Skip to main content

Is er een oplossing voor het uitvallen van de terug kijk functie? Zit je een programma of film te bekijken en stop het beeld na een bepaalde tijd met de melding “error er heeft zich een fout voor gedaan” en springt het beeld terug naar live tv. Doorspoelen kan niet dus afkijken is geen optie. Erg frustrerend aan het worden. 
Hoor graag wat oplossingen hiervoor kunnen zijn, overweeg echt andere provided hierdoor  
 

Hi @Astrid22, heel goed dat je dit topic hebt aangemaakt! Ik help je hier graag bij, want jij hoort zonder problemen van jouw films en programma's te genieten. Kan je aangeven op welk apparaat dit zich voordoet? Ook hoor ik graag via welke weg jij gebruikmaakt van Terug Kijken. Als je hierop terug kan komen, dan ga ik vervolgens op zoek naar de oplossing voor je. Want dit moet zo snel mogelijk gefixt worden! 💪


Bedankt voor je reactie! Ik heb een Samsung smart tv en kijk terug via het het gids menu. 


Hi @Astrid22 ,

Thanks voor je reactie! Ik zie dat je nog gebruik maakt van de oude TV Box, namelijk de Kamai. Ik vermoed dat we deze het best kunnen vervangen voor een nieuwer type, maar wil graag kijken of een fabrieksreset het probleem doet oplossen. De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

Ik hoor graag of deze resultaat geeft! 


Heb ik inderdaad al geprobeerd. Deze tv box is een 1,5 jaar geleden vervangen omdat de andere uit viel  omdat hij te heet werd. Graag ontvangenis dan de meer up to date versie om te proberen.


Hoi @Astrid22, ik heb direct een andere TV Box voor jou aangevraagd, je ontvangt daarbij ons nieuwste model. Binnen een paar dagen zul je de box thuis ontvangen. De box die je op dit moment in je bezit hebt, hoef je niet aan ons terug te sturen. Ik wil je vragen of je de box naar een recyclepunt wilt brengen. Alvast bedankt voor je genomen moeite!


Fijn! Hopelijk is het probleem hiermee opgelost 

bedankt 


Vandaag het nieuwe kastje ontvangen en aangesloten, ben een programma op SBS6 gaan terugkijken en na 20 minuten krijg ik, ipv de error melding, ineens de melding dit programma is afgelopen u keert terug naar live tv maar programma was nog lang niet afgelopen… 


@Astrid22 Normaliter gebeurt dit alleen zodra het programma afgelopen is, dat zou niet mogen gebeuren terwijl een programma nog actief teruggekeken wordt. Weet je 100 procent zeker dat je niet per ongeluk doorgespoeld hebt bij Live TV pauzeren in plaats van Terug Kijken? Ik ben deze bug nog niet eerder tegengekomen namelijk dus ben blij dat je het direct meldt, dank daarvoor!

Graag onderzoek ik met jou één en ander zodat ik met een volledige analyse aan kan kloppen bij onze specialisten:

  1. Tijdens welk programma gebeurde dit?
  2. Wanneer gebeurde het precies (datum en tijd alsjeblieft zo nauwkeurig mogelijk)?
  3. Heb je de functie Terug Kijken gebruikt of had je Live TV gepauzeerd?
  4. Is dit nadien nog eens voorgekomen en zo ja: heb je ook al getest of het via TV Anywhere ook gebeurt?

Alvast bedankt voor alle antwoorden, we gaan het uitpluizen!


Bedankt wederom voor de snelle reactie, ik vond het ook vreemd dit is idd nooit eerder gebeurd. Dacht later nog dat het de storm misschien kon zijn en ik te snel was met reageren (oude frustratie..) ga het zeker nog een keer testen en aanzien.

Het was steenrijk straatarm 16/2 via terugkijk functie, ben rond 21.30 gaan kijken en rond 21.55 sprong hij eraf. Tv anywhere zit op mijn telefoon maar gebruik ik eigenlijk niet. 


Hi @Astrid22, heel fijn dat jij dit zo vliegensvlug hebt kunnen aanvullen! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor de technische dienst, zodat hier een oplossing voor kan komen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit in ieder geval nauwlettend voor je in de gaten houden, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft. Zodra ik een update hierover binnenkrijg, dan deel ik die met je! 😊


Hi @Astrid22, ik wil je graag laten weten dat dit issue momenteel nog in onderzoek is! Ik heb mijn collega's van de technische dienst gevraagd of er zo snel mogelijk een status update met mij gedeeld kan worden. Zodra ik dit doorkrijg, dan hoor je het meteen! 


Bedankt! Voor nu 5 uitzendingen teruggekeken en geen problemen ervaren 


Hi @Astrid22, wat een super mooi nieuws! 😁 Dankjewel dat je dit gelijk aangeeft. Als ik verder nog ergens mee kan helpen, laat het dan gerust weten. Veel kijkplezier! 


Meld het toch even, vanavond programma gepauzeerd npo1 om dochter naar bed te brengen. Bij het hervatten de error melding en vervolgd huidige afspeel tijd. 


Heel goed dat je dit gelijk meldt @Astrid22! Wat balen dat de error toch weer is teruggekomen. Ik wil dan toch heel graag de uitkomst van het onderzoek afwachten, zodat we zeker weten dat dit permanent is opgelost. Dankjewel voor het voorbeeld! Ik hoop dat het eenmalig was, maar als jij nog een voorbeeld voor mij hebt: geef het dan vooral door! 


Hi @Astrid22, ik wil je graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Het kan dan ook iets langer duren totdat ik de oplossing met jou kan delen. Ik blijf het in ieder geval goed in de gaten houden! 


Fijn, tot op heden gaat het goed. Blij mee 


Hi @Astrid22, super fijn om te lezen! Inmiddels heb ik ook de uitkomst van het onderzoek doorgekregen van mijn collega, die ik hier graag met je deel. Het lijkt erop dat dit issue te maken heeft met de TV-gids. Zo gebeurt het ook wel vaker dat een programma te vroeg of te laat start dan dat er in de programmering is doorgegeven. Dit is niet iets waar we wat aan kunnen doen, aangezien wij dit zo doorkrijgen en alle providers hier last van hebben. Zodra het probleem toch weer komt opspelen, adviseer ik jou om gebruik te maken van onze Smart TV App. Wellicht gaat de overgang naar live tv hier wat beter. Wanneer live tv te ver vooruit is en jij het einde van het programma dan ook niet kan zien, dan kun je ook proberen het volgende programma terug te kijken, waardoor je het einde alsnog kan afkijken. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt! 😁