Skip to main content

Sinds medio maart maak ik gebruik van glasvezel in combinatie met een bedraad Tv modem maar het hapert echt enorm. Bij ESPN ziet het er niet uit, het hapert en het lijkt net alsof je een replay kijkt. Ik heb een monteur laten komen die hetzelfde constateerde. Nieuw tv modem ontvangen en net geïnstalleerd maar ook hiermee blijft het. Internet kabel in een andere lan poort gedaan, ook zonder resultaat. Hoofdmodem op een direct stroom contact gedaan. (Niet via verlengsnoer). Ook geen resultaat. Oude tv modem kon niet opgestuurd worden. Word er langzamerhand helemaal gek van. Het hele aansluiten heeft al voor de nodige frustraties gezorgd, onnodige gaten in de muur, stuk gevel afgebroken en afspraken die niet na werden gekomen. Odido app kan niet op mijn huidige tv gebruikt worden omdat het een “ouder” model is(2016). Vind ik ook hoogst opmerkelijk allemaal.

 

Ik ben een beetje ten einde raad en ik ben bang dat ik geen fatsoenlijke voetbalwedstrijd kan gaan kijken. Dit zou voor mij wel een dealbreaker zijn om bij Odido te blijven. Ik ben juist voor het glasvezel naar Odido gedaan maar ik heb er echt spijt van op deze manier.

 

Hoor graag.

 

Groet, Jeffrey

Hoi @JeffMania, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit is natuurlijk niet wat we graag willen horen en ik wil dat je zorgeloos tv kunt kijken. Nu ben ik voor je gaan kijken en zie ik op dit moment twee Mediaboxen aangesloten, één direct op het modem en de andere op een wifipunt? Het tweede raden we namelijk af maar als het ook gebeurd als hij direct op het modem verbonden is dan moeten we het verder gaan uitzoeken. Zou je een filmpje kunnen maken waar dit goed op te zien is? Graag het filmpje hier delen door middel van een WeTransfer linkje. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Alvast bedankt. 


Goedemiddag,

 

Ze zijn allebei bekabeld. Er loopt een internet kabel naar boven. Mijns inziens kan het tv modem de FPS van ESPN en live wedstrijden niet aan. Ik heb alles geprobeerd. Bij KPN werkte het prima dus zou niet weten waarom het bij Odido niet mogelijk is. Er wordt nu weer een onderzoek gedaan maar als ook hier niks nuttigs uit komt ga ik weer terug naar KPN. Ben juist voor de glasvezel en snelheid naar Odido gegaan maar vooralsnog heb ik daar profijt van. Het moet 100 procent aan het tv modem liggen want ook de monteur van guidion heeft alles gecontroleerd en zag niks wat de hapering kon veroorzaken.

 

Ook de Odido app heeft 15 seconden nodig om scherp te stellen wat ik nog wel kan opbrengen maar een wedstrijd op ESPN met haperingen en onscherp beeld accepteer ik helaas niet. 
 

Ik heb al geprobeerd een filmpje te maken maar dit komt niet goed over op een video. Zal nog een poging wagen.

 

Groet,

 

Jeffrey


https://we.tl/t-QX9pvvRj4y
 

Einde van het filmpje zie je hem ook ineens weer flink haperen. Dit gebeurt echt de hele tijd. 


Hoi @JeffMania, heel erg bedankt! Ik zal het toevoegen aan het ticket die inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen dit zo snel mogelijk oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Inmiddels zijn we een maand verder en nog steeds geen oplossing van de technische dienst? Onbegrijpelijk. Dit hoort binnen een paar dagen opgelost te worden. Zit inmiddels al bijna 2 maanden naar een haperende verbinding te kijken. Weliswaar wordt de periode vergoed waarin ik niet goed heb kunnen kijken maar ik word hier wel een beetje moe van…


Hi @JeffMania, dat begrijp ik helemaal. Echter ligt dit euvel bij onze leverancier. Tot op heden hebben we nog steeds geen oplossing kunnen vinden. Mijn excuses voor de lange wachttijd. 


Waarom worden de oudere modellen niet tijdelijk opgestuurd naar de klanten? Ik ga niet nog weken of maanden wachten. 


Ik neem aan dat ik, als ik geen zin meer heb om te wachten, gewoon kosteloos over kan stappen zonder boete? Contract loopt wel vanaf 15 maart maar ik heb dit zelden meegemaakt dat er minimaal 2 maanden nodig is om een oplossing te bedenken. Ik weet bijna zeker dat jullie het namelijk niet op kunnen lossen en de mensen een beetje aan het lijntje willen houden. Zo’n grote organisatie en dan dit niet binnen een paar dagen op kunnen lossen is moeilijk te geloven.

Sorry als ik geërgerd klink( ik ben het echt zat ) maar dit moet binnen een paar weken opgelost zijn met bijpassende compensatie.  
 


Ik zit er al 8 maanden mee en het schiet niet op


@JeffMania 

Ervaar je alleen bij de tv een haperende verbinding of hebben andere bekabelde apparaten en apparaten via de WiFi ook een instabiele verbinding?

 


Ik heb het nooit via wifi gedaan. 
 

Maar er is al bekend gemaakt maanden terug dat het te maken had met het nieuwste tv modem. Nu heb ik sinds een paar weken het oude tv model (weliswaar zonder smart functies) maar ik heb geen vertraging in het beeld.

 

Ze zijn bezig om de bug er uit te halen wat ik begreep maar dat duurt nu dus al 3 maanden. 


Klopt dik 3 maanden, miss wel dik 4 maanden,

 

Mij hebben ze ook de andere aria 7 box opgestuurt maar daar had ik het zelfde probleem en in de tv app en mediabox ook dus maak niet uit wat ze doen het werkt gewoon niet optimaal


Hoi @Patjuhh1987, als ik het goed begrijp, heb jij destijds (in mei) een Aria 7x TV Box opgestuurd gekregen en behield je jammer genoeg daarop dezelfde vertragingsproblemen: klopt dat? Zo ja: we hebben inmiddels de mogelijkheid om je een Mediabox toe te sturen. Hiermee zou het issue niet meer moeten voorkomen. 


Hoi @Patjuhh1987, als ik het goed begrijp, heb jij destijds (in mei) een Aria 7x TV Box opgestuurd gekregen en behield je jammer genoeg daarop dezelfde vertragingsproblemen: klopt dat? Zo ja: we hebben inmiddels de mogelijkheid om je een Mediabox toe te sturen. Hiermee zou het issue niet meer moeten voorkomen. 

Ik heb al 2 mediaboxen gekregen tijdens mijn bestelling in januari dus 8 maanden geleden,

Hierbij hebben we de storing van het haperen en toen hadden we de aria geprobeerd en daar was het ook bij.

Het zit zelfs in de tv app op de samsung tv.

 

Dus het werkt nergens

Mvg patrick


Reageer