Skip to main content
Hoi iedereen,



Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.



Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..



Graag jullie hulp.
Hoi iedereen,



Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.



Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..



Graag jullie hulp.




Same here, ik ben hier al maanden mee bezig en ze weten schijnbaar niet waar het aan ligt. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem maar komt het vaker voor.....



Ik hoop echt dat T-Mobile hier snel een oplossing voor vind!
Even een update, gisteravond ook via Facebook contact gehad met T-mobile. Vanmiddag een email gehad:



"[Ticket#2018070211038015] Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!"



Zojuist thuis gekomen, maar helaas nog steeds slecht beeld. Ook even de mediabox opnieuw opgestart maar dat mocht ook niet baten.
Via Facebook weer bericht gehad van Elise:



Onze technische dienst heeft het verzoek of jij nog eens zou willen proberen, om de TV Box even van de stroom te halen, de HDMI kabel op een andere poort van je TV aan te sluiten, en dan eens te proberen of het is opgelost. Indien je nog een derde poort hebt, of je dan deze ook zou willen testen. Ik hoor het graag van je zodat we het gelijk kunnen terugkoppelen!




Tegen beter weten in dit nogmaals gedaan; 3 HDMI poorten met 2 HDMI kabels geprobeerd. Overigens heeft mijn PS4 of HTPC geen probleem om Full HD en 4K via dezelfde kabels/poorten door te geven.



Zelfde resultaat: Zwarte scherm met Entone logo is in 720P, en daarna het roze T-mobile scherm en het TV beeld in 576P. Overigens brandt 'gewoon' het HD lampje op de display van de mediabox.



Kan ik een andere mediabox krijgen? Misschien dat het een hardware probleem is, maar is denk eigenlijk dat het iets softwarematigs is.
Hi firecaps30, jebo85, bedankt voor het testen! Mijn collega's zijn al druk voor jullie bezig en we gaan dit intern doorzetten naar onze technisch specialisten om dit verder te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, excuses voor het ongemak!
Hi firecaps30, jebo85, bedankt voor het testen! Mijn collega's zijn al druk voor jullie bezig en we gaan dit intern doorzetten naar onze technisch specialisten om dit verder te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, excuses voor het ongemak!





Goedemiddag Brian,

Super, bedankt voor de reactie! Ik heb voor morgenochtend een afspraak staan met Guideon, ze gaan dus de glasvezeldemping meten, ik ben heel benieuwd wat er uitkomt en ik zal het posten op deze pagina!



Grt Jeroen


Hi firecaps30, jebo85, bedankt voor het testen! Mijn collega's zijn al druk voor jullie bezig en we gaan dit intern doorzetten naar onze technisch specialisten om dit verder te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, excuses voor het ongemak!

Goedemiddag Brian,

Super, bedankt voor de reactie! Ik heb voor morgenochtend een afspraak staan met Guideon, ze gaan dus de glasvezeldemping meten, ik ben heel benieuwd wat er uitkomt en ik zal het posten op deze pagina!



Grt Jeroen






Hallo allemaal,



Een update. De Guideon monteur is langsgeweest en heeft het modem vervangen. Vervolgens is door de backoffice de demping gemeten en deze was RX -12, wat ik begrijp is dat ook Reggefiber langs moet komen om te kijken of het signaal nog verbeterd kan worden. De tv gaf weer een goed beeld, echter heb ik wel vaker gezien dat het later weet verslechtert. Ik was dan ook niet al te euforisch naar de monteur toe en heb aangegeven dit te willen aankijken! Hij zou alles noteren en terugkoppelen!



We gaan het weer even afwachten. Ik merkte namelijk de afgelopen dagen ook toen ik bij m'n vriendin was die ADSL heeft bij een andere provider, dat die zoveel scherper beeld heeft, zeker nu met het voetbal op de NOS, dat ik wel degelijk met een minder beeld zit.



Tot zover



Grt Jeroen
Bedankt voor je update! Ik wacht nog op terugkoppeling van de klantenservice, ticket ligt bij het TV team. Overigens geen problemen met internet qua snelheid.
Bedankt voor je update! Ik wacht nog op terugkoppeling van de klantenservice, ticket ligt bij het TV team. Overigens geen problemen met internet qua snelheid.





