Om 17:55 hadden we het probleem weer. Deze keer Op menu gedrukt en verder kwamen we niet. Het menu was te zien maar we konden er niks mee.
Ben benieuwd of je iets terug gekeken hebt hiervoor. Dan heb ik dit vaak (zwart beeld). Dus als het menu te zien krijgt, lukt het jou niet om naar instellingen te gaan? Als dit wel lukt, dan naar tv box. Dan zie je tv menu herstarten etc staan. Rechts bij tv-box; is dit veld dan leeg of staat hier nog een naam (hoe je je tv box hebt genoemd). Deze is bij mij dan leeg. Als ik het tv menu herstart heb ik weer beeld.
Vandaag om 17:46 was het weer taak. We hadden inderdaad iets terug gekeken (dit is niet bij alle storingen het geval). Verder klopt jouw verhaal exact met wat we hier zien en hebben jouw stappen gevolgd en dat werkte ook. Dus om het te herstellen kunnen we de 230 kortstondig eruit halen of de utp kabel er 1 seconde uit halen of via het menu en dan herstarten. De utp methode is bij ons het snelste, via het menu duurt het ietsje langer en de 230 stekker methode kun je beter niet doen.
Om 17:55 hadden we het probleem weer. Deze keer Op menu gedrukt en verder kwamen we niet. Het menu was te zien maar we konden er niks mee.
Ben benieuwd of je iets terug gekeken hebt hiervoor. Dan heb ik dit vaak (zwart beeld). Dus als het menu te zien krijgt, lukt het jou niet om naar instellingen te gaan? Als dit wel lukt, dan naar tv box. Dan zie je tv menu herstarten etc staan. Rechts bij tv-box; is dit veld dan leeg of staat hier nog een naam (hoe je je tv box hebt genoemd). Deze is bij mij dan leeg. Als ik het tv menu herstart heb ik weer beeld.
Vandaag om 17:46 was het weer taak. We hadden inderdaad iets terug gekeken (dit is niet bij alle storingen het geval). Verder klopt jouw verhaal exact met wat we hier zien en hebben jouw stappen gevolgd en dat werkte ook. Dus om het te herstellen kunnen we de 230 kortstondig eruit halen of de utp kabel er 1 seconde uit halen of via het menu en dan herstarten. De utp methode is bij ons het snelste, via het menu duurt het ietsje langer en de 230 stekker methode kun je beter niet doen.
Dus @Lisa graag oplossen aub. Hierbij nogmaals bevestigd wat het probleem is.
Tevens vind ik persoonlijk dat wij wel gecompenseerd mogen worden met een paar extra maanden korting op onze tv abonnement voor de problemen die wij ondervinden en het aandragen van deze feedback naar TM.
Hi allemaal, graag geef ik hier een korte update met betrekking tot een tegemoetkoming! Zoals @pvdh14 ook al terecht aanstipt, wil ik jullie laten weten dat wij uiteraard een tegemoetkoming willen aanbieden aan iedereen die al langer problemen ervaart met zijn/haar TV. Deze tegemoetkoming kan ik pas in orde maken zodra alles weer goed werkt, maar weet dus dat wij dit uiteraard op de agenda hebben staan. Jullie horen namelijk gewoon optimaal van de diensten gebruik te maken!
Hoi @Lisa weet je inmiddels al wat meer? De ontvanger heeft iedere dag een paar keer per dag kuren en dit begint zeer hinderlijk te worden! Graag willen wij op korte termijn een oplossing
Hoi @Lisa weet je inmiddels al wat meer? De ontvanger heeft iedere dag een paar keer per dag kuren en dit begint zeer hinderlijk te worden! Graag willen wij op korte termijn een oplossing
@Lisa @deesvlees hier sluit ik mij bij aan. Anders is mijn voorstel om binnen contract periode te ontbinden wegens het niet leveren van een correct werkende dienst.
Hallo @Lisa dit duurt allemaal wel erg lang. Ook wij zitten er anders aan te denken te ontbinden wegens het niet leveren van een goed werkende dienst.
Hallo,
Sinds mei heb ik ook t mobile thuis. Helaas heb ik ook problemen met zwart beeld van de tv.
