Skip to main content

Als ik tv kijk en ik mijn soundbar aanzet, welke in mijn tv in hdmi 2 zit en mijn tv box van odido in hdmi 1, heb ik geen signaal meer op mijn tv box.

Wanneer ik mijn tv box uit en aan zet werkt het wel weer naar behoren. 

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

 

Mvg

 

Remco

Hoi @Remco078, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Ik heb het vermoeden dat jouw soundbar een reboot triggert omdat het tv-signaal tijdelijk onderbroken wordt. Heb je meerdere HDMI-aansluitingen op de tv? Zo ja: kun je de soundbar bijvoorbeeld op 3 aansluiten en de TV Box op 1 of vice versa? Ik wil checken of de HDMI-ingangen dat signaal verstoren en dit effect triggeren. 


Hoi Jason,

 

Ik heb 3 HDMI aansluitingen waarvan hdmi 2 een arc is waar mijn soundbar op verbonden is.

Als ik de tvbox van 1 naar 3 verwissel heeft dit geen effect.


Hey @Remco078, kan het zijn dat als je de soundbar aanzet dat je tv overschakeld naar het scherm van de soundbar? Kan je kijken wanneer dit gebeurt op welk kanaal je zit? 


Hoi,

 

Het invoerkanaal op mijn tv blijft hdmi 1 waar de tv box op gekoppeld staat. Zodra ik de tv box uit en aan zet werkt het wel weer,  dus ik vermoed niet dat dit afkomstig is van de soundbar.


@Remco078 bedankt voor de aanvullende informatie.

Gebeurt dit sinds kort of al vanaf het begin? Heb je al geprobeerd om de TV Box te voorzien van een harde factory reset?

Amino Aria Factory Reset

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 


Hoi Tommie,

 

Ja dit is vanaf het begin.

De hard reset heb ik niet uitgevoerd. Ik ben al een halve zaterdag met een collega van u bezig geweest om scherp beeld te krijgen op 3 zenders van espn en 3 van ziggo. Wanneer ik de reset uitvoer ben ik waarschijnlijk de (juiste) instellingen kwijt en heb ik weer slecht beeld.

 

 


@Remco078 bedankt voor de informatie. Zou je mij de specificaties kunnen doorgeven van je soundbar?


Hoi Tommie,

 

Wat wil je precies weten? Bij mijn vorige provider nooit ergens problemen mee gehad overigens, zat alles exact hetzelfde aangesloten 


@Remco078 welke soundbar het is. Heb je de HDMI-kabel al een keer vervangen? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gezien bij klanten.


Hoi Tommie, 

Het is een TCL 8211.

Hdmi heb ik allemaal al een keer vervangen maar dit heeft geen resultaat gehad, het is echter ook alleen bij de tv box het geval. Zodra ik bijvoorbeeld dezelfde handeling uitvoer bij m'n ps5 ervaar ik geen problemen. Het vreemde blijft ook nog steeds dat na een herstart van de tv box het wel weer werkt.


Reageer