Skip to main content
Beantwoord

tv gaat terug in het tv programma

• October 11, 2025
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

• is een Master Poster
  • 13 reacties

Tv valt terug in herhaal stand.

Sinds vandaag sprint de tv automatisch terug in het tv programma wat we aan het kijken zijn of bevriest het beeld even.

Dit terugspringen vindt niet plaats wanneer ik Youtube of Netflix aan het kijken ben.

hebben meerdere mensen hier last van en wat valt er tegen te doen?

lijkt veel op de eerdere foutmelding op de tv en het stoppen/stilstaan van het beeld, is nu alleen zonder de foutmelding.

groet,

John

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hoi ​@John70, ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen tv kunt kijken.

Ik help je daarom graag verder. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement er direct bij kunnen pakken. Nu zie ik dat je een Mediabox thuis hebt en gebruik maakt van onze Smart Tv app. Kun je aangeven waar je dit op ervaart?

Daarnaast heb ik een blik geworpen op je verbinding en zie ik dat de 5 GHz band volledig is uitgeschakeld waardoor je een trage wifi ervaring kunt hebben, dit kan ook voor de problemen zorgen met de tv. Ik adviseer je dan ook om de 5 GHz band weer in te schakelen. Ook zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten op poort 1, waarom is deze op de zyxel aangesloten en staat deze in acces point modus? Zo niet, dan heb je een dubbele NAT en hierdoor kunnen er ook verbindingsproblemen ontstaan. Zou je voor mij ook een volledige powerflip willen uitvoeren? Ik zie dat het apparatuur al heel lang aan staat, dit zorgt voor een opfrisser en kan ook de problemen verhelpen! Laat je mij weten of dit het heeft opgelost? Alvast bedankt.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, tv, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem, tv en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

6 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16180 reacties
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Ik help je daarom graag verder. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement er direct bij kunnen pakken. Nu zie ik dat je een Mediabox thuis hebt en gebruik maakt van onze Smart Tv app. Kun je aangeven waar je dit op ervaart?

Daarnaast heb ik een blik geworpen op je verbinding en zie ik dat de 5 GHz band volledig is uitgeschakeld waardoor je een trage wifi ervaring kunt hebben, dit kan ook voor de problemen zorgen met de tv. Ik adviseer je dan ook om de 5 GHz band weer in te schakelen. Ook zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten op poort 1, waarom is deze op de zyxel aangesloten en staat deze in acces point modus? Zo niet, dan heb je een dubbele NAT en hierdoor kunnen er ook verbindingsproblemen ontstaan. Zou je voor mij ook een volledige powerflip willen uitvoeren? Ik zie dat het apparatuur al heel lang aan staat, dit zorgt voor een opfrisser en kan ook de problemen verhelpen! Laat je mij weten of dit het heeft opgelost? Alvast bedankt.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, tv, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem, tv en Mediabox en laat alles volledig opstarten

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • October 13, 2025

Probleem lijkt spotaan opgelost te zijn net zoals hij is begonnen.

de tv is rechtstreeks bekabeld op de zyxel router, hier was ook het probleem op.

het is opgelost, hoe geen idee ieder geval bedankt voor het antwoord.

john

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16180 reacties
  • October 14, 2025

Superfijn om te horen ​@John70

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • October 15, 2025

Helaas te vroeg gezegd dat het weer werkt.

Gisteren begon het weer, vandaag een filmpje gemaakt, begon rond de avond vandaag?

kijk vooral rond de 22 seconden.

probleem lijkt veel op het eerdere issue met de samsung tv alleen dit keer zonder foutmelding.

zag op Bright trouwens ook staan dat er issues zijn bij Samsung.Kijk rond de 22 seconde

groet,

John

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • October 15, 2025

Hier het zelfde. Alles werkte perfect, tot een update. Frusterend dat na een update dit gebeurd. Alles gedaan wat hier al beschreven is. Het enige wat ik niet heb gedaan is mijn tv naar fabrieksinstellingen terug heb gebracht. Ga ik ook niet doen want dat hoef ik ook niet te doen op mijn telefoon, zou van de gekke zijn om voor 1 app alles te resetten. Kost mij een halve dag om weer alles opnieuw te installeren.
Het probleem ligt bij Odido en niet bij de eindgebruikers die tevreden waren zoals het was. Als Odido een “update” wil door voeren moeten ze de gebruikers op de hoogte stellen. 
Dat is hier niet gebeurd dus stel ik Odido in gebreke.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • October 23, 2025

Goedemorgen,

nog steeds gaat de tv terug in beeld en geluid, zie ook eerdere meldingen.

stroomloos maken/resetten van de hardware heeft niet geholpen.

Waarom wordt er gezegd dat de 5 Ghz kanaal open moet staan, ik zit met mijn tv niet op de wifi, tv is rechtstreeks gekoppeld dmv utp kabel op de Zyxel T-56?

we zijn nu een jaar klant bij Odido en hierbij hebben we alleen maar van dit soort issues, terwijl we bij de vorige provider nooit last hadden, ook de opstelling en koppelingen van de hardware is hetzelfde als bij de vorige provider.

Ik heb tot nu toe spijt dat het een contract van 2 jaar is dat ik heb afgesloten.

Odido blijft mijn inziens in gebreken..

eens kijken wat er mogelijk is, hopelijk komt er nog een oplossing.

groet,

John

Powerflip