Elke keer als ik iets teruggekeken heb en later de tv uitdoe.Moet ik ook de stekker eruit halen van de tv kastje. Echt beroerd.
Hi allemaal, ik had heel graag al eerder een update gedeeld! Heel erg bedankt voor jullie geduld allemaal, want het onderzoek loopt nu inderdaad al enige tijd. Het kan altijd even duren totdat er een fix is, omdat dit vervolgens ook getest moet worden en dit gaat dan altijd mee in een zogenoemde 'sprint'. Dit is een periode waarin meerdere verbeteringen live gaan en dit vindt eens in de paar weken plaats. Ik heb bij mijn collega's nagevraagd of ik vandaag een update kan ontvangen, want jullie horen allemaal te weten waar jullie aan toe zijn. Mijn excuses dat dit issue al zo lang loopt. Ik blijf voor jullie checken of er updates binnenkomen, maar die heb ik tot nu toe nog niet ontvangen. Ik ga hier achteraan, want ik wil dat dit echt zo snel mogelijk voor eens en altijd is opgelost!
Hi @jojan31, top dat jij dat via deze weg laat weten! Ik ga je hierbij helpen, want ook jij hoort van goed beeld te genieten. Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en mij valt het op dat het modem al meer dan 40 dagen onafgebroken aan staat. Zou jij daarom een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? Dat doe je als volgt:
Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
Wil jij daarnaast op 'Menu' of 'Gids' drukken. Kan jij aangeven of deze zichtbaar worden? Zo niet, dan wil ik je vragen om langs de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening. Kan jij mij tot slot ook laten weten of jij gebruik maakt van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld een adapter of een switch?
Ik hoop heel erg dat de bovenstaande stappen het probleem al direct aanpakken. Als het zwarte beeld hierna nog steeds blijft aanhouden, dan ga ik gelijk weer verder met het zoeken naar dé oplossing. Dankjewel alvast voor de moeite en ik hoor het graag van je!
Hi lisa
Super bedankt voor je reactie. Heb de stappen gedaan voor de powerflip. Heb nu gewoon beeld. Oja heb geen eigen apparatuur aangesloten. Als ik weer zwart beeld heb dan meld ik het. Nu maar duimen
Hi @jojan31, heel graag gedaan! Super om te horen dat jij meteen de stappen hebt uitgevoerd en nu weer beeld hebt. Ik hoop heel erg dat dit goede beeld blijft aanhouden en het zwarte beeld voorgoed verdwenen is. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, dan mag jij altijd aan de bel trekken!
Hi allemaal, graag deel ik nog even een korte update ter aanvulling op mijn vorige bericht! Ik heb vandaag nog geen concrete update ontvangen, maar ik heb wel te horen gekregen dat een collega van een andere afdeling dit issue aan het chasen is om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Er vindt morgen een meeting plaats met TV specialisten en de technische dienst en ik heb gevraagd of hier een tijdsindicatie van het onderzoek kan worden aangegeven. Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg, dan laat ik jullie die dit weekend weten.
Hi lisa.
Net weer zwart beeld. Precies hetzelfde weer na teruggekeken hebben. Grrr.
Hi lisa.
Net weer zwart beeld. Precies hetzelfde weer na teruggekeken hebben. Grrr.
Vandaag weer zwart beeld na terugkijken. Gaat lekker!
Hi @jojan31, wat balen om te horen dat het probleem weer terug is gekomen! Ik zie de TV Box nu trouwens niet terug in jouw verbinding. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Kan jij mji laten weten of jij ook op 'Menu’ of 'Gids’ hebt gedrukt en of deze zichtbaar werden? Onder het mom van ‘je weet maar nooit’ wil ik dubbelchecken of de HDMI kabel en internetkabel goed zijn aangedrukt. Zou jij dit willen nagaan? Als dit niet helpt, dan wil ik je vragen of jij van poort op het modem wil wisselen. In het modem dat jij in huis hebt, kun jij hiervoor elke andere poort gebruiken. Ik hoor heel graag van je of dit het zwarte beeld heeft verholpen!
