Ja daar heb je zeker toestemming voor. Bedankt!
Hey @Gidion.1988, bedankt voor je confirmatie.
Ik heb direct je TV Boxen omgeruild. Ook zag ik dat je nog in bezit was van een Huawei modem, deze heb ik ook voor je omgeruild naar een Zyxel T-50. Dit modem is veel stabieler! Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven? Je ontvangt zo een bericht over de wijzigingen en je kunt alles ook inzien in My T-Mobile!
Hoi @Tommie van Odido
Bedankt voor de service, ik zie alleen nog de 2 tv boxen in mijn account.
Heeft de zyxel dezelfde functies als m'n huidige modem? Zoals port forwarding en ip reservering?
Ik hoor graag van je.
Met vriendelijke groet,
Gidion
@Gidion.1988 Ja, de Zyxel heeft deze functies ook. Als je het mij vraagt, werkt het zelfs beter dan met de Huawei.
@Tommie van Odido
Beste Tommie,
Ik heb de 2 nieuwe tv boxen zojuist ontvangen maar de router nog niet, komt deze nog?
Ik zal nog feedback geven over de nieuwe tv boxen.
Groet,
Hey @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het is niet helemaal goed gegaan met het verzenden van het modem in ons systeem. Dit heb ik nu in orde gemaakt en het modem zal uiterlijk morgen worden opgestuurd!
Ook onze tv box loopt sinds 2 dagen regelmatig vast (voorheen heel af en toe). Zeer irritant, waarschijnlijk ook het verouderde model.
Hey @Aliaz61, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De Entone Kamai 510 is inderdaad een verouderd model, deze heb ik daarom ook direct voor je omgewisseld. Wat mij ook op is gevallen is dat je ook nog een oud DrayTek modem hebt. Deze ruil ik ook graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kun je mij laten weten of ik dit ook voor je in gang mag zetten?
Tommie, dit mag jij voor mij in gang zetten. Dankjewel
Hi @Aliaz61, ik heb gelijk voor jou het modem omgewisseld! Zodra het nieuwe modem onderweg is, krijg je een e-mail van DHL met een track en trace code. Zo weet je precies wanneer het modem en de Media Converter bij jou op de stoep staan. Ook zul je een e-mail ontvangen van Guidion om een afspraak in te plannen met een monteur. Hou er wel rekening mee dat je de afspraak inplant op een moment dat je zeker weet dat het nieuwe modem bij jou binnen is. Zo kan de monteur gelijk aan de slag gaan voor je!
Goedendag,
De nieuwe zyxel router functioneert tot nu toe tot mijn verwachting. Makkelijk te installeren en internet lijkt het beter en sneller te doen.
Maar de 'nieuwe' tv box loopt nog steeds binnen iedere 5 minuten vast.. dan zet ik hem uit, wacht een paar tellen en zet hem weer aan en kan ik weer 5 minuten tv kijken. Dit begint heel erg op mijn zenuwen te werken.. wat mij ook opvalt is dat het apparaat in 2019 geproduceerd is, werken jullie echt met apparaten van 4 jaar oud en doen daar een relatief zware update op draaien?
Graag zo snel mogelijk een oplossing want ik word hier nogal moe van..
Hey @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Wat mij opvalt als ik een lijnmeting doe is dat ik nog een oude TV Box Entone Kamai 510 aangesloten zie en een nieuwe Amino Aria 610. Wat is het MAC-adres van de TV Box waar je dit op ervaart? (Dit staat onderop de TV Box) Zou je de TV Box kunnen voorzien van een factory reset en een andere kabel kunnen uitproberen?
Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
@Tommie van Odido
Bedankt voor je reactie, ik heb van alles geprobeerd afgelopen weekend, zonder resultaat. Dat is ook de reden dat ik de oude entone box terug gezet heb, daar heb ik minder problemen mee dan de nieuwe amino box.
Hey @Gidion.1988, op dit moment krijg ik ook geen goede lijnmeting. Zou je het Media Converter een powerflip kunnen geven en dan kunnen kijken of de juiste lampjes branden? Ik gok dat er iets mis is met de verbinding namelijk.
Sinds vandaag de amino tv box in gebruik. Het jammere is dat deze steeds vastloopt op alle kanalen. Ik heb alle stappen doorlopen. De box is direct op de modem aangesloten.
factory reset
hdmi modi allemaal geprobeerd
kabels eruit met stroom eraf
modem reset
Ik ben gelijk op de community gaan kijken en het blijkt dat ik zeker niet de enige ben.
