Sinds 5-11-2020 zijn we overgestapt van KPN naar T-Mobile. We hebben een glasvezelpakket en een TV pakket.
We maken gebruik van 2 TV boxen, vanaf het begin viel het op dat met name het beeld bij voetbal er niet goed uitziet. Na enig speurwerk hier op de community en na enige hulp van een moderator blijkt dat er een probleem is met het updaten van de firmware van de TV boxen. De firmware in de boxen staat op 14.8.73.2, het vreemde is dat er bij het downloaden van de firmware een andere versie zichtbaar is, namelijk 14.8.83 build5.
Vandaag hebben we doorgekregen vanuit de technische dienst met de mededeling dat de streams in de tv boxen 48h lang gemonitord zijn en dat er niets vreemds is te zien.
Ik heb nogmaals doorgegeven dat er iets fout gaat met het updaten van de firmware, dat zou opnieuw doorgegeven worden maar daarna was het stil in de chat.
Ik weet nu niet wat te doen, voetbal kijken ziet er niet uit, het is net of we naar een illegale stream zitten te kijken.
Is het een algemeen probleem dat de tv boxen niet ge-update kunnen worden of heb ik pech en heb ik 2 slechte boxen ontvangen.
We weten niet goed meer wat te doen, we lezen dat er ‘binnenkort’’ een update komt waarna de resolutie is in te stellen, Marja, als de boxen geen updates kunnen verwerken…
Al met al geen goed begin voor ons met T-Mobile TV.
Onderstaande is wat we te zien krijgen in de tv boxen bij het updaten van de firmware :