Skip to main content

Sinds de update lopen beide Entone boxen voortdurend vast. Soms gaat het een half uur goed, waarna het soms wel vier tot zes keer achter elkaar misgaat. Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. Overigens loopt de box in de woonkamer vaker en sneller vast dan de box in de slaapkamer.

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

Hey @Gert-Jan87, bedankt voor je snelle reactie.

Er zitten geen kosten aan verbonden en de nieuwe TV Box wordt met een nieuwe afstandsbediening geleverd! Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.   

Dag Tommie,

ik zit nu met een probleem. Na je een na laatste bericht kreeg ik per sms bericht dat de monteur ingepland kon worden. Die heb ik toen gelijk op woensdagochtend gezet (ervanuitgaand dat de monteur die apparatuur meeneemt). Nu lees ik vanmorgen jouw laatste bericht waarin staat dat eerst de apparatuur moet zijn ontvangen voordat de monteur kan worden ingepland.
Nu wil ik de afspraak wijzigen, maar zit ik nagenoeg precies 24 uur voor aanvang van het bezoek en kan ik de afspraak zelf niet meer wijzigen. Erg vervelend, want niemand heeft iets aan een bezoek dat geen zin heeft. Ik heb namelijk in de mail bericht dat de nieuwe apparatuur zijn verzonden, maar geen track and trace code waardoor ik niet kan zien of ik vandaag al de apparatuur ontvang. Als dat niet het geval is komt de apparatuur te laat. Kun jij dit oplossen? Het beste is denk ik om de monteur dan donderdag langs te laten komen of pas volgende week donderdag, afhankelijk van wanneer de apparatuur geleverd wordt. Alvast bedankt voor je hulp en ik zie uit naar een oplossing. 


Hey @Gert-Jan87, dat is inderdaad niet zo handig. Het modem wordt vandaag namelijk verzonden en in de loop van de dag is er hopelijk een Track & Trace beschikbaar. Ik kan de afspraak zelf niet annuleren of verzetten, kan je dit nummer bellen en de afspraak verzetten of annuleren? Voorrangsnummer Guidion: 020-3232767. Volgens mij kunnen zij geen nieuwe afspraak inschieten, zou je mij een terugkoppeling kunnen geven of het gelukt is om de afspraak te annuleren of te verzetten? Dan kan ik namelijk een nieuwe afspraak voor je inschieten mits dit nodig is!


Dag Tommie,

bij deze de terugkoppeling. Ik heb contact gehad met Guidion en ik zou afgelopen vrijdag een nieuwe sms krijgen om een afspraak met de monteur in te plannen. Helaas, geen bericht gehad. 

Het goede nieuws is dat nu wel alle apparatuur is ontvangen: tv box, modem, kabels en afstandsbediening. De monteur kan dus nu zinvol langskomen. Zou jij dit (opnieuw) voor mij in gang willen zetten? Alvast bedankt!!


Hi @Gert-Jan87, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion opnieuw aangestuurd. Als het goed is krijg je zo opnieuw een SMS op een afspraak in te plannen! 


Hi @Gert-Jan87, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion opnieuw aangestuurd. Als het goed is krijg je zo opnieuw een SMS op een afspraak in te plannen! 

Super, ik heb hem ontvangen en vanmiddag komt er al een monteur langs.


Ook hier loopt, de tv box (al lange tijd) voortdurend vast. Het gaat om de Entone variant. Ook de afstandbediening reageert bij bepaalde knoppen niet meer of heel slecht.

Graag een nieuwe tv box en afstandbediening.

 

Groet,

Raymond 


Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana


Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, je hebt gelijk. We hebben toen de Entone laten staan want die ging weer werken nadat de installatie was gedaan. Nu heb ik hem (amino) zojuist aangekoppeld. Wel met de oude adapter. Die erbij zat was te klein voor de ingang op de tv box. Bij connectie maken met de server springt het beeld op zwart en er gebeurd niks. Lampje blijft wel blauw branden van de tv box. Heb je een oplossing?


Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, je hebt gelijk. We hebben toen de Entone laten staan want die ging weer werken nadat de installatie was gedaan. Nu heb ik hem (amino) zojuist aangekoppeld. Wel met de oude adapter. Die erbij zat was te klein voor de ingang op de tv box. Bij connectie maken met de server springt het beeld op zwart en er gebeurd niks. Lampje blijft wel blauw branden van de tv box. Heb je een oplossing?

 


Hey @Raymond1980, ik heb besloten om je direct een nieuwe TV Box op te sturen. Je ontvang hier zo een bericht over. Je huidige Amino willen we wel graag terug. De retour informatie staat ook in de e-mail! Kan je ons een terugkoppeling geven als je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt. 


Goedendag. Mijn beide tv boxen lopen voortdurend vast. Volgens mij heeft dit te maken met de Entone variant. Kunnen jullie mij 2 nieuwe tv boxen toesturen?

Groet Hilda

 

 

 


Hey @Raymond1980, ik heb besloten om je direct een nieuwe TV Box op te sturen. Je ontvang hier zo een bericht over. Je huidige Amino willen we wel graag terug. De retour informatie staat ook in de e-mail! Kan je ons een terugkoppeling geven als je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt. 

De nieuwe mediabox werkt prima en de oude is retour gestuurd. Bedankt nog!


Hi @Hilda Bisselink ik vervang graag jouw huidige TV Boxen door onze nieuwe Mediaboxen! Ik zie alleen dat je op dit moment een korting ontvangt op de tweede TV Box, waardoor je voor twee boxen €5 per maand betaald. Deze korting komt te vervallen zodra je van de Mediabox gebruik maakt, waardoor je voor twee boxen €7,50 per maand gaat betalen. Nu kan ik dit verschil van €2,50 voor één jaar voor je vergoeden, door een vergoeding aan te maken van eenmalig €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. 

Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik de omwisseling gelijk voor je in orde maken! 


Hi @Hilda Bisselink ik vervang graag jouw huidige TV Boxen door onze nieuwe Mediaboxen! Ik zie alleen dat je op dit moment een korting ontvangt op de tweede TV Box, waardoor je voor twee boxen €5 per maand betaald. Deze korting komt te vervallen zodra je van de Mediabox gebruik maakt, waardoor je voor twee boxen €7,50 per maand gaat betalen. Nu kan ik dit verschil van €2,50 voor één jaar voor je vergoeden, door een vergoeding aan te maken van eenmalig €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. 

Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik de omwisseling gelijk voor je in orde maken! 

Hoi Nora, 

Graag ontvang ik de 2 nieuwe mediaboxen en de korting voor 1 jaar. Ik zie ze graag tegemoet.

Groet Hilda


Hey @Hilda Bisselink, tot mijn veronderstelling is je huidige actie: Gratis TV Box, blijven bestaan na het swappen. Je blijft dus hetzelfde betalen en ook hoef ik de €2,50 niet voor je te vergoeden. 

Wel zie ik dat je ook nog een oud modem in bezit hebt, de DrayTek. Zal ik deze ook meteen voor je vervangen naar de Zyxel T-56? Hier dient wel een monteur voor langs te komen om het mediaconverter te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept. Laat je mij weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Alvast bedankt!


Hey @Hilda Bisselink, tot mijn veronderstelling is je huidige actie: Gratis TV Box, blijven bestaan na het swappen. Je blijft dus hetzelfde betalen en ook hoef ik de €2,50 niet voor je te vergoeden. 

Wel zie ik dat je ook nog een oud modem in bezit hebt, de DrayTek. Zal ik deze ook meteen voor je vervangen naar de Zyxel T-56? Hier dient wel een monteur voor langs te komen om het mediaconverter te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept. Laat je mij weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Alvast bedankt!

Dat is fijn om te horen. Graag ontvang ik een nieuwe modem. Ik zie uitnodiging tegemoet. 

Groet Hilda


Hi @Hilda Bisselink, ik heb de wisseling gelijk voor je in gang gezet! Zodra het pakket met jouw nieuwe modem en de Media Converter onderweg is, zul je een e-mail krijgen van DHL met een track-en-trace code zodat je het pakket kan volgen. Ook krijg je een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak in te plannen voor de installatie. Dit kan je inplannen op een moment waarop je zeker weet dat het pakket bij jou binnen is, zodat ze hier gelijk mee aan de slag kunnen! 


Bij ons hetzelfde probleem, de tv box loopt continu vast. Kunnen wijhier ook nieuwe voor krijgen?


Hi @bhthijssen, ik wil voor jou ook graag de TV Boxen omwisselen voor de nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je op dit moment een korting ontvangt op de TV Box die met de omwisseling komt te vervallen. Hierdoor ga je in totaal €2,50 meer betalen per maand dan je momenteel doet. Ik kan dit voor één jaar voor je vergoeden, door een eenmalig bedrag te vergoeden van €30. Als je hiermee akkoord gaat, laat het me dan weten dan maak ik graag de omwisseling en de vergoeding voor je in orde! 


Hoi Nora,

Super regel het maar, ik ga hier mee akkoord. 
Is het misschien een idee om dan meteen ook het modem te vervangen. Dit is ook nog van het Vodafone tijdperk 🙂


Hoi Nora,

Als goed is wordt al àlles geregeld 🙂


Sinds een kleine week loopt mijn TV box ook iedere keer vast. Dan resetten en ik kan weer tv kijken. Soms kan ik een lange tijd kijken zonder storing, andere keren komt de storing vrij snel terug. 

Graag een oplossing. 


Hi @SvE, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een Amino TV Box in bezit hebt. Dit kan opgelost worden door deze om te ruilen met de nieuwe Mediabox. Je hebt op dit moment nog een oude actie korting, namelijk: Gratis TV Box. Deze actie bestaat niet meer en zal komen te vervallen. Je zult een nieuwe actie ontvangen, € 2,50 korting op de eerste TV Box. De Mediabox zal dan € 2,50 per maand gaan kosten. Omdat ik de oude korting niet meer kan toedienen, kan ik uit coulance één jaar lang de korting vergoeden. Dit zal in één keer worden verrekend op een volgende factuur. Je ontvangt dan 12 x € 2,50. Zal ik dit voor je in gang zetten?


@Tommie van Odido Die TV box is 2 jaar geleden door t-mobile vervangen. Ik snap dat jullie nu met een andere box werken, maar die 'oude' zouden gewoon moeten werken. 

Ik ga ervanuit dat de storingen, technisch aan de achterkant verholpen worden. Mocht dit niet lukken dan ontvang ik graag kostenloos, dus met de aanhoudende korting, de nieuwe tv box. 


Sinds de update lopen beide Entone boxen voortdurend vast. Soms gaat het een half uur goed, waarna het soms wel vier tot zes keer achter elkaar misgaat. Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. Overigens loopt de box in de woonkamer vaker en sneller vast dan de box in de slaapkamer.

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

Ik heb exact dit probleem. Een andere moderator op dit forum heeft hierop besloten om een nieuwe modem op te sturen. Die doet het net zo goed als de vorige waarbij ik heel mijn huis opnieuw op WiFi heb moeten aansluiten. TV probleem is nog altijd hetzelfde. Kan de moderator van dit forum die van mij helpen? 


Reageer