Skip to main content

Bijna om de dag vallen zenders weg en moet ik elke keer de tv box resetten.

Hmm, eerder al vijf dagen zonder tv gezeten, en nu weer dit.

 

Hi @warp, super goed dat je dit hier aangeeft! Dit is zeker niet de bedoeling, dus ik ga je hier gelijk mee helpen. Jij hoort namelijk zonder problemen van je tv te genieten. Kan je aangeven bij welke zenders je dit probleem hebt? Daarnaast hoor ik graag van je of jij dit probleem op beide TV Boxen ervaart? Het is inderdaad niet de bedoeling om telkens de TV Box te resetten. Zou jij toch nog eens op de volgende manier zowel de TV Box(en) als het modem kunnen herstarten?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Wil je daarnaast eens op 'Menu' of 'Gids' drukken? Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan mag je langs de ingangskanalen van de tv wisselen met de afstandsbediening. Ook hoor ik graag van je of jij eventueel gebruik maakt van eigen apparatuur, zoals adapters of een switch?

Als je hiermee aan de slag kan en mij vervolgens van een korte terugkoppeling kan voorzien, ga ik direct weer verder voor je aan de slag. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk fixen! Ook zie ik inderdaad dat je enkele dagen geen tv hebt gehad, dus heb ik hier de gelijk de vergoeding voor ingediend aangezien dit nog niet was gedaan. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Mocht je nog andere vragen hebben, schroom dan niet om die te stellen want ik help je met liefde! 😊


Beste Lisa,

Dank voor je bericht.

Je “reset” tips bevatten de handelingen die ik al die keren al uitvoer.
De kanalen waarop de storing zich voordoet wisselen. D’ene keer is het een NPO 1,2,3 zender, dan weer een NPO Extra, een Belgische zender of een van de BBC First of Entertainment zenders.(wij kijken nooit naar de reclamezenders)

De EPG blijft wel altijd beschikbaar,

Er zijn geen eigen apparaten gekoppeld, en het lijkt dat het kastje op de slaapkamer minder storingen vertoont. (deze tv gebruiken we niet dagelijks)

Overigens komt het ook voor dat ik het modem moet resetten omdat de internetsnelheid weer eens inzakt (< 10Mbps download, 30Mbps upload!) of wegvalt.


Hi @warp ,

Goed dat je het bij ons kan aankaarten! Omdat ik begrijp dat je algehele verbinding klappert, ging er meteen bij mij een belletje rinkelen. Ik denk dat we daarom ook moeten kijken naar de hele verbinding en wil daarom kijken of een fabrieksreset het probleem doet oplossen. Als ik de verbinding bekijk, zie ik namelijk niet terug dat deze is gedaan. Hoe je deze precies uitvoert, hebben we een topic aan gewijd: 

Wil je ons laten weten of deze het probleem heeft opgelost? Ik hoor het graag van je! 


Hi Boris,

Hopelijk verwacht van mij niet dat ik bij elke storing een fabriek’s reset doe?

Ik ben daar terughoudend in omdat het geen aantrekkelijk vooruitzicht is om elke keer o.a. al mijn port-forwarding opnieuw in te moeten stellen.

Ik heb dit 1 keer gedaan, en sindsdien heb ik de apparaten (tv-box & modem) meerdere keren via een stroomonderbreking “ge-reset”.

 


Hi @warp, merci voor je terugkoppeling! Ik wil graag een verzoek voor je indienen bij de technische dienst om verder te duiken in de wegvallende zenders. Zou je alleen ter aanvulling nog kunnen zeggen wat jij precies met wegvallen bedoelt. Wordt de zender ineens zwart bijvoorbeeld? Als je dit aan mij door kan geven, dan weet ik voldoende en ga ik verder voor je aan de slag.

Ik kan me jouw opmerking over de resets helemaal begrijpen en vlieg jouw issues dan ook graag op een andere manier aan. Het probleem van de wegvallende zenders, daar ga ik een verzoek voor indienen bij de technische dienst en nú ga ik mijn best doen om jouw internetsnelheid hopelijk omhoog te krikken. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel alvast voor de moeite! 😊