Skip to main content

Een aantal weken geleden ontving ik mail dat er een nieuwe firmware upgrade zou worden uitgerold. Er werd aangegeven dat ik deze update uiterlijk in week 51 zou ontvangen, maar ik heb nog steeds geen update gehad. Heb al een powerflip gedaan maar dat maakte niets uit. Wat gaat hier mis? 

Hoi @lennyh, zoals ik het nu zie heb je deze build geïnstalleerd: 2.9.30.1_build20-etv-vma--tvxagv. Ik heb zojuist een aanpassing gedaan op afstand, je box zou nu op de nieuwste firmware moeten zitten. Zou je het willen controleren, alsjeblieft? Thanks alvast voor je medewerking!


Hoi @lennyh, zoals ik het nu zie heb je deze build geïnstalleerd: 2.9.30.1_build20-etv-vma--tvxagv. Ik heb zojuist een aanpassing gedaan op afstand, je box zou nu op de nieuwste firmware moeten zitten. Zou je het willen controleren, alsjeblieft? Thanks alvast voor je medewerking!

Hoi Jason, dank voor je reactie. 

Heb zojuist gecheckt maar ik heb nog steeds de oude firmware op m'n box. Ook een powerflip hielp niet.

 


Bedankt voor je antwoord @lennyh

Na een overleg met onze technische collega's, zijn we tot de conclusie gekomen dat de box een handmatige push nodig heeft. Ik heb de box nu op afstand een harde reset gegeven, dit zou de firmware build op de nieuwste versie moeten zetten. Mocht dit nog steeds niet lukken, dan lijkt er wat mis te gaan met de interne koppeling en/of registratie. In dat geval zet ik het direct door zodat de specialisten het gaan oplossen.

Sorry voor het ongemak en de wachttijd!


Bedankt voor je antwoord @lennyh

Na een overleg met onze technische collega's, zijn we tot de conclusie gekomen dat de box een handmatige push nodig heeft. Ik heb de box nu op afstand een harde reset gegeven, dit zou de firmware build op de nieuwste versie moeten zetten. Mocht dit nog steeds niet lukken, dan lijkt er wat mis te gaan met de interne koppeling en/of registratie. In dat geval zet ik het direct door zodat de specialisten het gaan oplossen.

Sorry voor het ongemak en de wachttijd!

 

Het is nog steeds niet gelukt, moest opnieuw inloggen maar kreeg daarna weer gewoon dezelfde build... 

 

 


Hallo , zou er bij mij ook een handmatige push geprobeerd kunnen worden? Ik heb ook nog 2.9.30.1_build20-etv-vma--tvxagv en steeds vastlopers op bepaalde tv zenders.. word er een beeetje simpel van het steeds moeten resetten.. thanx


Hallo , zou er bij mij ook een handmatige push geprobeerd kunnen worden? Ik heb ook nog 2.9.30.1_build20-etv-vma--tvxagv en steeds vastlopers op bepaalde tv zenders.. word er een beeetje simpel van het steeds moeten resetten.. thanx

Sterkte ermee, bij mij is het nog steeds niet opgelost. Moet nu idd ook meerdere keren per dag m'n box resetten omdat ie gewoon vastloopt, heel irritant.

 


Hoi @lennyh ,

Ik heb direct onze specialisten aan de mouw getrokken en jouw probleem aangekaart! Ik heb gevraagd om de firmware update handmatig bij jou door te voeren. Momenteel duurt het ongeveer vijf werkdagen om het ticket op te pakken en je te voorzien van de juiste firmware. Ik verwacht dat hierna de TV Box helemaal up-to-date is! Heb je vragen, laat het ons weten. We zitten voor je klaar!

Ook voor jou wil ik er graag voor zorgen dat de laatste firmware wordt uitgerold, @Arnold1005. Ik heb daarom ook bij jou de TV Box een harde reset gegeven en opnieuw het abonnement naar de TV Box verzonden. Laat je het ons weten of daarmee het probleem is verholpen? Zo niet, dan ga ik ook voor zorgen dat de specialisten jou handmatig updaten! 


