wij automatisch omgezet van ons oude systeem naar het “verbeterde” T-mobile Thuis systeem. Echter zijn er direct een aantal zaken die ik niet als verbetering maar als verslechtering zie :
1 Teletekst is in zijn geheel gewoon verdwenen, erg vervelend als je dat al jaren gebruikt om nieuws (ook regionaal) te bekijken.
2 Door het verdwijnen van Teletekst kan ik ook niet meer eenvoudig programma's ondertitelen (pagina 888 Teletekst), nu moet ik dat via instellingen doen en Doven-ondertiteling kiezen, nog even afgezien van de benaming is dat niet praktisch omdat nu gelijk ALLE programma's ondertiteld worden. Via de afstandsbediening en teletekst was het per programma eenvoudig te kiezen.
3 Ik heb een ontvanger met harddisk recorder, tot mijn volle tevredenheid heeft dit altijd goed gewerkt. Ik kon altijd 2 programma's gelijktijdig opnemen, na de update nog maar één !? Ik weet overigens niet of het in de cloud mogelijk is om programma's die gelijktijdig uitgezonden worden op te nemen, maar ik verwacht van wel..
Rijst bij mij de vraag of jullie me op deze wijze naar opnemen in de Cloud willen krijgen, (waar jullie waarschijnlijk de prijzen jaarlijks van kunnen wijzigen) ?
4 In de oude situatie kon ik een programma dat ik aan het opnemen was al kijken terwijl deze opgenomen werd, nu moet ik wachten tot het programma helemaal opgenomen is en kan ik daarna pas gaan kijken (dit doe ik vaak om reclames te skippen).
5 In het oude systeem kon ik het fel blauwe display van de ontvanger dimmen, deze optie heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden in het nieuwe systeem, hierdoor is de ontvanger weer erg aanwezig in de kamer.
6 En tot mijn verbazing tijdens ons verblijf in Spanje ondervond ik dat de T-Mobile TV helaas slechter dan het voorgaande jaar functioneerde ondanks een uitstekende WiFi van de camping reageerde deze ap zeer slecht en haperde regelmatig met de melding (er is helaas iets fout gegaan ) druk op oke of start opnieuw ????
sind deze upgrade gebeurd dit ook bij onze tv in de keuken hij staat stil of werkt niet, bij een harde reset staat het volume van de tv op voluit je schrikt je helaas de stuipen.
Vind het vreemd dat wij nooit een gedegen keuze hebben kunnen maken, er is mij alleen maar aangegeven dat het een verbeterd systeem is. Maar zoals u hierboven kunt zien ben ik het daar niet mee eens. Ik vind het vreemd dat zaken die goed werkten nu ineens verdwijnen onder het mom van verbetering, niet iedere verandering is een verbetering blijkt en wij zijn nu overgeleverd aan een soort van willekeur want een gedegen antwoord of oplossing blijft uit ! ik wil en hoef geen andere appretuur deze was en is nog steeds goed genoeg, en wil de oude instellingen terug zoals voor deze upgrade, tot einde van het abonnement, en dan en liefst dan alleen kan een nieuw systeem ingevoerd of toegepast worden.
Vriendelijke groet,
Willem.
Problemen ondervond ik ook in Spanje helaas.