Skip to main content

tv vraagt steeds om PIN, maar elke willekeurig code werkt dan.

Hi @DjangoNuninga, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag verder mee. Zou je mij iets meer informatie kunnen geven over het euvel? Ik zie dat je namelijk 2 Mediaboxen in bezit hebt, gaat het om 1 van de Mediaboxen, om beide, via de TV app of is dit een probleem van de tv zelf? 

Kan je ook aangeven wanneer hij de pincode vraagt en kan je hier een foto van maken en meesturen? Alvast bedankt!


Hallo Tommie, bedankt!

 

In ieder geval 1, andere weet ik niet zeker. Ligt in ieder geval wel aan de mediabox. Ik heb gewoon alleen 1 (hoofd) account en kinderslot staat uit. Vraagt met enige regelmaat ineens ( volgens mij bij opstarten) om de PIN code. Als ik dan een willekeurige code geef, ben ik ingelogd ( nu bijvoorbeeld laatste paar keer 4x 1 ingevoerd terwijl dit niet mijn PIN code is) Wil best een foto maken als het weer voorkomt, maar is volgens mij niets bijzonders aan te zien, gewoon mijn avatar en vraagt om de PIN.


Bedankt voor de terugkoppeling @DjangoNuninga. Ik heb voor de zekerheid alle apparaten afgemeld. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Hopelijk komt het daarna niet meer voor!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

  


Hallo Tommie,

 

Zal er straks naar kijken als ik thuis ben, heb wel 2 vragen dan…

 

Er is gisteren een en ander in de instellingen van de router veranderd i.v.m. de Wifi die het slecht deed, heeft dit daar dan geen invloed op? 

En wat bedoel je met de Media Convertor/ONT? 


Nee, de instellingen moeten niks uitmaken @DjangoNuninga. Het ONT is het witte Huawei kastje bij het kastje (FTU) waar de glasvezelkabel naar binnenkomt. Er loopt als het goed een een geel kabeltje naartoe.  


Ok, 

 

Heb nu alle stappen doorlopen, nu even komende dagen afwachten of t beter gaat.

 

Heb trouwens wel het idee dat mijn wifi het gelijk weer slechter doet! Deze is gisteren naar Wifi5 gezet, kun jij zien of dat nog steeds het geval is?


@DjangoNuninga Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! 

Ik ben direct voor je gaan kijken, maar wifi 6 staat nog steeds uitgeschakeld.

Ik heb ook het modem meteen voor je uitgemeten. Echter krijg ik de melding dat er inderdaad iets niet goed gaat in de verbinding. De uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) verschilt teveel met de WAN uptime van het modem (het signaal dat binnenkomt). 

Om dit voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen.

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!  


Hallo Teresa,

 

Ik zie nu net pas dat dit bericht gestuurd is, dus heb de monteur geannuleerd omdat ik dacht dat dit voor de tv was. Kreeg eergisteren wel 1x weer de vraag over de PIN, en kon deze weer met een verkeerde PIN inloggen. Dus dat gaat ook nog steeds niet goed.


Hallo, zojuist wederom moeten inloggen op de tv met verkeerde PIN, dus dit gaat nog steeds niet goed, heb foto's gemaakt, weet niet of jullie daar iets mee kunnen?

Heb ook niets meer terug gehoord op vorige berichtje. 


@DjangoNuninga Dank je wel voor je terugkoppeling en sorry voor de verlate reactie. Ik kijk graag met je mee! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om met je mee te kijken. Echter op de plek waar ik normaal de pincode zie staan, is het veld leeg. Heb je deze toevallig zelf een keer gewijzigd? Zo ja, wat gebeurd er als je dit nogmaals wijzigt en de Mediabox dan een herstart geef? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je dit op allebei de Mediaboxen ervaart. Laat je het mij weten?

 


Wij hebben deze zelf niet veranderd, maar is opzich ook niet erg dat er geen PIN op zit. Vind het dan wel raar dat hij er met enige regelmaat toch om vraagt. Andere tv box weet ik niet, gebruiken we een stuk minder. Verder zou ik dan toch graag nog een monteur langs hebben komen aangezien je toch iets had gezien wat niet klopte met het internet. 

 

MvG


Hey @DjangoNuninga, kan je de andere Mediabox eens aansluiten waar je deze hebt staan en aangeven of dit zelfde issue daar ook op voorkomt? Ik denk namelijk niet dat een monteur hier iets aan kan veranderen en gok op of een defect in de Mediabox of foutieve instelling. 


