Skip to main content

Hallo,

Onze TV box heeft al een aantal dagen problemen. Als wij televisie willen kijken en we zetten de box aan geeft hij zwart beeld. We moeten iedere keer het stekkertje van de box eruit halen en er weer in doen voordat hij het gaat doen. Dit begint zeer hinderlijk te worden. Hij zit rechtstreeks aangesloten op het modem. Wat kunnen we hier aan doen?

Hi @deesvlees, wat super om te horen dat optie 4 goed is gegaan! Ik hoop enorm dat jij nog steeds van goed beeld aan het genieten bent en dat het probleem voorgoed is verholpen.

Hi @jojan31, wat balen om te lezen! Zou jij tot slot nog de vierde optie willen proberen? Wanneer ook deze optie niet werkt, dan geef ik direct door aan de specialisten dat dit niet de oplossing blijkt te zijn die voor iedereen werkt.


Hi @deesvlees, wat super om te horen dat optie 4 goed is gegaan! Ik hoop enorm dat jij nog steeds van goed beeld aan het genieten bent en dat het probleem voorgoed is verholpen.

Hi @jojan31, wat balen om te lezen! Zou jij tot slot nog de vierde optie willen proberen? Wanneer ook deze optie niet werkt, dan geef ik direct door aan de specialisten dat dit niet de oplossing blijkt te zijn die voor iedereen werkt.

@Lisa  Ga ik straks proberen. Ef vraagje moet ik dan ook tv box of menu opnieuw opstarten???


Hi @deesvlees, wat super om te horen dat optie 4 goed is gegaan! Ik hoop enorm dat jij nog steeds van goed beeld aan het genieten bent en dat het probleem voorgoed is verholpen.

 

Hoi @Lisa Helaas was het zwarte beeld er weer vandaag, optie vier heeft hier dus ook niet geholpen.


Hi @jojan31, ik ga duimen dat het werkt! Je hoeft in principe de TV Box niet opnieuw hiervoor op te starten, dus je kan gelijk testen of het switchen werkt.

Hi @deesvlees, fijn dat je dit gelijk aangeeft al had ik natuurlijk het liefste wat anders gelezen. Ik heb dit dan ook gelijk doorgegeven aan mijn collega’s en kom hier zo spoedig mogelijk bij je op terug. Voor nu wil ik je een fijn weekend wensen!


@Lisa  GIster omgezet na 4. Helaas weer hetzelfde liedje. Ook weer na terugkijken weer zwart beeld. Grrrr.


@Lisa  GIster omgezet na 4. Helaas weer hetzelfde liedje. Ook weer na terugkijken weer zwart beeld. Grrrr.


Heb je ook iets aan de HDMI instelling (resolutie) zelf gewijzigd misschien?

Bv 1080p50 naar 1080p60 of zo?



Heb je ook iets aan de HDMI instelling (resolutie) zelf gewijzigd misschien?

Bv 1080p50 naar 1080p60 of zo?

Nee had ik nog niet gedaan. Inmiddels wel.. We zullen het zien. Bedankt voor de tip


@deesvlees

@Lisa er is wederom nog steeds een zwart beeld probleem. Helaas heb ik nu na 24 dagen nog steeds geen reactie op mijn vraag gehad en @deesvlees ook niet.

Er is gevraagd om kosteloos te ontbinden binnen contract periode ivm met het niet correct leveren van tv diensten.

Het geduld is nu wel een beetje op en dan ga ik liever naar een andere aanbieder toe. 


@Lisa 

Nog steeds problemen na keuze 4 en de tip van jay blue


@Lisa  Als de fix het doel had om de “verbinding” via HDMI tussen de tv box en de tv te “herstellen” dan vermoed ik dat het probleem in een andere hoek zit. Als men tijdens het zwarte beeld naar het menu gaat dan zien we wel het menu op de tv. Als vervolgens de HDMI wordt losgehaald dan geeft de tv aan dat er geen signaal meer is, sluiten we de HDMI weer aan dan staat er oa 1080 in beeld dus hij ziet de tv box wel, alleen is het beeld zwart en is er geen geluid te horen. In ons geval halen we utp kabel kortstondig los en dan werkt het weer. De koppeling met de tv lijkt mij dan dus ook niet het probleem. Hopelijk heb je iets aan deze info.

 

Pas hadden we voor het eerst nadat de tv een uur of 16 uit heeft gestaan het probleem te pakken, normaal ervaren we dit als hij zeg maar 1 a 2 uur heeft uit gestaan.


