zo goed mogelijk mee willen helpen.

Voor de gebruikers met een 720p resolutie: we hebben een logging lopen op een TV Box om te onderzoeken wat er gebeurt. Dit houdt in dat wij op een TV Box aan het volgen zijn wat er exact gebeurt qua handelingen om het probleem zo op te kunnen sporen. Uiteraard worden jullie hiervan op de hoogte gesteld zodra ik meer hoor. 

Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

​​​​​​@Lisa Beste Lisa, je wilt me op de hoogte brengen van bovenstaande 2 updates? 

Dit zijn dus NIET de problemen die spelen bij mij en dit gaat dus ook niets veranderen bij mij. Dit is meermaals aangegeven in dit en andere topics.

Ik vind dit heel vermoeiend allemaal.... 


Ik kijk zelf graag BBC en zeker tijdens het EK maar ook in het algemeen is er een merkbaar verschil in kwaliteit tussen BBC en nederlandse zenders. Zoals elders beschreven in deze topic lijkt het alsof de bit rate lager is op BBC, er missen gewoon frames in het beeld en dat is heel merkbaar tijdens snel bewegende beelden zoals bij sport. Ik heb het gevoel dat ik naar Max Headroom kijk.

Bij de publieke en commerciele nederlandse zenders is het beeld ineeds veel vloeiender. Ik wou de EK finale op BBC kijken zodat je ook een beetje het gevoel meekrijg van de engelse maar werd misselijk van het beeld en heb het op Ned 1 moeten kijken.

Dit is alleen gebeurt nadat ik was overgezet op T mobile TV.

Ik weet bijna zeker dat T mobile hierover weet en dat het een bewuste keuze is geweest van T mobile, om nederlandse zenders meer bandwidth te geven dan de andere zenders. Al deze nieuwe interactiviteit (pauzeren, terugspelen, enz) meer data nodig heeft dan normale tv, meer data dan T mobile op dit moment kan leveren aan iedereen en alle zender, dus ze prioriteren de meest bekeken zenders. Dit lijkt me een hele foute beslissing. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op al deze interactiviteit op mijn TV. Als ik on demand wil hebben dan heb ik netflix, youtube, enz. TV is uniek omdat het hier en nu word uitgezonden, dat is ook de enige reden dat ik het nog kijk. Een of andere hoge piet bij t mobile heeft dus interactiviteit boven kwaliteit geplaatst. En dat is echt een grote fout. 

Dit is allemaal heel jammer want ik was voor de “upgrade” zeer tevreden met T mobile. Maar ik moet nu op zoek naar een provider die weliswaar meer gaat kosten maar de kwaliteit waarborgt. 


Ik kijk zelf graag BBC en zeker tijdens het EK maar ook in het algemeen is er een merkbaar verschil in kwaliteit tussen BBC en nederlandse zenders. Zoals elders beschreven in deze topic lijkt het alsof de bit rate lager is op BBC, er missen gewoon frames in het beeld en dat is heel merkbaar tijdens snel bewegende beelden zoals bij sport. Ik heb het gevoel dat ik naar Max Headroom kijk.

Bij de publieke en commerciele nederlandse zenders is het beeld ineeds veel vloeiender. Ik wou de EK finale op BBC kijken zodat je ook een beetje het gevoel meekrijg van de engelse maar werd misselijk van het beeld en heb het op Ned 1 moeten kijken.

Dit is alleen gebeurt nadat ik was overgezet op T mobile TV.

Ik weet bijna zeker dat T mobile hierover weet en dat het een bewuste keuze is geweest van T mobile, om nederlandse zenders meer bandwidth te geven dan de andere zenders. Al deze nieuwe interactiviteit (pauzeren, terugspelen, enz) meer data nodig heeft dan normale tv, meer data dan T mobile op dit moment kan leveren aan iedereen en alle zender, dus ze prioriteren de meest bekeken zenders. Dit lijkt me een hele foute beslissing. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op al deze interactiviteit op mijn TV. Als ik on demand wil hebben dan heb ik netflix, youtube, enz. TV is uniek omdat het hier en nu word uitgezonden, dat is ook de enige reden dat ik het nog kijk. Een of andere hoge piet bij t mobile heeft dus interactiviteit boven kwaliteit geplaatst. En dat is echt een grote fout. 

Dit is allemaal heel jammer want ik was voor de “upgrade” zeer tevreden met T mobile. Maar ik moet nu op zoek naar een provider die weliswaar meer gaat kosten maar de kwaliteit waarborgt. 


BBC op het oude platform was al een van de zenders met de laagste bitrate en dat waren (hier/’ODF’) de onbewerkte streams zoals ze aangeleverd worden. Tussen de 6-8Mbps was vrij normaal voor BBC ½ … maar aan de kwaliteit zag je het vaak niet direct af.

Op dit nieuwe platform zullen alle zenders (neem ik aan) met gelijke bitrates verstuurd worden onafhankelijk van de aanvoer, maar wat met lage bitrate binnenkomt en nog een keer door de molen gehaald wordt zal niet meehelpen nee.