@Boris heb de gegevens weer ingevoerd maar nog steeds op de oude fw helaas, 6950.

Ook nog steeds pas na 10 sec geluid na zappen en vastlopende zenders.. denk gezien alle problemen die er zijn met de ex vodafone entone kast het misschien wenselijker is deze te ruilen voor een iets moderner type tv box.. 


Hoi @Arnold1005, de firmware lijkt niet gepusht te kunnen worden, daarom ruil ik deze Entone Kamai 510 om voor haar modernere zusje: de Amino Aria 610x. 

Hoi @lennyh, ook bij jou is het niet gelukt spijtig genoeg, sorry. We hebben besloten om de box om te ruilen zodat je een box met snellere processor en nieuwe firmware build ontvangt.

Dit zal bij jullie de problemen oplossen. Nog één verzoek: zodra jullie de vervangende box ontvangen hebben, ontvangen wij graag de huidige Entones retour. Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die we gestuurd hebben. Ook kun je in ons speciale retourtopic checken wat het handigst is: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Bedankt voor jullie geduld! De box zal binnen maximaal drie tot zeven dagen in de bus liggen.


Hoi @Jason ,

 

Je bent een toppert.

We wachten de nieuwe box af en sturen het oude geheel retour.. 

Fijn weekend!

 


Hoi @Arnold1005, de firmware lijkt niet gepusht te kunnen worden, daarom ruil ik deze Entone Kamai 510 om voor haar modernere zusje: de Amino Aria 610x. 

Hoi @lennyh, ook bij jou is het niet gelukt spijtig genoeg, sorry. We hebben besloten om de box om te ruilen zodat je een box met snellere processor en nieuwe firmware build ontvangt.

Dit zal bij jullie de problemen oplossen. Nog één verzoek: zodra jullie de vervangende box ontvangen hebben, ontvangen wij graag de huidige Entones retour. Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die we gestuurd hebben. Ook kun je in ons speciale retourtopic checken wat het handigst is: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Bedankt voor jullie geduld! De box zal binnen maximaal drie tot zeven dagen in de bus liggen.

Hoi Jason,

Inmiddels zijn we wat weken verder maar het probleem is bij mij nog steeds niet opgelost. De Amino box die ik toegestuurd kreeg werkte niet, bij het zoeken naar verbinding blijft hij hangen en wordt het scherm zwart. Nadat ik de Klantenservice had gebeld is er een monteur langs geweest, die kwam tot de conclusie dat de nieuwe box defect was. Vandaag heb ik na een week wachten een nieuwe Amino box ontvangen, ik heb hem net geprobeerd aan te sluiten maar die geeft precies hetzelfde probleem als de eerste. 

Nu zit ik hier dus met drie tv boxen (1 Entone en 2 Amino’s), waarvan er één slecht werkt (Entone die niet kan updaten) en twee helemaal niets doen. Wat nu?

 


@lennyh , Ik heb hetzelfde probleem gehad (Entone die wel werkte, maar geen update ontving en Amino die een zwart scherm veroorzaakte). Dit was pas opgelost toen mijn modem (Draytek) vervangen werd door een nieuwe (Zyxel). Heb jij misschien ook nog een Draytek?


@lennyh , Ik heb hetzelfde probleem gehad (Entone die wel werkte, maar geen update ontving en Amino die een zwart scherm veroorzaakte). Dit was pas opgelost toen mijn modem (Draytek) vervangen werd door een nieuwe (Zyxel). Heb jij misschien ook nog een Draytek?

Hey @rrietsch, bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad nog een oude Draytek modem, dus ik vermoed dat die idd het probleem veroorzaakt. 

Ik ga maar weer eens contact opnemen met de klantenservice..

 


Waarom wil men toch zo graag overgezet worden naar het nieuwe platform, zit hier (de hemel zij geprezen) nog op het vorige platform met firmware versie 2.9.27 deze versie werkt perfect geen enkele uitval van zenders en zelfs de Entone 510 werkt er uitstekend op.