Hi allemaal, zoals ik eergisteren had beloofd zou ik een terugkoppeling geven van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat wij er hier aan onze kant bovenop zitten om dit proces te versnellen. Ik heb hier verder geen indicatie van meegekregen, dus ik hoop dat ik jullie na het weekend kan voorzien van een heldere update. Ik hoop dat iedereen een heel fijn weekend heeft!
Hi @jojan31, wat balen om te horen dat het probleem weer terug is gekomen! Ik zie de TV Box nu trouwens niet terug in jouw verbinding. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Kan jij mji laten weten of jij ook op 'Menu’ of 'Gids’ hebt gedrukt en of deze zichtbaar werden? Onder het mom van ‘je weet maar nooit’ wil ik dubbelchecken of de HDMI kabel en internetkabel goed zijn aangedrukt. Zou jij dit willen nagaan? Als dit niet helpt, dan wil ik je vragen of jij van poort op het modem wil wisselen. In het modem dat jij in huis hebt, kun jij hiervoor elke andere poort gebruiken. Ik hoor heel graag van je of dit het zwarte beeld heeft verholpen!
Dank je voor bericht.
Sorry vergat te melden.
Wanneer ik dat zwarte beeld heb ga ik via de instellingen in het tv menu de tv gids opnieuw opstarten. Dat werkt elke keer wel. Maar is omslachtig
Je kan (mits dat makkelijk voor je is te doen) heel kort (1 sec)je internetkabel uit de tv-box halen en vervolgens weer aansluiten, dat is de snelste manier om weer tv te kunnen kijken.
Je kan (mits dat makkelijk voor je is te doen) heel kort (1 sec)je internetkabel uit de tv-box halen en vervolgens weer aansluiten, dat is de snelste manier om weer tv te kunnen kijken.
Bedankt voor de tip.Is een beetje lastige kabel. Hij is wat stug.
Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.
HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft.
De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost.
Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:
- Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
- HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515).
- HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen.
- HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
- HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt.
Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties!
Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.
HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft.
De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost.
Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:
- Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
- HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515).
- HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen.
- HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
- HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt.
Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties!
Hi Lisa
Ik heb het naar hdmi modus 2 verandert. Maar dat wordt steeds erger. Doet helemaal niets meer als ik het gewoon opstart. Wat nu??? Naar 3 veranderen??
Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.
Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:
- Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
- HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515).
- HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen.
- HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
- HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt.
Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties!
Wij hadden inmiddels een paar dagen geen last meer van zwart beeld … Wij hebben de tv box 2 nachten uit gezet (lees stekker eruit gehaald) en sindsdien geen last meer. Dat zal wel gewoon mazzel zijn geweest. (ter info).
Gisteren de update geïnstalleerd en daarna was het menu uitgebreider met de bovenstaande opties. Wij hebben optie 3 gekozen en 's avonds de tv en de box weer aangezet maar helaas, het zwarte beeld was weer terug. Verder nog niets gedaan en vandaag afgewacht, helaas ook vandaag weer het zwarte beeld. De gekozen optie staat nog wel ingesteld. We hebben hem even van de stroom gehaald en kijken wat er morgen gebeurd, mocht het weer niet goed gaan dan gaan we optie 4 proberen.
Hi @jojan31, merci voor het testen en de terugkoppeling! Zou jij inderdaad willen checken of één van de andere modussen voor jouw TV Box werkt? Als jij bij geen eentje verbetering merkt, dan ga ik dat gelijk weer terugkoppelen. Ik hoor het heel graag van je!
Hi @deesvlees, ik werd heel blij toen ik het eerste deel van jouw bericht las! Wat ontzettend balen dat het probleem nu weer is teruggekeerd. Kan jij laten weten of de andere optie ervoor heeft gezorgd dat jullie weer normaal beeld ervaren? Ook van jou hoor ik dit heel graag terug, want anders trek ik meteen weer aan de bel bij de specialisten.
Hi @Lisa , ook gisteren werkte optie 3 weer niet, vervolgens hebben we hem gisteren op optie 4 gezet en vandaag is het goed gegaan …. Ik laat je weten hoe het de komende dagen gaat want het probleem doet zich niet elke dag. Wordt vervolgd.
Hi @Lisa
Vandaag naar optie 3 gezet. En helaas na weer iets terug gekeken te hebben, begon het gedoe weer.