Skip to main content

Lees hier in de community bij veel topics dat er al een mooi poosje wordt gewerkt aan een “schoonheids” update voor de TV box. Voornamelijk gaat het dan om afspelen/kijken van opnames die op dat moment nog worden uitgezonden. Het afspelen van de opname zelf “bevriest” dan op het moment wanneer je met het kijken van de opname bent ingesprongen tijdens de “live” uitzending. Ondervindt zelf dat probleem ook. Al een keer een nieuwe tv box toegestuurd gekregen hiervoor (zonder overigens de melding dat er gewerkt wordt aan een update). Heb de Amino Aria 7x, of, zoals in de instellingen staat vermeld, Entone-85.

Lees een aantal keer om dan als alternatief via Begin Gemist te gaan kijken (moet je nog die reclameblokken door) of dat “vroeger” bij het opnemen op VHS tape ook niet direkt kon worden gekeken…...klopt, die goeie oude tijd 😉.

Om verder te kijken in de opname moet deze worden gestopt en weer opnieuw gestart. Wanneer je geluk hebt speelt ‘ie verder. Maar wanneer rechtsonder bij de tijd “/1193.02.25” staat vermeld kun je het vergeten. Kun je het nog een keer stoppen en starten. En dan, wannéér je verder kunt kijken, stap je op dat moment weer opnieuw ergens in de live uitzending in en stopt ‘ie op dat punt weer, en daarna weer, etc. etc. Tot vervelens toe soms 3 tot 4 keer.

Bijkomend probleem na het kijken van opnames is dat de TV box hier niet meer op afstandsbediening reageert. Zender wisselen of geluid aanpassen is niet anders mogelijk dan alleen de box helemaal uit en weer aan zetten. Dan verschijnt ook nog eens eerst een zwart scherm en alleen ná zender omhoog of omlaag komt er dan beeld. 

Ben sinds oktober dit jaar overgestapt, maar kan melden dat dit bij (de tv box van) de voorgaande provider geen probleem was. De uitspraken “Het kan ook zo” en “behoorlijk ervaren” komen dan erg vreemd over. 

Hoe ver staat het nu met die update? Komt deze nog dit abonnementsjaar?

Misschien tijd voor de nieuwe 4K mediabox met ingebouwde Chromecast?

Lees je eens in.

Er zijn wel wat aanloop problemen, kinderziektes.

Maar er wordt blijkbaar hard gewerkt om de problemen op te lossen.

Ik ben er blij mee, 


Ben dat (nog) niet tegen gekomen in de vele topics. Zal er eens naar kijken, dank. 


https://community.odido.nl/tv-493/nieuw-bij-odido-tv-mediabox-358793


Dank Theo, inmiddels de details gevonden en geregeld 👍


Ik ben er tevreden mee. Vooral voor het streamen met de ingebouwde Chromecast van de Formule 1, F1TV pro. Maar er blijken problemen met ontkoppelen en koppelen van de afstandsbediening. Het werkte zo uit de doos. 

Ik had hem in 1 week thuis. De Amino is al op de terugweg.

Succes ermee.


Houd er wel rekening mee dat het probleem met opnames kijken die nog bezig zijn ook nog in de nieuwe mediabox zit. Dit zal met een toekomstige update worden opgelost en dat geldt ook voor de Amino Aria 7x. Je kunt de Aria laten omruilen voor een mediabox, maar andersom kan volgens mij niet. Daarom zou ik voor de zekerheid even wachten. Als het probleem op de mediabox eerder verholpen is dan op de Amino kun je hem altijd nog laten omwisselen.


Gisteravond had ik geen TV ontvangst meer. Toen kwam er een update in beeld en nu werkt alles gelukkig weer!

Ik kijk niet vaak naar de Nederlandse TV. Meer via de satelliet naar buitenlandse zenders. Voor mij het allerbelangrijkste is het streamen. Apps van LG zijn allemaal horror of helemaal niet aanwezig.


Reageer