Hi @jojan31, merci voor de aanvulling! Ik wil je graag laten weten dat ik hier vorige week direct melding van heb gemaakt bij de technische dienst. Er wordt dus nogmaals gekeken naar het probleem, zodat er hopelijk snel een oplossing kan komen die voor iedereen werkt. Ik heb gevraagd of er een update mogelijk is, dus ik hoop dat ik jullie hier snel van op de hoogte kan stellen.

Hi @pvdh14, heel goed dat jij dit aangeeft! Ik wil hier zeker op ingaan en ik wil graag laten weten dat wij dit per klant gaan bekijken, omdat elke situatie verschillend is. Ik stel jou hier dan ook in een privébericht van op de hoogte. 

Hi @deesvlees, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik heb dit meteen doorgezet naar de specialisten ter aanvulling, zodat dit meegenomen kan worden. Wanneer ik hier meer over hoor, dan deel ik dat hier meteen! 


Hi allemaal, zojuist heb ik een nieuwe update doorgekregen van mijn collega! Ik wil heel graag het volgende aan jullie laten weten.

Voor de gebruikers die een zwart scherm ervaren, maar wel het menu kunnen zien: we hebben een fix gevonden en gaan beginnen met intern testen. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen! 😊

 


Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

 

Ook ik heb al weken problemen met de tv-box die GEEN BEELD geeft na het uitzetten de dag ervoor. Elke dag de stekker eruit halen om weer tv te kunnen kijken, is bijzonder vervelend. 

De opties die @Lisa beschreef m.b.t. het HDMI modus werkt helaas niet voor mijn tv,  die beperkt zich maar tot 2 HDMI-modussen. De tv-box is een Amino Aria en dus zou in HDMI modus 3 het beste werken. 

Ik zit dus nog steeds met het probleem dat ik bij het aanzetten vd TV een zwart beeld zie en een leeg tv-gids. 

Na de up-date van de 'nieuwe t-mobile thuis'  is de TV echt geen verbetering! Ook het verdwijnen van teletekst vind ik heel jammer. 

Vandaag kreeg ik weer een mail v T-mobile dat er een nieuwe update komt in de nacht v 16 op 17 augustus. Ik hou mijn hart vast. 

Moderatoren geef a.j.b. door dat de problemen met de tv-box nog steeds niet is opgelost aan de specialisten. In ieder geval niet bij mij. :(

 


Hi @GXM85169, heel erg bedankt dat jij zo specifiek uitlegt wat er bij jou aan de hand is! Super om te lezen dat jij ook hebt gespeeld met de HDMI-modussen, maar erg balen dat dit het probleem bij jou niet heeft opgelost. Ik wil je heel graag laten weten dat ik nog steeds druk bezig ben met dit issue achter de schermen. Mijn collega’s van het TV Team zijn al voor lange tijd heel erg druk om hier een fix voor te vinden. Zoals ik hierboven heb geschreven, komt deze er hopelijk snel aan. Ik hoop dat ik hier deze week meer over kan delen in dit topic, want dit moet zo snel mogelijk worden opgelost. Wij hebben dit dus nog steeds op de radar staan! 💪


Hi allemaal, ik heb goed nieuws! Wij hebben een fix voor sommige klanten die zwarte beeld ervaren. Deze fix is meegenomen in de laatste firmware, dus hiervoor dien je de TV Box te herstarten. Ik hoor heel graag of jullie met deze fix verschil merken en van het probleem af zijn. Ik wil er wel graag bij zeggen dat dit een probleem is met meerdere oorzaken en deze fix helpt tegen één van die oorzaken. Mogelijk is dit dus nog niet de fix die er bij iedereen voor zorgt dat de problemen weg zijn. Laat het vooral weten wat jullie merken na een herstart van de TV Box! 💪


Hi Lisa Beetje laat maar wilde toch laten weten dat het allemaal oke is na die nieuwe fix:grinning:


Hi @jojan31, wat een top nieuws! Super dat je dit hebt teruggekoppeld, want ik ben heel blij om te lezen dat de fix heeft gewerkt. Dankjewel voor het laten weten en ik wens jou heel veel kijk-plezier toe. Mocht jij in de toekomst nog vragen hebben, trek dan gerust weer aan de bel. Maak er een mooie dag van vandaag! 🎈


Reageer