Ik ervaar hetzelfde probleem. Wij zijn een paar maanden geleden automatisch overgezet naar het nieuwe platform en sindsdien is het alleen maar slechter geworden. 
Eerst problemen met het signaal tussen de Box en de TV; regelmatig staat die spontaan op 576p.
Daarnaast is de stream-kwaliteit achteruit gegaan en echt beneden peil. Ik betaal ook extra voor Ziggo sport. 
Ik had zelf al het vermoeden dat het een compressie probleem was, want het is vooral zichtbaar bij bewegende beelden. Zat net olympisch zwemmen te kijken en dan kan je gewoon niet zien wie in welke baan zwemt. Bij Formule 1 zie ik hetzelfde probleem met bewegende beelden. 
Deze post bevestig mijn vermoeden dat dit niets te maken heeft met instellingen in kastjes, opnieuw opstarten etc. Het is gewoon een keuze van T-Mobile geweest om de kwaliteit te verminderen op het nieuwe platform.
Ik hoor graag van T-mobile hoe ze dit denken te gaan oplossen of welke tegemoetkoming wij hier voor gaan krijgen. Het lijkt me logisch dat je niet dezelfde prijs kan blijven hanteren voor een slechter product. 


Hoi allemaal,

Omdat @Lisa op dit moment van verlof geniet, ben ik er om de honneurs waar te nemen en jullie te voorzien van een update vanuit onze technische specialisten. Zoals jullie weten lopen er twee onderzoeken. Hiervoor is er flink getest en lijkt er een fix te zijn gevonden. Om dit breder aan te pakken, willen we dit graag bij enkele van jullie testen.

Het gaat om een fix die op afstand geactiveerd wordt - jij hoeft dus niks te doen! Mocht deze fix niet naar behoren werken bij jullie, dan kan deze worden teruggedraaid met een herstart van de TV Box: factory reset van de TV Box (link is klikbaar).

Graag verneem ik wie ik hiervoor kan aandragen. Een reactie hierop is in principe voldoende! Alvast hartelijk bedankt.


@Boris Uiteraard ben ik bereid om mee te werken aan het testen van die fix. Dan ben ik wel benieuwd wat deze fix inhoud en evt veranderd, dan kan ik zaken beredeneren als het niet of wel goed gaat. 


@Boris Is er al een update? Is de fix al toegepast? 


Hier ook prima om de fix door te voeren, maar dan zou het inderdaad wel handig zijn om te weten wat er precies verandert 😊


Hi @MetaframeNL en @DennisAmeling, super tof om te lezen dat jullie hieraan mee willen werken, thanks hiervoor! Hele terechte vraag van jullie beiden. Deze vraag heb ik uitstaan en toevallig staat er morgen een meeting op de planning waarin dit wordt besproken. Ik hoop dat ik jullie morgen dan ook kan vertellen wat er getest gaat worden. Die houden jullie nog van mij te goed.

Ik ben weer terug van vakantie, dus ik blijf vanaf nu weer in de lead. Jullie gegevens zijn in ieder geval al doorgezet, zodat de fix uitgevoerd kan worden. Ik heb ook uitgevraagd of er morgen al kan worden aangegeven wanneer deze fix bij jullie wordt uitgevoerd. Zo zijn jullie volledig op de hoogte. Mochten jullie ook nog andere vragen hierover hebben, geef dan vooral een (virtuele) gil en dan ga ik daarmee aan de slag!

 


Net dit hele topic doorgelezen en ik moet er wel om lachen. Dezelfde incompetenten antwoorden and in het ondertussen 9 maanden lange durende topic over mensen waarbij de upload blijft steken op 0-300 Mbit.

De wil voor oplossingen lijkt niet aanwezig en de forum moderators werken of mee aan het niet oplossen of worden net als de betalende klant van het kastje naar de muur gestuurd maar het resultaat is altijd hetzelfde. GEEN OPLOSSING en trage communicatie. en als er dan all communicatie is gaat het werkelijk nergens over.

 

Ik heb gelukkig een eigen router en deze updates naar het nieuwe platform geblokkeerd en dat zal ik blijven doen zo lang het kan.


Hi guys, zoals beloofd geef ik jullie graag een korte update na de meeting van gisteren! Wat er gaat gebeuren is dat mijn collega’s van het TV Team een script gaan draaien wat ervoor zorgt dat de resolutie anders wordt. Jullie hoeven hier niks voor te doen, alleen kijken of het probleem nog speelt zodra het script is gedraaid. Dit wordt eind deze week of begin volgende week. Zodra dit is voltooid, geef ik jullie uiteraard weer een update! 


Worden de laatste wijzigingen dan teruggedraaid?
Ik had eigenlijk nooit klachten over de interface van de Set-Op box waarmee de TV bedient wordt, maar sinds de laatste upgrade is het een ramp. Wie heeft dat eigenlijk bedacht? 
Het is een uiterst onaangename gebruiksonvriendelijke nieuwe interface, die mij doen overwegen weer terug naar KPN te gaan. 