Dus  vriendelijke verzoek aan  mijn gelieve provider :grin:  Heel graag zo laten en laat het nieuwe platform maar aan mij voorbijgaan.


Hoi @lennyh, het Draytek modem staat al twaalf dagen online, kun je deze eens herstarten zonder dat de internetkabel in het modem en de box zit, alsjeblieft? Ik weet dat het al hiervoor geprobeerd is, maar mijn collega's hebben nu een handmatige push gedaan waardoor het wel zou moeten werken. 

Als dit ook niet werkt, kunnen we overgaan op een alternatief - zoals een ander modem inderdaad. 

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit je TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

UPDATE: negeer bovenstaande met betrekking tot de herstart zonder UTP alsjeblieft, ik heb al aan “de achterkant” gekeken en we hebben besloten direct over te gaan op een modemswap. Je zult de Zyxel en Media Converter binnen maximaal vijf dagen ontvangen. Maak zodra je die in ontvangst genomen hebt een afspraak met Guidion zodat beiden geïnstalleerd worden. Thanks!


Hoi @lennyh, het Draytek modem staat al twaalf dagen online, kun je deze eens herstarten zonder dat de internetkabel in het modem en de box zit, alsjeblieft? Ik weet dat het al hiervoor geprobeerd is, maar mijn collega's hebben nu een handmatige push gedaan waardoor het wel zou moeten werken. 

Als dit ook niet werkt, kunnen we overgaan op een alternatief - zoals een ander modem inderdaad. 

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit je TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

UPDATE: negeer bovenstaande met betrekking tot de herstart zonder UTP alsjeblieft, ik heb al aan “de achterkant” gekeken en we hebben besloten direct over te gaan op een modemswap. Je zult de Zyxel en Media Converter binnen maximaal vijf dagen ontvangen. Maak zodra je die in ontvangst genomen hebt een afspraak met Guidion zodat beiden geïnstalleerd worden. Thanks!

Thanks Jason, ik zie de apparatuur wel verschijnen en dan zal ik een afspraak inplannen bij Guidion.

Hopelijk kan ik dan eindelijk weer zonder problemen tv kijken :)


@Jason Ik heb 28 jan jl. een mail ontvangen dat het modem onderweg is, maar heb daarna nooit een track&trace oid ontvangen. Gaat er iets mis met de verzending?


@Jason Ik heb 28 jan jl. een mail ontvangen dat het modem onderweg is, maar heb daarna nooit een track&trace oid ontvangen. Gaat er iets mis met de verzending?

Wonderbaarlijk genoeg kreeg ik vlak na het plaatsen van deze reactie een mail met de track & trace code ;-)


Hoi @lennyh, een update van mijn kant omdat ik de status heb zien veranderen: jouw pakket wordt vanmiddag tussen 14:50 en 16:50 bezorgd. De sneeuw is dan nog niet in aantocht gelukkig dus dat moet helemaal goedkomen. Maak je meteen een afspraak met Guidion zo zodat je het modem en de converter kunt laten installeren? 

Een mooi weekend toegewenst en stay snow-free and safe! 😉


@Jason Hij is echt net 5 min geleden bezorgd, thanks! Ga nu gelijk een afspraak maken met Guidion. Jij ook een goed en veilig weekend gewenst!


@Jason  Ik zou ook graag de update ontvangen zodat ik van 1080p kan genieten 🙂 kan je de update ook naar mijn decoder pushen?


@Jason  Ik zou ook graag de update ontvangen zodat ik van 1080p kan genieten 🙂 kan je de update ook naar mijn decoder pushen?

@Boris ik zie dat Jason afwezig is kan jij voor mij de update “forceren”?


Hoi @wilcokooistra ,

Goed dat je het navraagt! Ik heb geprobeerd de TV Box uit te lezen, maar lijk geen verbinding te kunnen krijgen met de TV Box. Hoe is deze aangesloten? Een eventuele update kun je ook zelf forceren door een fabriekreset uit te voeren op de TV Box. Hoe je die precies uitvoert, vind je in dit topic (link is klikbaar).


Reageer