TV kastje start vanzelf op als 's nacht de stroom eraf is geweest

  • 20 February 2024
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 2

Goedendag,

Bij ons thuis heb ik een tijdschakelaar op alle apparatuur rondom de TV zitten die ‘s nachts van 0:00 tot ‘s ochtends 06:00 uitstaat. Hieronder vallen mijn TV, Playstation, maar ook het Odido Modem en Odido TV kastje.

Dit zorgt ervoor dat we jaarlijks toch wat stroom besparen met apparaten die ‘s nachts niet gebruikt worden. (En wat minder WiFi straling tijdens het slapen blijkt ook geen gek idee te zijn.)

Probleem is nu dat ik voorheen KPN had en dit TV kastje werd dan ‘s ochtends weer ingeschakeld en bleef daarna op standby staan tot we de TV en het kastje later op de dag echt nodig hadden.

Nu zit ik sinds een week bij Odido, en het kastje van Odido start vanzelf volledig op nadat de tijdschakelaar weer stroom doorlaat in de ochtend. Met als gevolg dat mijn TV ook opstart. Ik kom dan dus beneden om 8u ‘s ochtends met mijn TV en het TV kastje van Odido aan…

Is er een manier om het Odido TV kastje in te stellen dat het niet automatisch aangaat nadat de stroom eraf is geweest?

Teresa van Odido 5 maanden geleden

Welkom op onze Community! @samcocha 

Wat handig zo’n tijdschakelaar, zoals ik het lees bespaar je hierdoor heel wat. 

Ik begrijp goed dat je graag wil dat de TV niet automatisch opstart. Echter is dit niet mogelijk, omdat de Mediabox gelijk opstart als deze weer aan de stroom wordt gezet. Je zou eventueel de HDMI kabel uit de TV kunnen halen, zodat je in ieder geval geen beeld hebt als je    s ’ochtends beneden komt, maar de box is dan wel aan. Om dit echt helemaal te voorkomen zou je de Mediabox s ’avonds helemaal los moeten koppelen. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze Community! @samcocha 

Wat handig zo’n tijdschakelaar, zoals ik het lees bespaar je hierdoor heel wat. 

Ik begrijp goed dat je graag wil dat de TV niet automatisch opstart. Echter is dit niet mogelijk, omdat de Mediabox gelijk opstart als deze weer aan de stroom wordt gezet. Je zou eventueel de HDMI kabel uit de TV kunnen halen, zodat je in ieder geval geen beeld hebt als je    s ’ochtends beneden komt, maar de box is dan wel aan. Om dit echt helemaal te voorkomen zou je de Mediabox s ’avonds helemaal los moeten koppelen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @samcocha,

Dat de mediabox aan blijft staan na het opstarten is niet te voorkomen, maar je kunt er wel voor zorgen dat de TV niet automatisch aan gaat. Ga naar de instellingen (tandwieltje) > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC en zet alles uit. Nu gaat alleen de mediabox aan, maar blijft de TV uit.

Reageer