Skip to main content

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.

Helemaal mee eens. Deze week over gestapt van KPN glas naar T-Mobile glas, maar wat is de tv kwaliteit slecht, voetbal is niet om aan te zien, intro NOS nieuws ziet eruit als een 240p stream uit 2008. Hoe kan dit zo zijn met een 1000/1000 verbinding ..

 

Ik wil graag uit onder mijn net afgesloten contract! Dit is niet de tv kwaliteit waarvoor ik betaal. NLziet streams zijn scherper, vloeiender en meer kleur. De T-Mobile compressie haalt dit allemaal eruit.


Hi @MetaframeNL, goed dat jij dit aangeeft! Ik kan mij jouw gevoel echt voorstellen. Ik had jou ook heel graag al eerder van een heldere update willen voorzien. Het onderzoek loopt echter nog steeds en ik blijf telkens voor je chasen of er al een terugkoppeling beschikbaar is. Ik heb net aangegeven dat jij echt graag binnen een week een reactie terug wilt krijgen. Het laatste wat ik wil, is dat jij je niet serieus genomen voelt. Weet dat ik hier al enige tijd voor jou bovenop zit en dat mijn collega’s hier heel erg hun best voor doen. Dus ik hoop dat ik jou binnen een week (eindelijk) van dé oplossing kan voorzien!

Hi @Damyen, dankjewel dat jij hier aan de bel trekt! Ik had heel graag iets anders gelezen en help hier graag bij. Zojuist heb ik een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat er gisteren een monteur bij jou langs is geweest. Merk jij daardoor nu ook verschil in de kwaliteit of ervaar jij nog steeds een mindere beeldkwaliteit? Zou jij daarnaast kunnen checken of de stekkers van de HMI- en internetkabel goed zijn aangedrukt? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik weet of ik vervolgstappen voor jou moet nemen.

Hi @Famgilz, heel goed dat jij je ook al in een ander topic hebt gemeld! Ik help je daar graag verder, zodat we de communicatie overzichtelijk op één plek kunnen houden. Ik wil niks liever dan ook jou hiermee helpen, dus ik spreek je daar graag verder. 


Ik wil graag uit onder mijn net afgesloten contract! Dit is niet de tv kwaliteit waarvoor ik betaal. NLziet streams zijn scherper, vloeiender en meer kleur. De T-Mobile compressie haalt dit allemaal eruit.

Je kunt ook alleen het TV deel opzeggen en de snelle internet verbinding behouden. Zelf gebruik ik ook NLziet, maar dat is ook omdat ik maar zelden TV kijk. Alleen het is soms wel handig om wat terug te kijken.


@Lisa er is inderdaad een monteur langs geweest en de media converter is vervangen. Direct hierna was het beeld scherp en voldeed het aan wat ik gewend ben. Echter 's avonds was het beeld weer matig en als ik nu naar de teksten in de menu's kijk zijn ze gewoon niet scherp en is het wielrennen echt slecht om aan te zien. Voor de zekerheid heb ik even de mediabox bij de tv gereset (10 seconde van de stroom afhaal) en het beeld is nu weer scherp zoals ik gewend was.


Hoi @Damyen, bedankt voor je terugkoppeling! Een heel andere vraag wellicht, maar op welke resolutie staat jouw beeld momenteel ingesteld? Dit klinkt verdacht veel als het issue van terugspringen van de resolutie waar we vorig jaar soms issues mee hadden. Je kunt via de volgende methode checken hoe de resolutie momenteel ingesteld staat:

Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

Als deze elke keer aangepast/hersteld wordt wanneer de box herstart, dan moeten we dit handmatig vastpinnen. Laat me weten of ik dit voor je in orde kan maken, alsjeblieft, thanks!


@Jason mijn kastje staat ingesteld op 1080P60. Echter heeft dit geen enkele invloed op het hele verhaal.

Als ik het kastje reset (stekker 10 seconde eruit) staat het op 1080P60 en is de beeldkwaliteit goed.