Nee ik ook niet gelukkig. Maar tv beeld is nog steeds niet wat het zou moeten zijn.



Ik ben benieuwd naar jou terugkoppeling, ben blij dat ik overigens niet de enige ben met dit probleem.
Hi jebo85, firecaps30, bedankt voor de updates! Ik heb het vermoeden dat het issue met de demping los staat van de resolutie en dat dit toevallig tegelijkertijd speelde. Met het oplossing van de demping zou je verbinding overigens wel stabieler moeten zijn 🙂 Het issue van de resolutie is inmiddels in onderzoek bij onze "derde lijn", zeg maar echt de programmeurs en ICT collega's, ik houd jullie op de hoogte!
Goed om te horen, ik wacht het af!
@Brian is de derde lijn nu (vanaf ongeveer 17:30) bezig met mijn TV box?



Bij het opstarten blijft deze hangen op het roze scherm met T-Mobile logo, en onderin in de zwarte balk:

"Netwerk starten

App: 2.9.19.1_build3-etv-vma--glop"




Na een paar minuten krijg ik vervolgens een scherm te zien:

Ophalen van IP-adres is niet gelukt

Oeps! het lijk erop dat de UTP-kabel van je interactieve TV Box op de verkeerde poort in aangesloten.[...] Haal je modem van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot deze helemaal is opgestart. Herhaal dezelfde stappen met je interactieve TV Box.




Uiteraard deze stappen geprobeerd, zonder succes. Bekabeling etc nagelopen maar lijkt in orde.



TV boven doet het wel gewoon, dit is een 'normale' TV Box zonder opneem functionaliteit.



Gister avond heb ik nog TV gekeken (jammer van België :)).
@Brian is de derde lijn nu (vanaf ongeveer 17:30) bezig met mijn TV box?



Bij het opstarten blijft deze hangen op het roze scherm met T-Mobile logo, en onderin in de zwarte balk:



"Netwerk starten

App: 2.9.19.1_build3-etv-vma--glop"
Na een paar minuten krijg ik vervolgens een scherm te zien:



Ophalen van IP-adres is niet gelukt

Oeps! het lijk erop dat de UTP-kabel van je interactieve TV Box op de verkeerde poort in aangesloten.[...] Haal je modem van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot deze helemaal is opgestart. Herhaal dezelfde stappen met je interactieve TV Box.
Uiteraard deze stappen geprobeerd, zonder succes. Bekabeling etc nagelopen maar lijkt in orde.



TV boven doet het wel gewoon, dit is een 'normale' TV Box zonder opneem functionaliteit.



Gister avond heb ik nog TV gekeken (jammer van België :)).




Inmiddels weer beeld!
Goedemorgen allemaal,



Mijn hoop ten spijt. Gisterenavond zette ik mijn tv weer aan, wederom slecht beeld, pixelig, 576i beeldkwaliteit..... Ik weet het niet meer....en ja ik kan mn box wel weer uit en aan zetten, maar dat schiet niet op, ik mag wel wat meer verwachten van T-Mobile en glasvezel combi



Ik hoop echt dat Reggefiber hier iets mee kan en gaat doen, dit vind ik gewoon niet kunnen
Is er al een update @Brian? Ik moet zeggen dat ik het prima vindt om ook weer een gewone box te krijgen, zonder opnemen, aangezien we dat bijna nooit gebruiken.



Neemt niet weg dat dat het probleem niet oplost, en er zullen vast wel meer klanten zijn met dit probleem.
Hi firecaps30, onze techneuten hebben het nog in behandeling, de laatste update is van 16-07 dat ze er nog mee bezig zijn. Ik verwacht overigens niet dat dit iets is wat we binnen een week op kunnen lossen mocht het echt een software fout blijken. In dat geval zal er een patch/update aan te pas moeten komen. Uiteraard gaan we wel ons uiterste doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je hierdoor inderdaad toch besluiten om de TV Box met opnamefunctie te willen wisselen voor een exemplaar zonder laat het mij dan even weten, dan ruil ik de TV Boxen graag voor je om!
Is er al een update @Brian? Ik moet zeggen dat ik het prima vindt om ook weer een gewone box te krijgen, zonder opnemen, aangezien we dat bijna nooit gebruiken.