Is er ondertussen al een oplossing hiervoor?
Was overgestapt van Ziggo om van vastlopers af te komen, maar hier wordt je niet vrolijk van.
Sinds vandaag de amino tv box in gebruik. Het jammere is dat deze steeds vastloopt op alle kanalen. Ik heb alle stappen doorlopen. De box is direct op de modem aangesloten.
factory reset
hdmi modi allemaal geprobeerd
kabels eruit met stroom eraf
modem reset
Ik ben gelijk op de community gaan kijken en het blijkt dat ik zeker niet de enige ben.
Is er ondertussen al een oplossing hiervoor?
Was overgestapt van Ziggo om van vastlopers af te komen, maar hier wordt je niet vrolijk van.
Ik heb nog twee keer een reset gedaan en opeens kwam er een update tevoorschijn.
Tot nu geen vastloper meer gehad.
Sinds gisteren een actief abonnement alleen loopt inderdaad zeer frustrerend continu de TV-box vast. Zeer vreemd om een oude TV-box geleverd te krijgen als er weet van is dat deze niet goed werkt.
Hey @Cdwa, welkom op onze Community!
Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Het ligt niet aan je TV Box, dit is de nieuwste die we hebben. Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat op de glasvezellijn. Zou je voor de zekerheid een powerflip kunnen uitvoeren en mij dan een terugkoppeling geven? Dan kan ik een nieuwe lijnmeting doen en kijken of hij nog steeds een foutmelding aangeeft. Gebeurt dit nog een keer dan moet er waarschijnlijk een monteur langs komen. Alvast bedankt!
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Mijn 2 tv boxen (Entone Kamai 510 volgens mij) lopen ook steeds vast, wil ze ook graag omruilen. Reset help soms even maar na korte tijd weer melding “er is iets misgegaan”
Hey @Johannes Folkertsma, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je TV Boxen direct omgeruild voor twee nieuwe Amino Aria's. Je ontvangt hier nog een bericht over en als het verwerkt is kun je dit terugzien in Mijn Odido. De Entone Kamai's hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten!
Dag Tommie,
hier hetzelfde probleem: de tv loopt regelmatig, nu elke paar dagen wel vast. Dan reset ik de tv box door een kleine naald in de tv box te steken en start ie weer op. Dat is geen fijne manier van tv kijken. Onze box is ook redelijk gedateerd. Het jaar waarop we die kregen weet ik niet meer, maar er staat nog ‘vodafone’ op… dat is al een tijdje terug. Zou je een nieuwe kunnen opsturen?
Daarnaast: tv kijken is nu helemaal lastig geworden: na al die jaren heeft de afstandsbediening (LG) het begeven. Die is door spelende kinderen gesloopt. Zouden jullie een nieuwe kunnen opsturen? Dat zou heel erg fijn zijn!
Alvast bedankt voor de moeite!!
Hey @Gert-Jan87, welkom op onze Community!
Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat jullie ook nog in bezit zijn van een Entone Kamai 510. Deze ruil ik graag voor je om. Daarnaast zie ik dat je ook nog in bezit bent van een DrayTek modem. Deze is ook verouderd en hiervoor worden geen updates meer uitgestuurd. Ik stuur je daarom ook graag een nieuw modem op. Hiervoor dient wel een monteur langs te komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit ook direct voor je in gang zetten?
Hey @Gert-Jan87, welkom op onze Community!
Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat jullie ook nog in bezit zijn van een Entone Kamai 510. Deze ruil ik graag voor je om. Daarnaast zie ik dat je ook nog in bezit bent van een DrayTek modem. Deze is ook verouderd en hiervoor worden geen updates meer uitgestuurd. Ik stuur je daarom ook graag een nieuw modem op. Hiervoor dient wel een monteur langs te komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit ook direct voor je in gang zetten?
Dag Tommie, dat zou heel fijn zijn als er een nieuwe box en modem komt. Monteur langs sturen lijkt me een goed idee. Zitten daar ook kosten aan verbonden? Hoe maken we een afspraak? Donderdag is vaak wel geschikt.
En ik heb dan nog geen reactie op de afstandsbediening. Kan de monteur die wellicht ook meenemen of kun je die opsturen?
Ik hoor graag even.
Hey @Gert-Jan87, bedankt voor je snelle reactie.
Er zitten geen kosten aan verbonden en de nieuwe TV Box wordt met een nieuwe afstandsbediening geleverd! Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.