Als ik het kastje uitzet en weer aanzet staat het op 1080P60 en is het afwachten hoe de beeldkwaliteit is. Soms kan ik het kastje een paar keer uit en aanzetten voordat de beeldkwaliteit slecht wordt en soms is de beeldkwaliteit naar 1 keer uit- en aanzetten slecht.


@Damyen , Zou hem eerst een op 1080p50Hz in plaats van 1080p60Hz zetten, een TV zit op 50 of 100Hz ga je daar 60Hz instoppen word het een rommeltje, snap ook niet dat providers 60Hz aanbieden.


@Doornekamp33 ik heb het kastje juist op 1080p60 gezet om te kijken of het hier beter van wordt, omdat het kastje op 1080p50 stond en de beeld kwaliteit slecht was. Ik zal eens kijken of dezelfde dynamiek optreedt bij 1080p50. Dus goede kwaliteit na een reset en weer slechte kwaliteit na het uit- en aanzetten.


Ik ben bang dat er bij TM iets nog niet helemaal lekker loopt met het platform, er klagen er wat teveel over het gedeelte TV.

Men zal er nog wat aan moeten sleutelen, wat ik alleen van TM zo jammer vind, ze erkennen het niet openbaar terwijl er al een poosje geklaagd word over een mindere kijkbeleving, je weet nu niet of ze het achter de schermen wel erkennen en er druk mee bezig zijn, ik hoop het wel.


@Doornekamp33  Als voormalig lid van onze “geliefde” provider heeft u volkomen gelijk het nieuwe tv platform is inderdaad nog verre van perfect, en ik vermoed zelf dat het nog zeker een jaar of wat duurt voor het zover is.

Wat ook mij opvalt dat men in geen enkele reactie door een moderator hier geplaatst dat men erkent dat men een incompleet product op de markt heeft gezet, het doet een beetje voorkomen dat men niet durft op basis van ontslag welke als risico boven het hoofd hangt.

Nou ben ik nou niet bepaald technisch opgeleid maar heb wel eens het idee dat de gebruikte streamingtechniek zoals door T-M gebruikt naar mijn idee wel ideaal is voor een klein scherm zoals tablet of smartphone maar absoluut niet voor de huidige grote tv's


Hi @MetaframeNL, ik wil jou heel graag op de hoogte stellen van het onderzoek dat bij ons is uitgevoerd! Ontzettend bedankt voor jouw engelengeduld. Ik hoop dat dit een helder verhaal voor jou is en ook voor anderen die zich hier wellicht in herkennen. Het blijkt dat er een aantal verschillende issues mogelijk door elkaar gehaald worden, dus ik wil hier graag met jou doorheen lopen.

  • Ervaar je wazig beeld in het menu of in de TV stream?

Wanneer je wazig beeld in het menu ervaart, dan heeft dat te maken met het volgende. Het kan namelijk kloppen dat het beeld in het menu wazig overkomt, omdat het menu wordt gerenderd door een web broser met een resolutie van 720p. Er vindt hier dus zogenomende upscaling plaats, wat inhoudt dat het menu effectief wordt uitgetrokken naar de resolutie van de TV. Upscaling van resoluties van 1280x720 naar 1920x1080 pixels houdt in dat je horizontaal en verticaal 1,5x zoveel pixels krijgt. Dat is een probleem. Upscaling in gehele getallen (2x, 3x, 4x) is makkelijk: je verdubbelt iedere pixel en er is niets aan de hand. Een factor van 1,5x bereik je door de eerste pixel te verdubbelen, de tweede niet, de derde wel, de vierde niet, etc. Dat geeft een onscherp effect of rafelige randen. Als je van dichtbij kijkt naar schuine lijnen en tekst, dan zal dit het best zichtbaar zijn. Het kan dus kloppen dat de TV een resolutie van 720p weergeeft bij het menu, want deze wordt in 720p aangeboden (onder anderen om de rekenkracht van de TV Box te besparen).

Wanneer je wazig beeld in de TV stream ervaart, dan wil ik checken of de juiste resolutie wel wordt doorgegeven aan de TV. Jij hebt natuurlijk al aangegeven dat je met de resolutie hebt gespeeld, maar wil jij het onderste nog eens bij langs lopen?

