Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb nu sinds een aantal dagen odido tv en krijg er al bijna spijt van.

 

De tv box herstart regelmatig uit zichzelf.

De ondertiteling voor doven en slechthorende is soms niet te lezen, word gewoon niet goed weergegeven op het scherm.

 

En de tv uitzending stotterde regelmatig.

 

De modem staat 1 meter achter een muur van de tv box.

De monteur van gideon zei dat het een perfecte verbinding is.

 

Dus wat nu.

Hi @Martijndk1983, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee en heb een lijnmeting gedaan. De verbinding ziet er inderdaad goed uit, ook van de Mediabox. Echter ben ik toch benieuwd wat er gebeurt als je hem bekabeld aansluit. Ook ben ik benieuwd naar wat voor apparaten je bedraad hebt aangesloten op poort 3 en 4 van het modem. 

Zou je ook een foto kunnen sturen van de ondertiteling? 


Op 1 poort zit een tahoma hub voor de rolluiken.

Op de andere een switch waarvan 4 poorten in gebruik zijn, maar alles wat erop zit zijn geen data verbruikers.

 

Zodra ik de kans krijg maak ik een foto.

Bedraad zal niet meevallen zonder gaten in de tussenmuur. Gideon zei dat het goed is dus daar ga ik dan ook vanuit.


Ik heb verder nog niet echt tv gekeken.

 

Het is me opgevallen dat de wifi regelmatig 1 minuutje weg valt.

Terwijl ik 2 meter van de modem afzat.

Precies net nog.

Is toch niet goed.

Graag een oplossing.


Kan je het wegvallen eens in de gaten houden en de datum en tijdstip noteren @Martijndk1983? Ook graag als het mogelijk is het MAC-adres van het apparaat waar je het op merkt. Dan kan ik namelijk exact opzoeken wat er op dat moment gebeurt! 


Hetl ijkt nu iets beter te zijn, de ondertiteling is nog heel af en toe paars/blauw en slecht.

Wel is het zo dat de tv box regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart.


Hoi @Martijndk1983, ik wil dit graag onderzoeken! Ervaar je dit op specifieke momenten? Ook ben ik benieuwd of je dan bepaalde handelingen uitvoert als dit voorkomt. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


Hallo,

Nee het is echtr willekeurig.
Maar het lijkt wel vaak dat het in de avond of snachts is.


@Martijndk1983 Dit kan inderdaad kloppen! 

Omdat er nog steeds verbeteringen op de Mediabox worden toegepast zijn er ‘s avonds laat/’s nachts regelmatig updates. 


Ahh oke dat verklaard een hoop.

 

Ik heb nog wel een idee voor een bugfix.

 

Als je heb gespoeld op een opgenomen programma wil het geluid na het verspringen wel eens zachter zijn, als je dan weer 1 tikje naar voren gaat is het weer goed.


@Martijndk1983 Goed dat je dit aankaart! 

Dit is inderdaad bij ons bekend. Ook hier wordt aan gewerkt en hopelijk wordt dit opgelost in de nieuwe fix.

Ontzettend bedankt voor je geduld! 


Reageer