Skip to main content

Heb gisteren mijn mediabox op de TV aangesloten.  De mediabox is via wifi, op advies van de Gidion monteur,  op het netwerk aangesloten.

Deze zaken vallen mij op, is dit normaal?

• De TV-gids werkt niet vanaf de AB. Aan/Uit zetten van de MB helpt niet. Via de pijl naar links komt er boven in een menuutje met het woord gids. Als ik dit kies krijg ik de melding “geen verbinding met internet”.  De wifi is perfect en TV kijken werkt.
  • Als ik een netwerkkabel aansluit werkt de gids soms wel na uit/aanzetten. 
  • Als ik van kanaal wissel krijg ik de melding ‘u kijkt naar een opgenomen programma’ of zo iets. terwijl ik nog nooit iets heb opgenomen, sterker ik heb die functie niet gekocht. Dan moet ik eerst de keuze maken tussen annuleren of doorgaan
  • Zonder dat ik de AB aan de TV (LG) heb gekoppeld gaan beide, de MB en TV aan of uit?
  • Wat ik ook probeer de knop met het huisje doet niets, Ik dacht dat ik hiermee in het instellingen scherm kon komen. Er is nu geen mogelijkheid om in de setup pagina te komen
  • Soms valt het geluid weg. Veranderen van kanaal brengt vaak het geluid weer terug.
  • Beeld kwaliteit van sommige kanalen is niet geweldig, bv Eurosport 1 en 2 erg blokkerig. Overigens niet altijd.
  • Waarom moet ik een google account hebben om ‘volledig’ van de MB gebruik te kunnen maken? staat nergens op de Odido site
  • Spraak instructies werken niet?

Dit zijn hinderlijke zaken die Tv kijken behoorlijk ‘in de weg zitten’. Herkent iemand deze?

Hi ​@iko, goed dat je dit aankaart.

Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk te beantwoorden.

• Dat de gids niet altijd werkt hebben we vaker gezien bij Mediaboxen die via wifi verbonden zijn, dit wordt vaak opgelost door hem bekabeld aan te sluiten zoals jezelf ook al zegt. Dit verbeterd ook het beeldkwaliteit van sommige zenders, die hebben een stabielere verbinding nodig.
  • Als je van kanaal wisselt, ben je dan toevallig een programma aan het terugkijken of is het bij live kijken?
  • Als je niet wilt dat de AB de tv uitschakelt, dan moet je de HDMI-CEC optie uitschakelen. Dan bedien je alleen de Mediabox met de AB. 
  • Kan je is in de settings Dolby op Stereo zetten? Valt het geluid daarna nog steeds weg of niet meer?
  • Dat komt omdat deze functie van Google is, het heet Google Assistend. Daarom dien je met een Google account in te loggen om deze functie te gebruiken. Dan werkt de spraakinstructie optie.

Hi ​@iko, goed dat je dit aankaart.

Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk te beantwoorden.

• Dat de gids niet altijd werkt hebben we vaker gezien bij Mediaboxen die via wifi verbonden zijn, dit wordt vaak opgelost door hem bekabeld aan te sluiten zoals jezelf ook al zegt. Dit verbeterd ook het beeldkwaliteit van sommige zenders, die hebben een stabielere verbinding nodig.
  • Als je van kanaal wisselt, ben je dan toevallig een programma aan het terugkijken of is het bij live kijken?
  • Als je niet wilt dat de AB de tv uitschakelt, dan moet je de HDMI-CEC optie uitschakelen. Dan bedien je alleen de Mediabox met de AB. 
  • Kan je is in de settings Dolby op Stereo zetten? Valt het geluid daarna nog steeds weg of niet meer?
  • Dat komt omdat deze functie van Google is, het heet Google Assistend. Daarom dien je met een Google account in te loggen om deze functie te gebruiken. Dan werkt de spraakinstructie optie.

Tommie, bedankt voor de reactie

• De gids werkt prima als je een kabel gebruikt
  • Nee ik ben niet aan het ‘terug kijken’. Het lijkt alleen te gebeuren met wifi. Met de kabel heb ik het niet gehad
  • HDMI-CEC had ik al gevonden
  • Mogelijk ook een wifi, met kabel nog niet gehad, De Optie Dolby zie ik niet maar wel Dolby DRC  maar daar is geen optie stereo wel 3 keuzes die ik nog niet begrijp wat het doel is. High, Low, Off
  • OK ik ben ingelogd. Ga het gelijk proberen. Helaas dat werkt niet, op beeld komt een boodschap dat het kanaal niet bekend/gevonden is/worden. Ik probeerde Ga naar CNN of switch to CNN geen verschil

Erg tevreden over de beeldkwaliteit met kabel duidelijk beter als wifi

Pakt de Google Assistend het ook niet als je zegt; Ga naar kanaal 3 ​@iko

Pakt de Google Assistend het ook niet als je zegt; Ga naar kanaal 3 ​@iko

Ga ik proberen, nog niet gedaan. Dat wordt dan alle kanaal nummers uit mijn hoofd leren :-)

Reageer