Skip to main content

Ik kijk nu tv via powerlines beneden en boven via een andere provider. Graag zou ik overstappen naar T-Mobile maar deze garandeert mij geen 100% ontvangst via powerlines. Nu zou het ook kunnen via een WIFI dongle. Is er dan een gegarandeerde 100% ontvangst? Zo ja, welke dongle is dan een aanrader? Moet dit altijd via HDMI aansluiting op de tv of kan dit ook via USB aansluiting? Levert T-Mobile ook geschikte dongles?

Hallo @robjeduc 

Bij T-Mobile wordt aangeraden om een kabel rechtstreeks op het modem aan te sluiten voor de beste kijkervarimg.

Via een powerline setje tv kijken kan opzich wel maar de kwaliteit kan minder zijn, de kwaliteit van het stroomnet en welke adapters je hebt spelen hier een rol in.

Je hebt ook nog tv Anywhere en voor als je een smarttv hebt is de T-Mobile TV app misschien ook een optie.

Tv kijken via een WiFi Dongle heb ik nog niet voorbij zien komen volgens mij.


Hoi @robjeduc, leuk dat je een account aangemaakt hebt, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik heb ook nog niet eerder gehoord van tv-kijken via een wifi dongle. Wat ik echter wel weet, is dat T-Mobile sinds kort de optie heeft om draadloos tv te kijken en dan via een smart tv-app. Uit welk bouwjaar is jouw televisie afkomstig en welk merk smart tv gebruik je? 

In ons superhandige artikel vind je alle info omtrent tv-kijken met de app: 

Laat het ons weten als we je kunnen helpen met het maken van de keuze! 😊


Sorry beetje voorbarig @Waqqas: ik zag het linkje bij jou er oprecht niet bijstaan. Lekker bezig! 😁


Ik heb boven een te oude Samsung en beneden een LG die niet geschikt is voor de app. Vandaar mijn eventuele oplossing via een dongle.


@robjeduc Even terugkomend op tv-kijken via powerline adapters: in principe wordt dit niet ondersteund, dat klopt, maar dat betekent niet per definitie dat het niet werkt. Twee goede kennissen van mij kijken zo al ruim anderhalf jaar tv en ondervinden zelden tot geen issues. De reden dat we het niet adviseren, ligt ‘em in wat Waqqas aankaart. De beste streamkwaliteit zal altijd met een directe verbinding behaald worden, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Bevalt het niet? Dan zeg je TV op en kun je altijd nog naar alternatieven kijken toch! 😄


Als ik het wil proberen moet ik eerst overstappen. Valt het dan tegen, kan ik niet meer terug en moet dan alsnog via een kabel. Zoals je kon lezen zit ik nu nog bij een andere provider.

 


Mijn oprechte excuses, ik deed de stiekeme aanname dat je enkel met TV bij een andere provider zat! Dan is het inderdaad op dit moment natuurlijk nogal een gok. Alles in ogenschouw nemende: heb jij thuis toevallig een Chromecast of Apple TV ter beschikking?


Geen van beide. Ik heb mij er redelijk in verdiept alleen met betrekking tot de dongle icm T-Mobile kon ik niets vinden. Ik hoopte dat meer T-Mobile klanten het met een dongle hadden geprobeert of nog steeds gebruiken.


Een WiFi dongle is draadloos; daar kan toch geen enkele aanbieder 100% betrouwbaarheid voor beloven?


Dat klopt maar het risico om over te stappen van mijn huidige provider naar T-Mobile is mij dan te groot. Bij T-Mobile heb ik geen enkel idee of het goed werkt via powerlines of via een dongle. Daarom vroeg ik ook hoofdzakelijk om ervaringen van klanten van T-Mobile om mijn risico te verkleinen.


De uitdaging zit in de powerlines, niet in de T-Mobile router. Powerlines komen in verschillende kwaliteiten, eigenlijk geldt, hoe duurder hoe beter de verbinding. Maar je elektrische installatie thuis heeft ook invloed. Bijvoorbeeld, zitten beide powerplugs op dezelfde fase en zonder 3 weg stekkers etc.

Als je eerst die plugs installeert en je kunt daar meer dan 10mbit overheen krijgen, dan moet het tv signaal van T-Mobile ook getransporteerd kunnen worden. In de basis geven goede powerplugs onder goede omstandigheden wel 10 x zoveel throughput.