We zijn sinds kort overgestapt van KPN naar Odido. Na alle mooie beloftes van de gladde verkoper toch erin getrapt om glasvezel te nemen. We hebben sindsdien veel last van irritante problemen. Naast het slechte wifi-bereik is het belangrijkste probleem dat de tv steeds opnieuw blijft hangen. Het beeld bevriest. Als we live kijken kunnen we meestal nog naar een andere zender en terug om het weer aan de praat te krijgen, maar het gebeurt ook regelmatig als je een programma pauzeert en dan verder kijkt, en dan moet je weer vanaf het begin naar het juiste punt zoeken. Dit soort kinderziektes zouden toch niet meer voor mogen komen bij een provider die zichzelf serieus neemt? En ja, natuurlijk heb ik alles opnieuw opgestart en kabeltjes vervangen en noem maar op. Maar het probleem blijft bestaan. Wat kan ik nog meer proberen behalve overstappen naar een andere provider?
- Koppel de stroom los van de TV Box.
- Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.
- Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.
- Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan de stroom.
Laat je mij weten of dit heeft geholpen?
Als je mijn bericht goed hebt gelezen, zie je dat ik dat allemaal al heb geprobeerd. Ik ben geen gekke henkie. Inmiddels maar gebeld, want via de community gaat het niet op korte termijn opgelost worden.
Heb je de tv box wel via een directe kabel op de router aangesloten? If gebruik je daar ook wifi voor? Dan is het zaak om de wifi dekking in de woonkamer te verbeteren met b.v. een wifi versterker van Odido.
Tv box is direct met een kabel aangesloten op de router. Ook andere kabels geprobeerd, geen succes.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.