Skip to main content

Wij hebben vandaag internet en 2 TV boxen thuis gekregen. De ene TV box werkt gewoon normaal maar mijn TV box kan alleen zender 1, 2 en 3 normaal weergeven. Zodra ik naar 4 ga word het beeld zwart en hoor je af en toe haperend op de achtergrond een geluid. Vervolgens gaat dit ook niet meer weg als ik bijv. terug naar zender 3 ga en moet ik de box helemaal opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen.

Vervolgens kan ik dan wel weer 1, 2 en 3 kijken maar zodra ik weer naar 4 ga begint het riedeltje weer opnieuw.

Hoi @Klaas B, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je tweede TV Box ook normaal zijn werk doet. Ik zoek dit daarom graag voor je uit. Zou je het MAC-adres van de desbetreffende TV Box met mij kunnen delen? Zou je ook een factory reset kunnen uitvoeren op de TV Box? Wellicht lost dat het al direct op!

 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 


Reset knopje heb ik al geprobeerd, MAC-adres is: 5C:0F:FB:1D:03:B6

 

Het zou kunnen dat de nullen eigenlijk O’s zijn maar volgens mij zijn het nullen.


Hey @Klaas B, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb je een nieuwe TV Box opgestuurd. Zorg wel dat je de TV Box met het juiste MAC-adres terugstuurd. Kan je mij daarna een terugkoppeling geven of deze het wel goed doet? Alvast bedankt! 


Ga ik doen, jij ook bedankt!


Ik heb de nieuwe TV box ontvangen en aangesloten. Vervolgens was het probleem nog niet opgelost, dus dacht dat het misschien toch aan mijn TV zou liggen. Ben er uiteindelijk achter gekomen dat mijn TV nog wat updates achterliep en na het uitvoeren van de updates deed hij het wel normaal, probleem is dus verholpen. 😅

Ik zal het andere kastje dus terug sturen maar wellicht goed voor jullie om te weten dat dat kastje het waarschijnlijk ook gewoon doet aangezien het aan mijn TV lag.

Dus mijn excuus, had misschien even wat eerder moeten updaten. Maar alsnog bedankt voor de snelle hulp!

 


Reageer