Wanneer ik mijn (LG) TV start, met de TV afstandsbediening om bijvoorbeeld gebruik te maken van een App op de tv, dan gaat de Odido mediabox ook automatisch aan.
Is het mogelijk om dit uit te schakelen?
Het is nogal irritant, als ik op de Playstation zit, dat ik een pop-up krijg met de melding dat de Odido mediabox aan staat en daarnaast is het zonde dat het aan staat, als ik het niet gebruik.
Bladzijde 1 / 1
@djookbaas Hoi
Je zou in de instellingen van de Odido box alle HDMI CEC instellingen op uit kunnen zetten.
Werkt dit niet dan HDMI CEC van je TV zelf veranderen. (Bij LG heet dit Simplink)
Het nadeel kan zijn dat je zelf de bron iedere moet selecteren. (HDMI 1 HDMI 2 enz.)
@djookbaas Hoi
Je zou in de instellingen van de Odido box alle HDMI CEC instellingen op uit kunnen zetten.
Werkt dit niet dan HDMI CEC van je TV zelf veranderen. (Bij LG heet dit Simplink)
Het nadeel kan zijn dat je zelf de bron iedere moet selecteren. (HDMI 1 HDMI 2 enz.)
Zojuist geprobeerd om op de Odido mediabox HDMI cec uit te schakelen. Daarmee was het probleem inderdaad opgelost. Helaas gaat daarna de mediabox niet meer aan met de Odido afstandbediening en moet ik handmatig de mediabox aanzetten.
Ik ga eens op zoek naar Simplink, dankjewel.
De Odido box zal wel moeten reageren met de aan en uit knop op de Odido afstandsbediening.
Probeer eens een reboot van de Odido box.
De Odido box zal wel moeten reageren met de aan en uit knop op de Odido afstandsbediening.
Probeer eens een reboot van de Odido box.
Gisteren heb ik de mediabox gereboot en toen leek alles goed te werken.
Vanavond heb ik weer (geprobeerd) tv te kijken. Helaas ging de mediabox niet aan met de afstandsbediening van Odido. Het lampje ‘tv-box’ knippert dan een paar keer rood. Toen ik handmatig de mediabox aan drukte, ging die wel aan.
Nu wederom de mediabox herstart, om het weer ‘normaal’ werkend te krijgen.
Later op de avond ben ik weer tv gaan kijken. Ik deed de TV aan met de LG afstandsbediening. Dit keer wilde ik gebruik maken van de Youtube app, op de LG TV zelf.
Ik krijg nu vaak de melding in beeld met: ‘Odido nu beschikbaar’.
De mediabox staat wel uit….
@djookbaas
Je kunt proberen de afstandsbediening te ontkoppelen en weer te koppelen.
Handeling uit dit topic.
En daar is meer info te vinden over de Odido TV box.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.