Skip to main content

Bij TV kijken wordt aangeven met 3840x2160x60Hz. Maar TV zenders hebben toch 50Hz. Hoe kan ik de framerate op 50Hz instellen? Ik heb gekeken in "Gelijk houden met framesnelheid van content”, geen instelling heeft effect. Bij "Scherm reolutie” op "Automatisch beste resolutie kiezen = UIT”, maar als ik op Resolutie klik, ga ik weer meteen terug naar TV kijken.

Hi @ccnl, als het goed is moet dat kunnen.

Ik heb zelf geen Mediabox in huis voor de perfecte instructie maar dit kun je bij beeldinstellingen bij de Android instellingen aanpassen als het goed is. Zou je daar eens willen kijken?


Gewoon de resolutie handmatig op 3840x2160x50 Hz instellen. Soms moet je 2 of 3 keer proberen. Heb tijdje die Mediabox gehad en zo werkt op zijn beste. Ook media tunneling inschakelen vanuit de Odido app omgeving. AFR ( Automatische frame rate) werkt goed voor Netflix, Amazon prime etc. Dan schakel de Mediabox op 24p als content geschikt is 


@Miro73 Het lukt idd handmatig op 3840x2160x50Hz na een nieuwstart. Wat ik raar vind, dat de Mediabox bij automatisch beste resolutie en naadloze gelijke framesnelheid van content toch voor 60Hz kies.


Alle vergelijkbare TV boxen gaan naar maximale resolutie die door de TV kan geproduceerd worden. Naadloze framenelheid is mogelijk op Android sinds versie 12 en niet alle apps zijn geoptimaliseerd. Gebruik het op 4k50hz.


Reageer