tv box doet het wel maar tv gaat niet aan

  • 5 April 2024
  • 7 reacties
  • 54 Bekeken

Sinds een paar dagen glasvezel en 2 media boxen voor  2 tv's.

TV box boven gaat wel aan maar TV (een "oude" Sony Bravia uit 2007) reageert niet. Gekke is dat na een paar keer proberen de TV wel aanging en dan reageert ie  prima op de afstandsbediening, inclusief uit en aan. 

Heb toen ook de instellingen van de ab gecheckt en opnieuw laten zoeken (én gevonden). Vanochtend gaat ie toch weer niet aan.

Geen idee waar het aan zou kunnen liggen?

Ik had hiervoor al jaren ziggo, waar de TV prima op reageerde, maar nu die box weg is ook niet meer (natuurlijk?). Oorspronkelijke afstandsbediening zal ff zoeken zijn...  

 

Tommie van Odido 24 dagen geleden

Hi @Gertromeijn, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik help je hier graag mee, zou je mij iets meer informatie kunnen geven hierover? Gaat dit puur om de afstandsbediening van de Mediabox of reageert de tv ook niet meer op de afstandsbediening van de tv zelf? 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gertromeijn, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik help je hier graag mee, zou je mij iets meer informatie kunnen geven hierover? Gaat dit puur om de afstandsbediening van de Mediabox of reageert de tv ook niet meer op de afstandsbediening van de tv zelf? 

Hoi Tommie,

Helaas heb ik de originele ab nog niet kunnen vinden… dus dat heb ik nog niet kunnen uitproberen. 

Vooralsnog gaat het dus alleen om de mediabox ab, waarop de TV niet reageert. 

Groeten

Gert

Reputatie 7
Badge +9

Zou je het eens willen proberen met de originele afstandsbediening @Gertromeijn? Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de afstandsbediening opnieuw koppelt. Dit doe je zo: 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Ik heb via Amazon een vervangende afstandsbediening gekocht (originele is niet te vinden, thuis noch in een winkel)..

Ook hier is het vreemde dat de TV soms wel masr meestal niet reageert op de aan-knop van de ab net als op de ab van de mediabox. Als de TV wel inschakelt, doen beide ab's het prima. Ook uitschakelen en dan weer aan, werkt dan prima. 

Het lijkt erop dat het signaal van de HDMI de TV niet meer uit zijn stand-by kan halen (of alleen bij uitzondering). Ook fysiek de TV aanzetten, met de knop op de tv werkt inmiddels niet meer.

Dus ik ben bang dat de TV nu echt op is. 

Ik wil nog proberen of hij wel reageert op de andere mediabox van de woonkamer, maar ik verwacht daar niks van, omdat het aan de TV lijkt te liggen 

Reputatie 6
Badge +2

@Gertromeijn Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik vind het jammer om te lezen dat de TV misschien kapot is. Ik hoop dat het lukt met de andere Mediabox, laat je het mij weten?

Ik sta klaar om verder te helpen! 

Helaas blijkt toch de oude tv overleden.

Met nieuwe tv werkt alles wel. Maar heb ander topic aangemaakt over de media boxen. Het lijkt dat ze als ze voor iets langere tijd in stand by zijn geweest (zeg een nacht) dat ze dan de wifi niet meer op kunnen pakken, zonder de stroom eraf te halen voor 10 secs.

Reputatie 6
Badge +2

@Gertromeijn Wat balen zeg van de oude TV, fijn dat het met de nieuwe TV wel allemaal werkt. Uiteraard help ik je graag verder, zodat de Mediabox optimaal werkt! 😀

Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen, echter krijg ik geen verbinding. Wil je het modem een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Wil je mij daarnaast vertellen of je de Mediabox bekabeld hebt aangesloten? Ik ben benieuwd en sta klaar om je te helpen bij het vinden van de juiste oplossing! 

Reageer