Skip to main content
Beantwoord

TV geluid valt soms weg (alleen tv, niet bij netflix etc)

  • 16 June 2024
  • 8 reacties
  • 113 Bekeken

Het geluid van de tv valt om de paar minuten voor 1 seconde weg. Het is bij elke zender en al van alles geprobeerd. Als ik stream of bijvoorbeeld netflix kijk geen last van dus het ligt niet aan de tv zelf. Wat zou dit kunnen zijn?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @Eva1992 

Goed dat je dit gelijk bij ons meldt. Ik wil uiteraard dat jij kan genieten van TV kijken en daar hoort goed geluid natuurlijk bij! 

Heb je al eens geprobeerd om de geluidsinstellingen aan de passen? Dit doe je via Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Audio Mixing > Aan/uit.

Laat je mij weten of dit verschil maakt?

Ik ga het straks proberen!

Hi, ik heb een probleem met het geluid. Hij staat op 100 en heb alles geprobeerd en ook gebeld met de klantenservice. Ik heb dit probleem vaker sinds ik naar odido ben. Hoe kan ik dit probleem oplossen 

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Uiteraard help ik je graag verder! @SahraIsmail 

Wil je de volgende instellingen eens aanpassen, ik weet zeker dat je hierdoor beter geluid zal ervaren. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet werken, dan kan je het volgende proberen:

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

Laat je het mij weten of dit heeft geholpen?

Hi, 

vergeten te reageren, excuses. Ik heb dit probleem nog steeds en heb de stappen gevolgd die u gezegd hebt. Gebeurt maar niks 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @SahraIsmail, zou je eens willen proberen om op de “Voice” knop op de afstandsbediening te klikken en vervolgens “Max volume” te zeggen? Ook helpt het om de Mediabox minimaal 10 seconden van de stroom te halen en hem vervolgens weer aan te sluiten. Op dit moment zijn we ook bezig om de Mediabox van een nieuwe software update te voorzien die dit probleem moet oplossen. Zodra je deze update hebt ontvangen, krijg je hier een melding van zodra je de Mediabox hebt opgestart. Heb je deze melding al ontvangen en ervaar je de problemen hierna nog steeds, wil je dit dan aan me laten weten en doorgeven wat je precies ervaart? Dan ga ik hiermee aan de slag voor je!

Hi @SahraIsmail, zou je eens willen proberen om op de “Voice” knop op de afstandsbediening te klikken en vervolgens “Max volume” te zeggen? Ook helpt het om de Mediabox minimaal 10 seconden van de stroom te halen en hem vervolgens weer aan te sluiten. Op dit moment zijn we ook bezig om de Mediabox van een nieuwe software update te voorzien die dit probleem moet oplossen. Zodra je deze update hebt ontvangen, krijg je hier een melding van zodra je de Mediabox hebt opgestart. Heb je deze melding al ontvangen en ervaar je de problemen hierna nog steeds, wil je dit dan aan me laten weten en doorgeven wat je precies ervaart? Dan ga ik hiermee aan de slag voor je!

 

Hi!

ik heb de voice optie geprobeerd en voor nu doet hij het weer, bedankt :)

Reputatie 7
Badge +3

@SahraIsmail Super fijn dat de Mediabox weer werkt, ik wens je veel kijkplezier! 😀

Laat j het mij weten als ik in de toekomst nog iets voor je kan doen? Ik help graag!

Reageer