Skip to main content

Ik lees slechte reviews over Odido zoals slechte wifi slechte klantenservice.

Wij denken erover om over te stappen maar ik twijfel nu wel. Internet en TV

Is dit onzin of niet waar of zijn dit incidenten.

 

Voordat ik besloot om over te stappen heb ik me een aantal weken lang eens ingelezen in dit forum om zo indruk op te doen van hoe het er bij odido  (toen nog t-mobile) aan toe ging. Dat is wel bepalend geweest voor mijn keuze.

Ik heb nu internet met vast bellen, en afgezien van de start periode werkt dat nu goed, met daarbij wel de opmerking dat het via het KPN netwerk is en niet het ‘eigen’ netwerk van ODF. Ik heb zelf wel bewust gekozen om het tv product niet af te nemen.


Ik heb positieve ervaringen met de odido werknemers op het forum, maar snelle oplossingen voor problemen zijn lang niet altijd te verwachten, want zo'n beetje alles is uitbesteed aan of afhankelijk van andere partijen en voor alles wordt meerdere dagen aan reactietijd gerekend. Natuurlijk zal je zowel hier op het forum als op trustpilot de incidenten en schrijnende gevallen zien, maar ook de algehele ondertoon van hoe het werkt bij odido valt er toch wel uit te filteren als je hier even rondkijkt. Zolang alles werkt heb je hier een relatief goedkoop product, waar soms wel eens wat haken en ogen aan kunnen zitten. Bij tv zijn me persoonlijk te veel mitsen en maren dus daar ben ik niet aan begonnen, maar dat is mijn eigen persoonlijke beslissing. Als snelle service heel belangrijk voor je is, of je wilt bijvoorbeeld opnames kunnen maken van alle zenders die je hebt, dan kun je hier misschien nog wel eens ergens over struikelen. Als je aangeeft wat belangrijk voor je is zijn hier genoeg mensen die aan kunnen geven hoe dingen bij odido in zijn werk gaan.

Sommige reviews zullen incidenten zijn, sommige klachten zullen gefixt worden, maar dat duurt soms even. Onzin zal het niet zijn, maar er zullen best klanten zijn die niet elk woord wegen als ze ergens ontevreden over zijn. Nu de overgang naar odido gemaakt is lijkt er sprake te zijn van een overbelaste helpdesk en nogal wat bugs/kinderziektes wat ongetwijfeld voor extra klachten/negatieve reviews zorgt. Zelf ben ik tevreden met mijn internet product, maar wel lichtelijk ongerust over de hele rebranding die nu plaatsvind, ik vind tot nu toe niet alles zo positief uitpakken als voorgespiegeld, maar ik geef odido graag de tijd om de huidige problemen aan te pakken en te laten zien wat ze waard zijn. Je kunt een eerste indruk tenslotte maar één keer maken!

Maar, stel gerust wat specifiekere vragen, en kijk eens rond op het forum zou ik zeggen!


Duidelijk antwoord.

Lees de reviews vooral zeeer lange wachtijden geen deskundigheid of te weinig.

TV box werkt niet goed is 1 van de opmerkingen word slecht opgelost etc etc .

ik denk dat ik nog maar ff bij de huidige provider blijf


Misschien dat nog meer mensen een mening willen delen, ik ben maar één persoon natuurlijk haha (en een vrij kritische). Natuurlijk is het wel zo dat voor elke klacht die hier gepost word er ook duizend mensen zijn die niet klagen. Maar persoonlijk vind ik dat het geen kwaad kan de kat even uit de boom te kijken. Mag ik vragen waarom je een overstap overweegt? Alleen de prijs, of zijn er zaken bij je huidige aanbieder waar je niet tevreden over bent?


Wij wonen in een dorp daar ligt nu glasvezel van een andere proviider dan die wij hebben en graag willen behouden.

En deze lift nog niet mee op dit glasvezelnet.

En onze provider heeft sinds kort een nieuwe tv ontvanger gebasseerd op Android deze werkt het beste op glasvezel, wat we dus niet hebben van deze provider dus ik wacht het wel af. 

 


Hallo @Hansepans60 

Ik ben al jaren een tevreden klant bij Odido, ik heb weinig tot geen problemen met de diensten die ik krijg geleverd (internet en vast bellen).

Het is bovendien alleen het kleine groepje klanten dat problemen ervaart en dat via de community of op review websites laat weten. Van alle tevreden klanten lees je niet veel.

Nadat de router bij jou is geplaatst en je hebt werkend internet, dan pas start de bedenktijd van 14 dagen dus in die 14 dagen kan je een keuze maken.


Zelf ervaar ik een slechte tijd sinds Tmobile is overgenomen door Odido.

Er was geen melding of informatie dat het zou gaan overstappen, het was er opeens en werd met een kort mailtje verteld op de dag zelf dat Tmobile niet meer bestaat. 

Sinds dien veel problemen gehad en het vervelendste vond ik zelf, is dat ze zo kortaf reageren zonder oplossingen of hulp bieden, het gebruik van straat taal en heel slecht te bereiken zijn. 

Ik ga overstappen en zou iedereen aanraden om weg te blijven van Odido, tenzij je geen problemen hebt met slechte klantenservice etc (als je problemen hebt en die kans is aanzienlijk groter bij Odido dan bij andere providers).

 

Dit is geen haatspuw, maar hopelijk voorbehoed voor andere mensen.


Reageer