Skip to main content

Ben overgestapt van Ziggo naar T-Mobile dus moest mijn Harmony Elite AB voor de TV aangepast worden.
T-Mobile is niet geregistreerd als provider met zijn zenders in de Harmony app, dus dat moet handmatig gebeuren dacht ik. Het probleem is echter dat de TV kanaal nummers van T-Mobile niet herkend worden door de Harmony app hoewel deze kanaal nummres hetzelfde zijn als bij Ziggo. Is er een andere aanduiding?
Wat zie ik hier over het hoofd.
De bediening van de TV lukt wel met mijn Harmony app maar niet de zenders dus.

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Samsung TV en Aria TVbox van T-Mobile

Voeg eerst de tv box toe.

Maak dan of pas de TV kijken activiteit aan.

Dan de T-mobile box i.p.v. Ziggo.

Nu kun je een favorieten aan maken pak gewoon een provider.

Zender symbolen en kanalen kun je aan passen.

Ik zelf gebruik juist niet de app maar de software op een Windows pc.

Dat werkt wat fijner vindt ik.

Dit is dan het voorbeeld in de app van Logitech.

(Plaatje aan kanaalnummer aanpasbaar)


Peter, bedankt voor je antwoord maar de Aria TV box is toch het zelfde als de T-Mobile box ?

 


Peter, bedankt voor je antwoord maar de Aria TV box is toch het zelfde als de T-Mobile box ?

 

Klopt helemaal.

Het gaat alleen om het juiste infrarood signaal.

 


Ok, we gaan het morgen proberen nu kijkt iemand TV en wil niet gestoord woeden😁


De Aria TV box toegevoegd, instellingen aangepast, 2x een provider gekozen (ziggo en kpn) en handmatig om de tv kanalen te selecteren maar met kiezen van een tv kanaal op de AB gebeurt er niks hoewel het lampje op de hub knippert? De hub 2x gereset.  

Wat gaat hier verkeerd?

 


@Gwal 

Dus je tv box reageert helemaal niet op de Logitech Harmony.?

Heb je wel de juiste box geselecteerd.

 


Ja deze box.

Hoewel ik met mijn AB het geluid kan bedienen en de hub reageert dmv een knippert lampje als ik een zender indruk maar de tv zender niet verschijnt betekend toch wel dat er kontakt tussen de hub en de AB.

Het vreemde is dat Harmony aangeeft dat er geen AB is gedetecteerd is???

 

 

 


Werkt het via de app op de telefoon wel dan.

De afstandsbediening moet wel gekoppeld zijn aan de hub.

 


Super, super werkt via de app wel.

Hartelijk bedankt!


Reageer