Skip to main content

Eerder deze week een update gekregen van de Odido app in mijn Samsung Smart TV.

SInds de ‘update’ is TV kijken niet meer mogelijk: iedere 3-5 seconden een foutmelding ‘er is iets misgegaan’, beeld op zwart en dan na 2 seconden weer beeld, dan weer foutmelding. Gebeurt op alle zenders.

App volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen effect. 


@Odido - wanneer en hoe wordt dit opgelost?

(Ik heb een QE55S95BA uit 2022, bekabeld LAN 1Gb, Odido glasvezel 1Gb).

Welkom op onze community! @krewrovski 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Natuurlijk help ik je graag verder, zodat je binnenkort weer geniet van optimaal beeld! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten en zie dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) teveel verschilt met de WAN uptime van het modem (het signaal wat binnenkomt). Dit heeft uiteraard ook een effect op het TV signaal. 

Ik wil je vragen om het modem eens op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 


Welkom op onze community! @krewrovski 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Natuurlijk help ik je graag verder, zodat je binnenkort weer geniet van optimaal beeld! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten en zie dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) teveel verschilt met de WAN uptime van het modem (het signaal wat binnenkomt). Dit heeft uiteraard ook een effect op het TV signaal. 

Ik wil je vragen om het modem eens op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

 

Welkom op onze community! @krewrovski 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Natuurlijk help ik je graag verder, zodat je binnenkort weer geniet van optimaal beeld! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten en zie dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) teveel verschilt met de WAN uptime van het modem (het signaal wat binnenkomt). Dit heeft uiteraard ook een effect op het TV signaal. 

Ik wil je vragen om het modem eens op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

Modem opnieuw opgestart: geen resultaat. TV opnieuw opgestart (na modem restart): probleem opgelost. Dank!

Waar ik wel benieuwd naar ben is: 1) hoe komt het dat de uptime tussen modem en WAN verschilt? 2) hoe kan dit voorkomen worden?


Super fijn om te lezen dat het is opgelost! @krewrovski 

Ik durf heel eerlijk gezegd niet te zeggen waar dit aan kan liggen en of dit voorkomen kan worden. Trek in ieder geval gelijk bij mij aan de bel mocht dit nog eens voorvallen. Als dit vaker gebeurd, wil ik dit wel graag laten onderzoeken. 

Voor nu wens ik je heel veel kijkplezier! 😀


Reageer