Skip to main content

Gisteren een aflevering van Granite harbour teruggekeken op BBC first. Het werkte prima, tot vlak voor het einde, wanneer ik plotseling niet meer verder kon kijken. Ik kon ook niet naar het volgende programma, omdat dat niet vrijgegeven was voor terugkijken. Waarschijnlijk liepen de begin / eindtijden niet volgens de gids? Wel erg frusterend, zeker bij een detective… ik ben net overgestapt van Ziggo en daar had ik dit probleem niet. Kennelijk is het mogelijk om te werken met de daadwerkelijke start / eindtijden, maar gebeurt dit bij Odido niet? 

Hoi @hjb77,

Welkom op de Community!

Als de zender afwijkt van de tijden die ze in de gids doorgeven, kan het inderdaad gebeuren dat je niet het hele programma kunt terugkijken. Soms wordt de gids achteraf nog gecorrigeerd, maar ik weet niet of BBC First dat ook doet. Als je zeker wilt weten dat je een programma terug kunt kijken, dan kun je Cloud Opnemen aanzetten. Daar kun je een marge instellen. Bovendien hoef je een programma dan niet binnen 7 dagen terug te kijken.


Hallo @TMTV ,

gisteren heb ik ook het opnemen aangezet in mijn abonnement. Dit lijkt wel wat beperkter dan dat ik bij Ziggo gewend was. Als ik daar een programma wilde opnemen dan hoefde ik niet na te denken over marge. De opname startte daar gewoon netjes bij de start van het programma (dit was bij terugkijken trouwens ook het geval). Dus kennelijk ging Ziggo niet volledig van de gids uit, maar hebben ze een slimmere manier hiervoor… Zou mooi zijn als Odido hierin kan verbeteren.

Ook voor series kan het beter. Een aflevering van een serie lijkt bij Odido op zichzelf te staan. Bij Ziggo zie je precies wanneer welke aflevering van een serie gepland staat en kun je ook een hele serie in een keer opnemen. 
 


Welkom op onze Community! @hjb77 

Fijn dat je gebruik hebt kunnen maken van de tip van @TMTV. Je kunt bij ons ook de serie in zijn geheel opnemen, via deze link lees je hoe je dit doet: Makkelijk programma’s opnemen via de cloud | Odido

 


Reageer