Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds een aantal dagen lijkt het erop alsof ik geen signaal meer via mijn tv box ontvang.

De tv box staat als onbekend apparaat op mijn Samsung tv. Als deze opnieuw wordt opgestart verschijnt de knop 'Begin met tv kijken' alleen vervolgens gebeurd er niks.

In het beeld verschijnt HDMI 1, waar hij connectie mee heeft op de televisie, maar verder gebeurd er niks.

 

Alle denkbare dingen al gedaan, alles uit en aan gezet, modem uit en aan gezet.

Ik heb nu de odido tv app gedownload, dus via die manier kunnen we nu tv kijken, maar wil het liefste toch via mijn tv box televisie kijken.

Hallo,

 

Dit probleem hebben wij sinds kort ook, het enige wat nog nog werk is:

  • TV uit
  • tv-kastje stroomloos maken
  • HDMI kabel losmaken
  • 1 minuut wachten
  • HDMI kabel weer aansluiten
  • tv-kastje aan
  • TV aan en dan lang wachten tot hij opgestart

Na deze stappen is het hopen dat het weer werkt. Wij hebben sinds begin dit jaar t-mobile en nooit last gehad, dit is eigenlijk pas de laatste weken mijn vrouw raakt hiervan best gefrustreerd en als dit zo doorgaat gaan we weer terug naar Ziggo ondanks dat ik over het internet erg tevreden ben.


Ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar heb nog steeds hetzelfde.

@Odido enig idee waar dit aan kan liggen?


Hoi @LucRomkes, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Heb je ook al een andere HDMI kabel getest? Groetjes, Ishana


Hoi @madman68, geen zorgen! Ik sta voor je klaar en help je graag verder. Ik heb meteen een meting gedaan en ik zie dat het modem en de TV Box al een tijd niet (goed) opnieuw zijn opgestart. De volgorde is namelijk erg belangrijk. Zou je het zo willen proberen:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

 


Hoi @LucRomkes, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Heb je ook al een andere HDMI kabel getest? Groetjes, Ishana

Ja, net een andere HDMI kabel geprobeerd, maar hetzelfde resultaat, zoals op de foto.

Het lijkt er op alsof ik gewoon geen signaal vanuit mijn tvbox doorkrijg op mijn televisie. 


@LucRomkes Als je een knop op de afstandsbediening indrukt, knippert het blauwe lampje op de TV-box dan?


@LucRomkes Als je een knop op de afstandsbediening indrukt, knippert het blauwe lampje op de TV-box dan?

Nee dat doet hij niet, als ik de stroomkabel erachter eruit en er weer in doet start hij wel opnieuw op, dus dan wordt hij wel blauw. Dan zie ik ook netjes AMINO in beeld komen, met alles wat hij dan opstart.

Dus nadat hij is opgestart krijg ik in beeld wat op de foto staat, klik ik op 'Begin met tv kijken' krijg ik de verwijzing naar HDMI1 maar verder geen televisie beeld.

Als ik via instellingen zoek naar de tvbox, die staat bij 'Bron' ziet hij deze ook als onbekend apparaat.


@LucRomkes Dan gebruik je waarschijnlijk de afstandsbediening van de TV. Je moet op OK drukken op de afstandsbediening van de TV-box om te kunnen kijken.


Hoi @madman68, geen zorgen! Ik sta voor je klaar en help je graag verder. Ik heb meteen een meting gedaan en ik zie dat het modem en de TV Box al een tijd niet (goed) opnieuw zijn opgestart. De volgorde is namelijk erg belangrijk. Zou je het zo willen proberen:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

 

Ik heb mijn Odido TV-kastje op een andere poort aangesloten en nu lijkt het goed te gaan.

Mijn TV-BOX had ik al enkele keren van het stroom gehad.

 


Hoi @madman68, fijn om te horen dat je weer volledig van de TV Box kan genieten, ook aan onze kant ziet het er goed uit! Mocht je toch nog tegen een probleem aanlopen, laat het gerust in dit topic weten. Voor wens ik je nog heel veel kijkplezier toe! 😄


Reageer