Skip to main content
Beantwoord

TV Boxen

• August 23, 2026
  • 11 reacties
  • 159 Bekeken

GRAAG ONTVANG IK 2 NIEUWE TV BOXEN MET AFSTANDBEDIENING. VANAF HET BEGIN (JANUARI) ONDERVIND IK PROBLEMEN. GEEN TV, VASTLOPEN, VOLUMEKNOPPEN ETC.

Beste antwoord door Albert55

​@Toorie GRAAG JE CAPSLOCK  UITZETTEN!

11 reacties

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • August 23, 2026

​@Toorie WAAROM STEL JE DE VRAAG MET HOOFDLETTERS? Gewoon met normale letters kan het ook.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 23, 2026

Hoi ​@Toorie 

Dit is een forum waar je praat met andere klanten. Voor directe klantenservice,  bel even 0800-0092. 

• is een Top Poster
  • August 23, 2026

​@Toorie Heeft u eerst al eens geprobeerd de boxen bedraad direct aan te sluiten op het Odido modem? Het is heel onwaarschijnlijk dat beide boxen gelijktijdig defect zijn. 

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi ​@Toorie, sinds januari met deze issues zitten en dan nog volhouden tot augustus, dat verdient eigenlijk al een medaille voor geduld. Goed dat je het nu hier neerlegt, want dit gaan we oplossen!

Dank je ​@GertjanBuddy voor het meedenken, dat helpt ons om sneller de kern te vinden! Om je goed te kunnen helpen, wil ik graag iets meer weten over wat er precies misgaat:

1. Met "geen tv": bedoel je dat de tv box helemaal niet aan gaat (geen beeld, geen lampje), of dat je specifieke zenders niet kunt bekijken terwijl andere zenders wel werken?
  2. Bij het vastlopen: hoe vaak gebeurt dit ongeveer per dag of per week, en duurt het vastlopen kort (paar seconden) of moet je de box daarna handmatig herstarten?
  3. Gebeurt het vastlopen bij bepaalde zenders of apps, of lijkt het willekeurig?
  4. Heb je de boxen al eens bedraad (met een kabel) direct op het Odido-modem aangesloten, zoals ​@GertjanBuddy voorstelt? Dat is een goede eerste check om uit te sluiten dat het aan de wifi-verbinding ligt.

Daarnaast heb ik je net een privébericht gestuurd via ons Moderator-account om je gegevens te verifiëren. Zodra dat is gedaan, kan ik gerichter met je meekijken naar wat er in jouw geval precies speelt en wat de beste oplossing is. Laat je hier weten zodra je het privébericht hebt beantwoord, en deel gelijk de antwoorden op de vragen hierboven? Dan pak ik het direct met je op!

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi ​@Toorie,

Ik heb je een verificatiecode per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators je verder helpen!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 31, 2026

8536352

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • September 1, 2026

Bedankt ​@Toorie! Ik heb meteen de verbinding voor je uitgelezen en aan onze kant ziet alles er top uit! Ik wil je vragen om zowel het modem als de ONT een reboot te geven. Daarna kan je de Mediaboxen 20 seconden van de stroom halen en ze opnieuw aansluiten. Heeft dit het niet opgelost? Wil je dan de vragen die ​@Cem van Odido gesteld heeft beantwoorden? Dan kunnen we gerichter voor je aan de slag gaan! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 4, 2026

Dank je ​@GertjanBuddy voor het meedenken, dat helpt ons om sneller de kern te vinden! Om je goed te kunnen helpen, wil ik graag iets meer weten over wat er precies misgaat:

1. Met "geen tv": bedoel je dat de tv box helemaal niet aan gaat (geen beeld, geen lampje), of dat je specifieke zenders niet kunt bekijken terwijl andere zenders wel werken?BOX GAAT WEL AAN, MAAR MOET HEM MINIMAAL 3X PER WEEK OPNIEUW STARTEN, HDMI ERUIT ETC. VAAK HET BEKENDE PROBLEEM VAN GEEN VOLUME KNOPPEN.
  2. Bij het vastlopen: hoe vaak gebeurt dit ongeveer per dag of per week, en duurt het vastlopen kort (paar seconden) of moet je de box daarna handmatig herstarten?3 / 4 X IN DE WEEK, DOET DAN HELEMAAL NIETS!
  3. Gebeurt het vastlopen bij bepaalde zenders of apps, of lijkt het willekeurig?WILLEKEURIG
  4. Heb je de boxen al eens bedraad (met een kabel) direct op het Odido-modem aangesloten, zoals ​@GertjanBuddy voorstelt? Dat is een goede eerste check om uit te sluiten dat het aan de wifi-verbinding ligt. HEB DAT GEDAAN, VOLGENS MIJ WERKT DE INTERNET VERBINDING PRIMA MAAR LIGT HET AAN DE TV BOXEN (JE LEEST OOK NIETS ANDERS)

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • Antwoord
  • September 4, 2026

​@Toorie GRAAG JE CAPSLOCK  UITZETTEN!

Manouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Goedemiddag ​@Toorie, dankjewel voor de verduidelijking, ik wil je graag verder helpen om dit op te lossen. Dit omdat alles vanuit hier goed eruit ziet. Zou je het volgende voor mij willen doen?

1. Ga naar Mediabox - TV Menu
  2. Klik op Settings (tandwiel)
  3. Ga naar Device preferences
  4. Ga naar Display & Sound
  5. Kies hier voor voor HDMI CEC. Belangrijk: zet ook Volume Control UIT 
  6. Staat Volume control uit? Dan kan je op de 'spraakcommando' knop drukken, deze zit op de afstandsbediening zelf
  7. Spreek dan in "MAX VOLUME". 

Het zou hiermee weer moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn, kan je dan het volgende uitproberen:

• Klik in het menu op Audio en Ondertiteling > audiosignaal > wissel tussen Stereo en Dolby Digital (AC3).

Laat je mij dit weten?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 9, 2026

Weet inmiddels precies hoe alles werkt😏helaas blijven de problemen hetzelfde.

TV boxen doen het soms een week maar in een keer weer niet, opnieuw helemaal opstarten/resetten lukt inmiddels wel maar lijkt me niet de bedoeling. Ook nog steeds vaak geen volume knoppen, weet het inmiddels steeds op te lossen, maar word er moe van. Vandaag even een stroomstoring, helaas weer alles moeten "repareren” . AB weer opnieuw moeten verbinden, kan niet wachten op het einde van mijn abonnement😔