Neemt niet weg dat dat het probleem niet oplost, en er zullen vast wel meer klanten zijn met dit probleem.




Wil je mij in een privébericht je nummer sturen @firecaps30 ? Ik ben namelijk erg benieuwd welke problemen jij allemaal ervaart!



Hoor het graag!



Grt Jeroen
Hi firecaps30, onze techneuten hebben het nog in behandeling, de laatste update is van 16-07 dat ze er nog mee bezig zijn. Ik verwacht overigens niet dat dit iets is wat we binnen een week op kunnen lossen mocht het echt een software fout blijken. In dat geval zal er een patch/update aan te pas moeten komen. Uiteraard gaan we wel ons uiterste doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je hierdoor inderdaad toch besluiten om de TV Box met opnamefunctie te willen wisselen voor een exemplaar zonder laat het mij dan even weten, dan ruil ik de TV Boxen graag voor je om!



Hoi Brian, aangezien ik de opname functie haast nooit gebruik wil ik de box wel om laten ruilen voor een gewone box. Toch hoop ik dat jullie die oorzaak snel vinden voor anderen.@Brian
Hi firecaps30, ik heb zojuist de TV Box omgewisseld en de nieuwe TV en een retourdoos komen jouw kant op! De problemen met de resolutie gaan zeker opgelost worden en onze ontwikkelaar is er mee bezig. Op dit moment kan ik nog geen verwachtte tijd aangeven maar zodra er meer bekend is laat ik dat zeker weten!
Ik heb de box ontvangen bedankt! Deze werkt zoals verwacht op 1080. Bedankt voor je hulp!
All,



Een update, een aantal dagen geleden is Reggefiber langsgeweest om de lijn na te kijken, hebben een port change uitgevoerd. Ik heb nu een aantal dagen tv gekeken en beeld lijkt inderdaad stukken beter. Mocht ik toch weer problemen ondervinden, dan zal ik het op het forum plaatsen!



Grt Jeroen
@firecaps30

Supernieuws! Bedankt voor de update. Begrijp ik dat puur door het wisselen van de TV Box de resolutie is verbeterd?



@jebo85

Ook goed nieuws! Wel bijzonder dat je hetzelfde issue als firecaps30 had, maar de oplossing bij jullie aan twee compleet verschillende zaken lag. Oh trouwens, je mag het ook hier plaatsen als het wel goed blijft werken: succesverhalen horen we ook graag! ;)



Hoe dan ook, ik ben blij dat jullie beiden weer haarscherp beeld hebben!
Ja dat klopt! Lag bij mij echt aan de mediabox.
Inmiddels een maand verder met de 'kleine' TV box.... En vandaag merkte ik op dat het beeld weer slechter was.



Lijkt hetzelfde verhaal, wanneer de box van de stroom afhaal in het Entone startscherm in HD, maar na het opstarten weer 576P. Andere HDMI kabel geprobeerd, op verschillende poorten maar zonder succes.



@Sander is er een software update oid voor de box geweest de afgelopen dagen?
ik deel dezelfde mening. even had ik gedacht dat alles weer in orde was, maar precies hertzelfde als @firecaps30 heb ik precies dezelfde issues.....



@Sander kunnen jullie dit verder oppakken??
Ben hier ook al maanden mee bezig, vanaf november 2017 ergens.

Heb nu al een stuk of 4 a 5 nieuwe boxen gehad, elke keer hetzelfde drama.



Ze beginnen te werken op een resolutie 1080, en gaan na een tijdje terug naar 720, en slecht beeld.

Weer bellen, factory reset, werkt weer paar weken, weer zelfde. ( om een lang verhaal kort te houden )



Onlangs nieuw modem geïnstalleerd door monteur van Guideon, even de hoop dat het opgelost zou zijn, nu week of 5 verder, en weer mis.



Word nu tijd dat T-mobile dit probleem voorgoed gaat oplossen, begin het aardig zat te worden, we betalen voor HD 1080 TV en dit word simpelweg NIET geleverd, compensatie voor niet geleverde diensten ??



@Brian

@Sander

Wanneer wordt er een definitieve oplossing geboden voor dit probleem? Of moet ik toch maar gaan kijken naar een andere provider?

Reageer