Skip to main content

Sinds de aansluiting van tmobile thuis al problemen gehad met jullie TV dienst. Wij zijn er klaar mee. We verwachten dan ook restitutie vanaf begin abonnement!

Elke keer wanneer ik met mijn kinderen TV wil kijken is er een probleem. 

Ik ga niet weer alles los koppelen om vervolgens weer 3 weken tv te kunnen kijken. 

Graag hoor ik wanneer er een monteur langs komt.

Postcode XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

 

Nu vandaag

 

Hoi @Maikzors ,

Dank je wel voor je bericht! Een nare situatie, één die ik ook al te lang vind duren. Daar gaan we verandering inbrengen! Ik begrijp dat er inmiddels al wat contact is geweest met de klantenservice en begrijp dat de technische dienst is ingelicht om het euvel te verhelpen. Ik acht de kans groot dat het met deze stappen kan worden opgelost en eventueel met een aansturing van een monteur. We houden je op de hoogte! Weet dat in de tussentijd de Community voor je klaar zit, ook wij zien jou het liefst genieten van de TV Box.


Hoi @Maikzors ,

Dank je wel voor je bericht! Een nare situatie, één die ik ook al te lang vind duren. Daar gaan we verandering inbrengen! Ik begrijp dat er inmiddels al wat contact is geweest met de klantenservice en begrijp dat de technische dienst is ingelicht om het euvel te verhelpen. Ik acht de kans groot dat het met deze stappen kan worden opgelost en eventueel met een aansturing van een monteur. We houden je op de hoogte! Weet dat in de tussentijd de Community voor je klaar zit, ook wij zien jou het liefst genieten van de TV Box.

Hoi Boris,

 

Dit is gewoon onwijs vervelend. Vooral nu met de kerstdagen en oud en nieuw op komst. Ik neem het jullie echt kwalijk dat het ontzettend lang duurt voordat jullie eindelijk een monteur sturen. Eerst moeten er 80 afdelingen over gaan om het op te lossen om vervolgens een monteur te sturen. Slechte zaak!


Hoi @Maikzors ,

Ik begrijp je zorgen, echt waar! Ik heb daarom meteen een verzoek ingelicht bij onze technische dienst om dit met grote spoed op te pakken. We gaan er alles aan doen om de TV Box zo snel mogelijk in orde te maken. Deze situatie heeft te lang geduurd. Ik verwacht uiterst maandag een terugkoppeling. Ik zal je op de hoogte houden! 


@Boris  zelf Guidon al gebeld. As Dinsdag komen ze langs. Baal er wel van allemaal. Wss ook een nieuwe modem. Wat ervoor zorgt dat ik al mijn wifi producten, zoals een nest deurbel, 3x google home apparaten, 2 x smart stekkers ect opnieuw moet instellen. Dit kost me weer een aantal uur. 

 

Kans is ook weer aanwezig dat KPN langs moet komen. Nog langer wachten dus.  ⁴


Hi @Maikzors,

Ik heb er goede moed in! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Ondertussen zit de Community voor je klaar! 


@Boris

Monteur zojuist langs geweest. 1 telefoontje gepleegd met de binnen dienst van T-mobile. Oplossing nieuw TV kastje. Waarom??? Per Oktober al een nieuw TV kastje ontvangen. Ik weet daarom ook zeker dat dit niet de oplossing is! Monteur binnen 5 min weg. Niks uitgevoerd verder qua metingen ect. 

Ik weet daarom ook zeker dat dit nog steeds niet opgelost is.

Tegenvaller dus!


Dit zelfde probleem speelt bij mij al sinds mei. Veelal als ik een melding maak op het forum is het daarna opgelost. 

 

Inmiddels heb ik dit probleem alweer ruim 24 uur. 

Ik heb 2 animo kastjes in huis, en beiden werken nu niet. Zelfde melding.

 

Internet werkt wel naar behoren, alleen TV geeft vaak probleem.

Het ligt dan ook niet aan 1 kastje, want ze zitten beiden op het zelfde modem, in een andere ruimte. 

En als kastje 1 in woonkamer het niet doet, werkt kastje 2 ook niet. Ook geen radio.

 

Mvg


Dit zelfde probleem speelt bij mij al sinds mei. Veelal als ik een melding maak op het forum is het daarna opgelost. 

 

Inmiddels heb ik dit probleem alweer ruim 24 uur. 

Ik heb 2 animo kastjes in huis, en beiden werken nu niet. Zelfde melding.

 

Internet werkt wel naar behoren, alleen TV geeft vaak probleem.

Het ligt dan ook niet aan 1 kastje, want ze zitten beiden op het zelfde modem, in een andere ruimte. 

En als kastje 1 in woonkamer het niet doet, werkt kastje 2 ook niet. Ook geen radio.

 

Mvg

Hoi Gerrie. Ja heel apart allemaal. Monteur zei dat het niet aan de modem kan liggen. Echt aan de TV kastje zelf. Aangezien dit al mijn 2de kastje is, weet ik het ook niet meer. Wat ik wel weet is dat ik met Kerst zonder TV zit. Drama dus! 


