Skip to main content

Met enige regelmaat werkt de tv gids niet van de media box. Als ik de stroom van de box haal en na 20 sec er weer  op zet werkt het weer een aantal uren.

Is dit bekent?

Hey ​@horssenp, sorry voor de late reactie. Je topic was in de verkeerde bak terrecht gekomen. Kan je mij iets meer informatie geven over dit euvel?

Hoe navigeer je naar de gids, is dit via de afstandsbediening of via het menu? Heb je toevallig de Mediabox via wifi aangesloten of bekabeld? Welke melding geeft de gids?

Zowel afstandsbediening als het menu werkt niet. Als ik op het huisje druk van de afstandsbediening dan is er ook geen reactie. 

De mediabox is aangesloten via een vaste internet verbinding dus geen wifi. De batterijen van de AB heb ik ook al vwrvangen zonder succes.

Kanalen kan ik wel doorheen lopen met de kanaaltoets rechts op de AB.

Oh ja er verschijnt geen melding...

Nog wat getest maar ondanks nieuwe batterijen werken meerdere functies niet meer vsn de AB. Dus ik denk dat jullie die maar moeten vervangen. 

Hoi ​@horssenp, ik wil dit inderdaad graag testen! Ik heb daarom meteen een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Geniet ervan! Groetjes, Ishana

Alvast bedankt ...😀 

Ik heb de nieuwe AB ontvangen en getest. De firmware werd bijgewerkt en alles werkte weer. Het frappante is dat de oude AB ook weer werkte hoewel die geen update heeft gehad .  Ik moest in eerste instantie de stroom van de box halen en er weer op zetten om de nieuwe AB op gang te krijgen. Dus lijkt het of de firmware update van de nieuwe AB ook iets in de box heeft gedaan.

In ieder geval weer een blijde gebruiker en jullie ook bedankt. 😀 😀 😀 

Hoi ​@horssenp, super fijn om te horen en ik wens je een mooi weekend! 😄 Groetjes, Ishana

Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen ook veel problemen met o.a. de afstandsbediening. 

Veel knoppen werken niet (gids, apps, home etc)

Harder en zachter lukt nu wel.. lukte eerst ook niet. 

Als ik via het menu de gids probeer te openen geeft hij aan dat de verbinding niet goed is. Maar de wifi werkt gewoon en ik kan ook gewoon tv kijken. Terugkijken etc werkt hierdoor dus ook niet. 

Heb al heel vaak de stekkers van tv en kastje uit het stopcontact gehaald, maar niks werkt. 

Ook de ene keer wel geluid als ik over schakel naar videoland en dan weer niet.. 

Heel irritant allemaal…

Lijkt verdacht veel op het probleem wat ik had. 

Sedert de laatste up-date heb ik ook zulke problemen. Gids, home en apps werken niet. Na resetten van de mediabox weer een dag geen problemen, maar de volgende dag weer hetzelfde. Overigens heb ik dat probleem niet bij mijn andere TV op de logeerkamer.

Hi ​@FrederikH, ik help je graag verder met dit probleem! Ik zie dat je 3 Mediaboxen van ons hebt. Ervaar je dit op enkel 1 Mediabox? of ook op een van de andere twee? Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de verschillen zijn in aansluiting tussen de Mediabox waar je het wel op hebt en op de Mediabox waar je het niet op hebt. Zou je anders ook eens een kruistest willen doen? Als je de Mediaboxen van plek wisselt en de bekabeling zo laat. Verplaatst het probleem dan naar de tv in de logeerkamer of blijft het probleem nog steeds op de andere Mediabox? Dan kunnen we uitsluiten of het aan de aansluiting ligt of dat het iets in de Mediabox zelf is. Bedankt alvast!

Reageer