Beste forumleden/t-mobile.
Mijn vraag gaat erover dat mijn TV box via T-mobile thuis enkele weken niet werkt en dat via de telefonische helpdesk geen oplossing gevonden wordt.
Tijdlijn:
T-mobile thuis aangevraagd eind december 2019. Zeer snel mijn HD recorder gekregen en alles werkte prima. Alle kanalen, beeld geluid etc. Ook via TV Anywhere op iPad en iPhone.
Ongeveer 1 week later hield het op. Ik moest opeens opnieuw inloggen in het registratiescherm. De box startte altijd goed op maar gaf na invoeren van juiste tv klantnummer en tv pincode de melding: “registratie mislukt of niet toegestaan”.
Helpdesk gebeld. Standaard handelingen doorlopen. Stroom eraf van de box, router. MAC en serienummers gecontroleerd. Er leken geen afwijkingen dus oplossing van T-mobile: nieuwe box gestuurd.
Ik kreeg een tweede box maar zelfde verhaal. Telefonische helpdesk alle stappen opnieuw doorgelopen MAC en serienummer. Alles leek te kloppen.
Ik kreeg ongevraagd een derde box. Die heb ik aangesloten maar die werkte ook niet. Teruggedaan in de doos en die zal ik terugsturen. Ik gebruik nu de tweede box.
Helpdesk gebeld, alle stappen weer doorlopen. Ik kreeg stellig te horen dat het dan aan de TV zou liggen maar dat is niet zo, die deed en doet het prima. Het HDMI signaal wordt ook prima door en weergegeven, hij geeft gewoon een foutmelding bij het registratiescherm. De helpdesk vond deze keer wel een ander MAC adres in het systeem t.o.v. de box die ik gebruik. Ook een ander MAC adres t.o.v. de derde box die nog in de doos zit.
Hoe kan dit goed opgelost worden? Misschien moet alles even helemaal uitgezet/afgemeld worden (alsof ik de dienst opzeg) en dan weer aangevraagd? Ik wil niet uren lang heen en weer bellen en steeds een nieuwe medewerker spreken die alle stappen (stroom eraf, zitten alle kabels er wel in etc) doorneemt.
Groet, Rutger