  1. Een aantal HD+ kanalen (bijvoorbeeld NPO 1, 2, 3) hebben een 1080p framerate 50 fps. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Wat staat er in beeld als je van HDMI output verandert op deze kanalen? Is de framerate 50 of minder? Dit kan je zelf aanpassen in het instellingen menu, naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50.
  2. Mocht deze bovenste stap geen verschil voor jou uitmaken en schakelt de TV Box automatisch naar 720p, dan lijkt dit op een resolutie probleem. Dit zou in principe niet meer voor moeten komen, na een fix die hiervoor is aangevoerd afgelopen december. Toch controleer ik dit wel graag even met jullie.
  • Wat is de ingestelde HDMI resolutie van de TV Box(en)?
  • Wat gebeurt er als de HDMI resolutie verandert (via instellingen op een andere setting setten)?
  • Is de resolutie hetzelfde als wat je hebt geselecteerd?  

Wanneer je wazig beeld in de video ervaart, dan heeft dit te maken met het volgende. Graag hoor ik allereerst om wat voor soort video’s het hier dan gaat. Alle TV Boxen die op Fiber zijn aangesloten, maken gebruik van MPEG DASH streams. Deze videostreams worden beschikbaar gesteld in een vier-/vijftal verschillende kwaliteiten. Naar gelang de kwaliteit van de netwerkverbinding, kiest de dash player de stream die het meest stabiel kan worden uitgespeeld. Dat betekent: goede, stabiele netwerkverbinding: maximale beeldkwalieit. Slechte/onbetrouwbare netwerkverbinding: lage beeldkwaliteit. Wanneer een verbinding dus niet voldoende snel is, dan belandt de TV Box op de laagste snelheid en resolutie. Als de TV Box een (te) lage resolutie kiest dan kan onze technische dienst dit zien en in deze gevallen doen we graag verder onderzoek waarom dit het geval is.

Ik hoor het heel graag van je! 😊


Hi @Damyen, super dat jij de resolutie hebt aangepast! Ik ga duimen dat dit verschil voor jou uitmaakt. Mocht het probleem nog steeds aanhouden, dan wil ik graag aan je vragen of jij ook de bovenstaande punten kunt doorlopen. Laat het vooral weten als jij ergens niet uitkomt!


Beste @Lisa

Vat het niet persoonlijk op, maar dit is nou precies waar ik zo moe van word en waardoor ik me niet serieus genomen voel.

Bovenstaande verhaal is totaal niet relevant voor mijn problemen aangezien als je dit topic doorleest zult zien dat alle stappen al genomen zijn.

Wazigheid in het menu heb ik geen last van.

Resolutie staat op 1080i, dit geeft mijn tv ook netjes aan. Als ik resolutie aanpas switch mijn tv ook netjes mee.

Snelheid is goed, ook na de modemswap. Dit is vastgesteld door de monteur.

Dan zou het dus kunnen zijn dat de decoder een te lage kwaliteit signaal kiest. Wat ik sowieso raar vind op een glasverbinding, waarom word er niet gekozen voor de beste kwaliteit want dat zou elke glasverbinding aan moeten kunnen Niet dat ik het idee heb dat dit de problemen gaat oplossen want het probleem zit hem nou net in hoe dat signaal gecomprimeerd word. Daar ontstaan de artifacts en fletse detail loze beeld door.

Feit is wel dat er ondertussen nog geen enkel serieus onderzoek gedaan is anders had men bovenstaande al wel geweten. Wat ik wel erg vreemd vind aangezien er mij meerdere keren verteld is dat het in onderzoek is bij de TD. 

Ik ben er wel klaar mee, ik wil nu zsm een oplossing en sowieso compensatie in enige vorm. 


Ook ik ben recent omgezet naar het nieuwe TV platform. Voor wat betreft interface en bediening is het er een heel stuk op vooruit gegaan. De vertraging daar kan ik mee leven. Maar de beeld kwaliteit is echt zwaar onvoldoende. En eigenlijk is dat het zwaarst wegende item. Ik zou heel graag een slechte interface hebben met goede beeldkwaliteit.