Hallo Tommie, wil best de mediaboxen omwisselen, maar doelde qua monteur op de internetverbinding waar je collega Teresa het in een van de berichten hierboven had. 


Ah sorry, dat heb ik niet zien staan @DjangoNuninga. Ik heb opnieuw een monteur aangestuurd voor je! 


@Tommie van Odido @Teresa van Odido Hallo, ben ik weer! Laatst de monteur over de vloer gehad, maar het lijkt er eerder slechter op geworden. Als ik m goed begreep moest de wifi 6 het gewoon goed doen hier, maakte niet uit volgens hem. Wil nu op bed nog even tv kijken, maar heb nu hierboven geen wifi en lukt dus niet. Zouden jullie aub de wifi 6 er weer af kunnen halen, deed het voor de monteur een stuk beter... 😐


@DjangoNuninga Goed dat je dit aangeeft. Ik had graag anders gelezen. Uiteraard help ik je graag verder! 

Ik heb wifi 6 meteen weer voor je uitgeschakeld. Ik hoop dat het hierdoor weer beter zal werken. 

Laat je het mij weten als ik nog iets kan doen? Ik doe het graag!


@Teresa van Odido @Tommie van Odido,

Internet werkt nu weer goed, terugzetten van Wifi heeft goed geholpen en na het op de plek terugzetten van de Wifiversterker die volgens de monteur niet goed was hebben we goed bereik. Enige is nu alleen dat ik elke keer dat ik boven televisie wil kijken ik eerst de stekker eruit moet halen omdat ie anders zegt geen wifi te hebben, bij het zoeken kan het kastje dan geen enkel wifipunt vinden, ook niet van de buren o.i.d. jullie een idee voor een oplossing?


Hoi @DjangoNuninga, ik geef je graag meer informatie! Je wifipunt neemt de naam van je eigen Wifi over. Zie je dit wel staan met een verbeterde verbinding? Hoe ver staat het wifipunt van je TV? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


@Ishana van Odido, daar ben ik inderdaad van op de hoogte. Wifipunt staat de kamer ernaast, op mijn telefoon op dezelfde kamer als de tv heb ik vol bereik, dus dat moet het probleem niet zijn. Als ik bij internetopties kijk is er gewoon helemaal geen wifipunt zichtbaar. Na de stekker eruit gehad te hebben zie ik dan wel weer de gebruikelijke lijst van eigen wifipunt en die van de buren.


 

 


@DjangoNuninga Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Ik heb meteen gevraagd of mijn collega achter de schermen met mij mee wil kijken en hij gaf het volgende aan:

Op dit moment is de dekking van het modem niet goed. Waar staat deze op dit moment? Daarnaast zijn we benieuwd welke apparaten er met het wifinetwerk zijn verbonden. Het lijkt er namelijk op alsof jet 2.4Ghz netwerk overbelast is. Dit kan komen doordat apparaten die te ver weg staan willen verbinden met het 2.4Ghz netwerk.

Laat je het mij weten? Dan kijk ik meteen opnieuw met je mee!
 


Modem staat in de meterkast, verder niet veel bijzonders volgens mij: spelcomputer, mobiele telefoons, wifi versterker, tv kastjes.


Staat de meterkast verweg van alle apparaten ​@DjangoNuninga en achter een aantal deuren of iets dergelijks? Is het mogelijk om het modem naar de woonkamer te plaatsen? Of een andere plek, wat meer centraal is? 


@Tommie van Odido Zat ik toevallig inderdaad ook aan te denken, heb 'm nu net in de woonkamer weten te plaatsen ( zat inderdaad achter een deur en een muur. Kun je zien of ie zo minder aan t zoeken is? Overigens blijft t boven bal, denk dat t tv kastje niet in orde is..


Hi ​@DjangoNuninga ik heb meteen een lijnmeting voor je gedaan. Ik zie dat de apparaten nu meer over de wifipoorten zijn verdeeld. Wel zie ik een IP-lease error voor jouw LG TV. Het restarten van de tv lost dit vaak op. Verder zie ik momenteel geen Mediaboxen aangesloten staan. Kan dit kloppen? Zou je eens ook de Mediaboxen van plek willen wisselen en alle bekabeling zo willen laten? Verplaatst het probleem met de Mediabox dan mee of blijft het nog steeds boven? Dan kunnen we dieper zoeken of het inderdaad aan de Mediabox ligt of dat het toch de aansluiting is boven. Ik ben benieuwd!


Reageer