@Boris graag een reactie.…

 

Waarom word er door de BO? Bepaald dat er een nieuw TV kastje moet komen? Blijkbaar zijn er dus meerdere mensen met dit probleem. Ik wacht al maanden tot een oplossing. Eindelijk na maanden ( wegens geld kosten bij tmobile ) een monteur thuis...  en dan weer direct omdat er door de BO bepaald word wat er gedaan word.

Heel apart dit.

Ik zou graag per direct een email willen ontvangen hoe ik Stb weer aan de gang kan krijgen dmv alles spanning loos maken.


Succes allemaal maar ga er niet vanuit dat ze T-Mobile harder gaan lopen mbt het oplossen van een probleem.  Wij zitten al bijna een maand zonder fatsoenlijk internet (kijken tv via app's). Het is net of je in een casino bent Bij T-Mobile. Je heb geluk of helaas volgende keer beter. Helaas komt vaker voor, ze geven je wel een voucher om de gemoederen stil te houden. Maar daar heb je niks aan als de persoon moet werken buitenshuis. 

 

Verwacht maar niks meer voor de kerstdagen, ze denken bij T-Mobile al aan de kerstdagen. 


Succes allemaal maar ga er niet vanuit dat ze T-Mobile harder gaan lopen mbt het oplossen van een probleem.  Wij zitten al bijna een maand zonder fatsoenlijk internet (kijken tv via app's). Het is net of je in een casino bent Bij T-Mobile. Je heb geluk of helaas volgende keer beter. Helaas komt vaker voor, ze geven je wel een voucher om de gemoederen stil te houden. Maar daar heb je niks aan als de persoon moet werken buitenshuis. 

 

Verwacht maar niks meer voor de kerstdagen, ze denken bij T-Mobile al aan de kerstdagen. 

Voordat er daadwerkelijk echt actie ondernomen word ben je aantal weken verder idd. Dit is bij Ziggo wel anders. Er word dan vrij snel een monteur gepland. Zodat de betreffende klant snel geholpen word. Dit is bij T-mobile wel anders idd.. 


@Boris 

 

Om 16:38 is ons internet uitgevallen.  Dit betreft wel wifi. Dit weet ik omdat mijn nest deurbel dit aangaf. Tevens zelf ook geconstateerd dat dit zo is. Ik maak nu een foto van de modem. Weet niet of je wat ziet? 

 

Even de stroom eraf en erop helpt weer. Dit heb ik zo nu en dan.

 


Hi @Maikzors, goed dat je deze informatie aan ons doorspeelt! Ik verbaas mij ook dat de monteur niet meer heeft gecontroleerd, aangezien wij de monteur hadden gevraagd om de TV Box én ook de internetaansluiting goed te controleren.

Ik kan je verzekeren dat de monteur ook veel zelf mag en kan bepalen. Zij raadplegen alleen de technische dienst als zij bepaalde informatie, bijvoorbeeld over de wijkcentrales, op willen vragen ter ondersteuning van hun eigen onderzoek.

Zo te zien komt de nieuwe TV Box morgen binnen. Hoewel ik ook mijn twijfels heb of dit de juiste oplossing is, is de kans wel reëel dat dit de oplossing is als ik naar jouw algehele verbinding kijk. Daarom raad ik je graag aan om de TV Box die morgen arriveert uit te testen, en indien je alsnog problemen ervaart zet ik het graag wederom voor je uit met de nadrukkelijke toevoeging dat de TV Box al eerder is vervangen. Uiteindelijk willen wij niks liever dan dat wij dit voor je oplossen!

Wat betreft de uitval van de Wifi: voor de bekabelde internetverbinding is het cruciaal dat de eerste drie lampjes op het modem branden, zoals bij jou ook het geval is. Werkt jouw deurbel op de 2.4 of 5 ghz frequentie? Het lampje van de 2.4 ghz frequentie staat in de foto namelijk uit. Aangezien deze frequentie voor de lange afstand is bedoelt, is het hierdoor goed mogelijk dat jouw deurbel nog net verbonden is met de 5 ghz verbinding, maar af en toe de verbinding verliest.

 

Hi @willem64, via PostNL hebben wij jou een nieuw modem opgestuurd en deze is een uur geleden afgeleverd. Zou je kunnen terugkoppelen of je hiermee weer bereikbaar bent? Momenteel zie ik namelijk niet veel op de verbinding gebeuren. Ik hoor het graag, en verdere stappen wil ik zeker voor je ondernemen mocht dat nodig zijn.

 

Hi @GerrieT, ik ben blij om te lezen dat je in een ander topic, namelijk: Al paar dagen geen tv, zwart beeld, alle resets al gedaan.., aangeeft dat alles weer naar behoren werkt! Mocht ik je nog met iets anders kunnen assisteren, dan verneem ik dat graag.