Anno 2021 met glasvezel aansluitingen en alle mogelijkheden die er zijn is het wel uitermate teleurstellend (eigenlijk beschamend) dat deze kwaliteit aangeboden wordt.

Ik kreeg nog wel een vriendelijk mailtje of ik mijn mening over het nieuwe TV platform wou geven. Dat heb ik netjes gedaan en het eindcijfer is een 3 geworden. Zwaar onvoldoende dus.

Of het zin heeft om hierover te klagen weet ik niet. Het lijkt mij dat iedereen bij T-mobile ziet wat wij ook zien. Een zeer slechte beeld kwaliteit. En toch is dit uitgerold en geïmplementeerd………..  


Dat de streams op het nieuwe platform zo slecht zijn als hier word gezegd geloof ik heel graag, echter kan ik dat (nog) niet ervaren daar ik nog op het oude platform zit, naar mijnmening zou ik het niet eerlijk vinden tegenover de moderators en/of technici hun hierover aan te spreken, de hoofdschuldige in een dergelijk debacle zitten altijd op hoge posten en blijven zodoende buiten schot.

Maar ook uit hoofde van gezichtsverlies zal een provider NOOIT toegeven dat men compleet de mist is ingegaan met een nieuw product, dat zie je overal in de markt hier in het oosten is een winkelketen dat heet De Grenze daar koop je voor een habbekrats vaak producten die bij een bedrijf als Unilever mislukt zijn.

Waar ik wel bang voor ben en voorzie dat T-Mobile de komende tijd veel klanten gaat verliezen, of die na een jaar (einde contract) vertrekken naar een andere provider, mits men weer de oude betere streams weer gaat gebruiken voor glasvezel, het opheffen hiervan had totaal geen enkele reden.


Dat de streams op het nieuwe platform zo slecht zijn als hier word gezegd geloof ik heel graag, echter kan ik dat (nog) niet ervaren daar ik nog op het oude platform zit, naar mijnmening zou ik het niet eerlijk vinden tegenover de moderators en/of technici hun hierover aan te spreken, de hoofdschuldige in een dergelijk debacle zitten altijd op hoge posten en blijven zodoende buiten schot.

 

Mocht ik die indruk wekken, dan bij deze mijn excuses want dat is ook niet de bedoeling. Vandaar ook dat ik aangeef dat ze het niet persoonlijk moet opvatten @Lisa

Echter bekijk je naar het verloop van mijn probleem dan zie je dat ze deze keer op keer bij mij terug leggen terwijl alle mogelijke stappen doorlopen zijn, men geeft aan dat het bij de TD ligt en dat is dus blijkbaar niet zo. 


Die frustratie dat om het werkelijke probleem wordt heengepraat is herkenbaar. En dat is inderdaad niet een klacht tegen de webcare (ik hoop dat technici hun bazen wel informeren over de stand van zaken). Het is echter wel frustrerend als de zelfde antwoordscriptjes langs blijven komen. Nogmaals: begrijpelijk, maar het helpt niet verder. 

Ik ben blij dat ik nog niet ben overgezet. De (mobiele) T-Mobile abonnementen worden hier in ieder geval niet meer verlengd, zodat we straks als we wel worden overgezet en de ervaring inderdaad is zoals ik overal lees, we vrijnaar alternatieven op zoek kunnen gaan.


@HFS Het euvel naar mijn idee als je overstapt is dat er feitelijk niet erg veel keus is, er zijn wel meerdere providers echter is een aanzienlijk deel hiervan zijneigenlijk niet meer dan verlengstukken van KPN.

Je heb wel providers als Youfone of Freedom maar die vind ik veel te duur voor wat je krijg


@BeMu Daar heb je ook gelijk in. De keus is zeker beperkt. Ik weet dus ook nog niet of ik overstap, maar ik kan me voorstellen dat ik het dan ga onderzoeken. Voor nu (met het oude platform) heb ik sowieso nog geen reden om over te stappen. Ik blijf dus hopen :-)


@HFS Ik zit dus met het zelfde dilemma als u, vooralsnog geen reden om over te stappen, dit is mede afhankelijk van hoe het nieuwe platform scoort als het hier word uitgerold.