Wil hier graag nog even verder op aanhaken. De resolutie van de TV box werkt in ons geval goed (1080p50), alleen lijkt het alsof de bitrate van de streams significant omlaag is gegaan na de upgrade van het “oude” TV platform naar T-Mobile TV. Gisteren viel het me bijv. ook weer op bij de leader van het RTL Nieuws - hier zitten een aantal snel bewegende beelden in, waarbij je ziet dat er een soort "blokjes” ontstaan rondom de bewegende beelden.

Om zo duidelijk mogelijk aan te geven wat @MetaframeNL en ik bedoelen, onderstaand twee voorbeelden. Dezelfde video, dezelfde resolutie van 1080p30, maar met een significant verschil in bitrates. Bij de lage bitrate zie je dat, met name bij veel beweging, de betreffende “blokjes” in het beeld ontstaan. Op een 65-inch TV (en ook op kleinere schermen) is dit heel goed zichtbaar, bijvoorbeeld bij sportwedstrijden zoals voetbal of de Formule 1, maar ook op “reguliere” zenders en uitzendingen zoals het RTL Nieuws. 

 

Hier het origineel van ~12Mbps:

 

Hier het verschil als de bitrate naar ~1Mbps gaat:


Zou fijn zijn als T-Mobile aan kan geven of er inderdaad een verschil zit in de bitrates tussen het oude en nieuwe platform. Op zich moet de nieuwe streaming technologie geen probleem zijn, maar dan zou er mijns inziens wel een hogere bitrate aangeleverd kunnen worden, zeker als het platform herkent dat iemand meer dan voldoende bandbreedte heeft (bijv. op glasvezel).​​​​​


Gaat dat blokkerig beeld daardoor weer eens een keer weg?? Dat heb ik nu steeds bij het terugkijken van een programma. Of krijgen we binnenkort weer eens andere apparatuur? Of moet je daarvoor eerst een paar jaar naar een andere provider toe? Voor vaste klanten zorgen jullie maar slecht! De nieuwe leggen jullie een tijdje in de watten, daarna wordt het weer flut!


Idd, hopelijk het zelfde beeld als op het oude tv platform(?), want ophet nieuwe tv platform is de beeldkwaliteit om te janken!


Alstublieft,

 

zet alles weer terug, zoals het een acht/negen weken geleden was, voor de laatste update. Veel veranderingen en geen verbeteringen. En je zou toch moeten veranderen om te verbeteren. Net als de andere reacties overwegen we ook daarom naar een andere provider te gaan.


Wordt bijna tijd dat jullie klanten gaan betalen om via T-Mobile tv te moeten kijken!
Vindt de kwaliteit niet veel soeps!!


Hi guys, zoals beloofd geef ik jullie graag een korte update na de meeting van gisteren! Wat er gaat gebeuren is dat mijn collega’s van het TV Team een script gaan draaien wat ervoor zorgt dat de resolutie anders wordt. Jullie hoeven hier niks voor te doen, alleen kijken of het probleem nog speelt zodra het script is gedraaid. Dit wordt eind deze week of begin volgende week. Zodra dit is voltooid, geef ik jullie uiteraard weer een update! 

Hoi @lia

@Lisa 

Ik ervaar geen problemen met de resolutie. Ik ervaar problemen met de bitrate waardoor de kwaliteit bij snelle beelden zoals autosport bizar slecht is. Dat probeer ik in dit topic de hele tijd duidelijk te maken.

Daar word dus andermaal niets mee gedaan. 


Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen! Ik wil graag een update aan jullie geven. Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jou doorgevoerd @DennisAmeling! Jij bent ook meegenomen @MetaframeNL, maar ik kreeg jammer genoeg te horen van mijn collega dat jouw TV Box uitstond, waardoor het niet is gelukt om de fix te activeren. Kan jij mij een seintje geven als jij deze weer aan hebt staan? Dan geef ik dit namelijk direct door bij mijn collega. 

Ik hoor ontzettend graag van jou of jij verschil merkt @DennisAmeling! Jij hoeft hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jij zichtbaar verschil merkt en dat dit bij @MetaframeNL dus ook voor verbetering gaat zorgen. 

Hi @RBeumers@hoekie1971 en @Gertjan58, heel goed dat jullie hier ook aan de bel trekken! Ik stel graag voor om ook jullie gegeven door te zetten, zodat deze fix bij jullie geactiveerd kan worden. Ik hoop dan dat jullie ook zichtbaar verschil merken. Laat het vooral weten of ik de gegevens naar mijn collega mag doorzetten, want ik wil graag kijken of dit de kwaliteit bij jullie verbetert. 

Hi @jvdh217, merci voor het doorgeven! Omdat jij expliciet aangeeft dat jij dit bij Terug Kijken hebt, wil ik je hier graag zelf verder mee helpen. Zou jij allereerst een powerflip van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen. Vervolgens 10 seconden te wachten en dan mag de stekker er weer in worden gestoken. Merk jij hierna verschil? Zo niet, dan hoor ik of jij dit bij bepaalde afleveringen hebt of bij alles dat jij terugkijkt. Ik hoor het graag, want dan ga ik hier de hulptroepen voor inschakelen als dat nodig is.  

 


Reageer