@Cal 

De nest deurbel werkt alleen op 2.4 ghz. 

Omdat de verbinding dus is weg gevallen van de 2.4 ghz werkt de deurbel dus niet. Dan is de vraag waarom de 2.4 ghz  verbinding uitvalt? Daarom gaf ik het tijdstip aan jullie door.


Hi @Maikzors, heldere vraag! In principe is het uitzenden van de 2.4 ghz verbinding niet afhankelijk van de internetverbinding. De dataoverdracht is dat dan weer wel. Hierdoor kan ik alleen niet achterhalen waarom de 2.4 ghz verbinding uitviel. Daartegen kom ik het eigenlijk nooit tegen dat een deel uitvalt, namelijk 1 van de 2 frequenties, en op basis van wat ik zie verwacht ook zeker niet dat dit nogmaals voor zal komen. Mocht je het toch weer opvallen, geef het graag door en dan ga ik er zeker voor zorgen dat wij naar andere oplossingen gaan kijken.

Jammer dat PostNL de bezorging weer heeft uitgesteld. Ik blijf het in ieder geval voor je in de gaten houden, en hopelijk komen ze snel aan de deur.


@Cal het is al vaker gebeurd dat de 2.4 verbinding is uitgevallen. Ongeveer 1x per 5 a 6 weken. Wat heel erg vervelend is. Verwarming werkt dan ook niet meer ( tado ) 

Toch is er iets niet oke. Wss heeft dit wel te maken met een signaal  dat weg valt. Eveneens met de TV verbinding. 

Volgens de monteur kan dit dus niet met de modem te maken hebben vd TV. Daarom heeft de monteur verder ook niks gecontroleerd. Op basis van jullie BO mannetje die aan de andere kant vd lijn opdrachten geeft aan de monteur.

Nogmaals, tot op de dag van vandaag werkt de TV nog steeds niet. Kan je voor mij hier alle stappen neerzetten om alles powerless te maken dmv stap voor stap kabels los koppelen? Dit had ik al gevraagd telefonisch aan de klanten service om mij deze stappen te mailen. Helaas 8 dagen verder en nog niks gehad.

Is er inmiddels al een nieuwe modem uit bij Tmobile? Of alleen de Zyxel modem in gebruik?


Het Zyxel modem is het meest gebruikte en laatste versie die ze leveren.


Hallo @Maikzors ,

 

Hierbij een topic: Factory reset modem

Hierbij een topic: Reset TV Box


Hoi @Maikzors,

 

Hier zijn de stappen voor een reset van de TV Box:

 

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart kan je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten.

Klik hier voor de link: reset TV Box.

 

Het is nu belangrijk dat we scherp krijgen wat er aan de hand is. 

  1. Gaat het om wegvallende diensten? Valt de Wifi gelijktijdig met de TV verbinding en de bekabelde verbinding weg? Dan hoor ik graag hoe lang dit duurt en welke actie er nodig is om het te herstellen of gaat dit vanzelf. Kun je het modem een fabrieksreset geven? Valt het hierna nog steeds weg, zou je dan drie tijdstippen/data willen noteren en aan mij doorgeven?
  2. Gaat het alleen of apart om de TV? Kun je dan aangeven wat er speelt met de TV? Gaat het om blokbeeld, volg dan dit stappenplan: video TV blokbeeld
  3. Gaat het om Wifi? Bedenk dat dat Wifi niet altijd stabiel is, het is afhankelijk van lokale factoren. Denk aan andere draadloze verbindingen op Wifi, Bluetooth of zelfs elektrische apparaten, maar ook obstructie van muren of water (een vaas of badkamer). Dat een verbinding eens in de vijf weken even wegvalt is niet altijd te voorkomen. Dat gezegd hebbende zijn er wel opties om je Wifi verbinding te optimaliseren: video Wifi tips

 

Kom je er hier niet mee uit, laat mij weten waar je tegen aanloopt en ik help je verder! 


@Sander @Cal 

Ik zou het waarderen als jullie achter de schermen kunnen overleggen wat van compensatie wij krijgen voor dit langdurig TV probleem. Nogmaals, vanaf begin abonnement tot 3 dagen terug.

Nieuwe TV kastje aangesloten. In de hoop dat alles blijft werken. 

Graag hoor ik via mijn privé mail of telefonisch wat van compensatie er uit voortvloeit. Ik neem het jullie echt kwalijk dat wij zonder TV zaten met Kerst & oud en nieuw.


Wij hebben ook problemen met de TV Box. Internet werkt wel goed. De tv box bevriest steeds vaker, moet dan van stroom af en opnieuw opgestart worden. Een enkele keer moet ook modem opnieuw opgestart worden. 
 

gisterdn problemen en alles van stroom afgehaald, werkte daarna prima. Deze ochtend was tv box weer bevroren en moest stroom van tv box af. 
 

Hoe op te lossen? We zijn 6 maanden bij T-mobile maar helaas werkt het echt niet probleemloos!


Reageer