Dus voor mij ook maar hopen


Hi @MetaframeNL, heel erg bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik wil je echt laten weten dat ik hier net zo van baal en dat ik meteen heb aangegeven bij de specialisten dat de eerder genoemde pijlers niet voor jou gelden. Er is hier kennelijk dan ook een ander issue aan de hand en dit wordt nu op een andere manier nader onderzocht. Ik heb ook nogmaals heel duidelijk alle informatie genoteerd die jij bij mij hebt aangegeven, zodat dit allemaal wordt meegenomen en er niks over het hoofd wordt gezien. En maak je vooral geen zorgen, ik snap het echt helemaal dat jij dit graag opgelost wilt krijgen. Ik wil zelf namelijk ook niets liever. Ik wil je dan ook laten weten dat ik expliciet heb aangegeven dat dit een ander issue is en of er een duidelijke individuele terugkoppeling voor kan komen. Qua compensatie wil ik hier heel graag voor je naar kijken. Alleen kan ik dit pas in orde maken nadat het euvel is opgelost. Dit is juist om ervoor te zorgen dat jij een tegemoetkoming krijgt voor de gehele periode dat jij problemen hebt ondervonden. Ik vraag in ieder geval weer dagelijks voor je na of er al een update beschikbaar is en deel die weer in dit topic zodra ik iets hoor! Als jij nog andere vragen hebt, stel die dan ook vooral. 

Hi @Sawo, juist heel erg goed dat jij aan de bel trekt! Ik wil jou ook graag aan het onderzoek toevoegen. Zou jij aan mij kunnen bevestigen of jij je ook niet in één van de pijlers kunt vinden die ik eerder heb benoemd? Dan kan ik namelijk ook voor jou aangeven dat het hier mogelijk om een ander issue gaat en of hier verder kan worden ingedoken. Ik hoor het graag van je!


@Lisa dank voor je reactie. Hieronder mijn gegevens/bevindingen:

Ik heb een glasvezel verbinding van 1Gbit. Ik meet regelmatig de snelheid van deze verbinding en die is vrijwel altijd goed. Wij zijn een actief gezin van 4 personen waarin redelijk wat bandbreedte voor werk en recreatie wordt gebruikt.

Download vrijwel altijd 800Mbps+

Upload vrijwel altijd 900Mbps+

Ping tussen 5 en 9 ms

Hierover geen enkel klagen:grinning:

  • TV box staat ingesteld op 1080p50Hz;
  • Mijn TV box is aangesloten op een receiver die weer verbonden is met de TV;
  • Receiver ontvangt 1080p50Hz;
  • TV ontvangt 1080p50Hz

Beeld kwaliteit is slecht zoals in dit topic uitgebreid beschreven. Dit is vooral goed te zien bij voetbal wedstrijden (het groen van de grasmat wordt wazig, de shots van achter het goal waar men door het net heen filmt zien er niet uit), Tour de france (ook wordt groen soms wazig en het wegdek ook) en de formule 1 (wegdek wordt wazig). Ook ervaar ik op sommige zenders soms schokkerig beeld. De beeld kwaliteit van het menu is prima.

Als ik de TV box standaard zet dan schakelt hij naar 1080p60Hz hierbij wordt het beeld schokkerig wat vooral goed te zien is als er een info balk onder in beeld mee loopt (WNL of RTL-Z). Als ik terug schaken naar 1080p50Hz dan loopt het weer soepel.

Er is geen verschil in het rechtstreeks aansluiten van de TV-box op de TV of het aansluiten via de receiver. Ook heb ik HDMI kabels gewisseld en dat maakt ook geen verschil.

De TV box zit rechtstreeks aangesloten op de router (Zyxel VMG8825-T50). Ik heb hem ook aangesloten gehad op mijn switch (netrgear GS108Ev3) maar dat maakt ook geen verschil. Hier zat hij op aangesloten voor de overgang naar het nieuwe TV platform,

Het opnieuw opstarten van de Media converter, router of TV box maakt ook geen verschil.

Ik maak ook gebruik van een nvidia shield die op dezelfde receiver en op dezelfde TV is aangesloten en die wel een goed 1080p beeld geeft bij het afspelen van films.

 

Ik hoop dat je verder kan met deze informatie.

 


Hallo @Lisa,

 

Ik ben nu net een week klant bij T-Mobile en wat Sawo stelt ervaar ik ook. Wij hebben hier ook gigabit glasvezel internet en ik haal zelfs 930/940 mbit dus aan de bandbreedte ligt het niet, ook mijn ping zit ergens tussen de 6 en de 9 ms. Zeker bij sport op tv is het beeld echt heel matig. Ik kijk nu Engeland - Denemarken en als het publiek gefilmd wordt met de vlagen en het vele rood-wit met weinig variatie in de kleuren is het een grote low bitrate stream, alsof je filmpjes op het internet van 20 jaar geleden kijkt, alles blokkerig. Ook moet je eens op het npo logo letten als er wit in de buurt komt. Ik kom van KPN en vond de glas zenders daar al matig, maar dit is echt heel verdrietig.

Daarbij is de tijd die de stream achterloopt ook erg groot, die loopt soms meer dan een minuut achter ten op zichte van de werkelijke tijd, terwijl dat bij kpn 20 seconden was. Ik kan net zo goed op ziggo go kijken, die webstream loopt net zo achter als mijn live tv t-mobile.

Dat moet toch echt beter kunnen.

Met vriendelijke groet

Bas


@BasG1 Dat kan inderdaad veel beter echter heeft T-Mobile in al zijn wijsheid besloten om het voormalige platform uit te faseren, welke wel perfect werkt daar ik nog op het oude platform zit ben ik ook naar het voetbal aan het kijken.

De streams zijn heel duidelijk ook het logo is duidelijk te zien, alles is gewoon perfect zo als het hoort te zijn, wat in deze heel vreemd blijft dat in de testperiode welke lang geduurd heeft geen enkele tester over heeft geklaagd.

Daarbij blijft het de vraag waarom T-Mobile iets wat wel goed werkte de nek omdraait t.b.v. van iets dat veel slechter is.

Even een klein testje gedaan met een computergestuurde klok

22uur25min05sec  is 68min50sec tijdens wedstrijd


Hi @Sawo, onwijs bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling! Zo weet ik dat de hierboven genoemde pijlers voor jou niet van toepassing zijn. Ik hoor graag jouw merk en type TV, zodat ik jou kan toevoegen aan het onderzoek dat momenteel loopt voor het wazige beeld. 

Omdat jij ook schokkerig beeld ervaart op de zenders, wil ik je graag vragen om het volgende te doen. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Wanneer jij hier geen verbetering bij merkt, dan wil ik je vragen of jij de HDMI en internetkabel bij langs wil lopen. Zou jij deze kabels eens goed kunnen aandrukken? Wanneer deze goed zijn ingedrukt, wil ik nagaan of mogelijk een poort op het modem niet goed werkt. Jij mag dan ook van poort op het modem wisselen. Ik hoor heel graag van je of dit heeft gewerkt! 😊

Hi @BasG1, heel goed dat jij ook via deze weg van jou laat horen! Ik wil er ook heel graag voor zorgen dat jij blij wordt van de beeldkwaliteit. Zou jij dezelfde stappen kunnen uitvoeren als die ik heb meegegeven aan @Sawo? Graag wil ik uitsluiten of de kwaliteit van jouw TV er zo beter van wordt, omdat jij aangeeft dat er heel blokkerig uitziet. Ook wil ik graag nog bij jou dubbelchecken of jij je in één van de pijlers herkent die ik in een reactie hierboven heb benoemd. Zo weet ik namelijk zeker of er bij jou dus ook een ander probleem speelt. 

Wat betreft de vertraging. Een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via Glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is. 

Ik hoor van jou ook heel graag of jij uit de voeten kunt met de boven genoemde stappen! 💪


Reageer