Skip to main content

Hoi, ik heb de nieuwe odido media box , en geïnstalleerd maar er zijn een paar problemen die ik niet kan oplossen zo ver misschien kan iemand helpen.  

1- Ik heb de afstandbediening met mijn Sony Bavaria berkoenen alles werkt goed   alleen TV knop voor aan en uit zetten werkt niet , dus moet ik not de afstandsbediening van de tv gebruiken om het aan en uit zetten. 

2- Iedere keer als ik de tv uit aan zet moet ik weer gaan inloggen met een profiel code. heel vervelend. hoe zet ik deze uit ?

Dank u

S

@shoresh Super om te lezen dat je gebruik maakt van onze nieuwe Mediabox! 😀

Ik geef graag antwoord op jouw vragen:

1 - Gaat het alleen op de aan/uit bediening van de TV? De andere knoppen, zoals volumeregeling en de sourceknop werken wel? Graag verneem ik ook of er niks voor de Mediabox staat wat de bediening zou kunnen storen. 

In de instellingen kan je kijken of jouw de afstandsbediening gekoppeld staat om jouw TV te bedienen: Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > TV Box 4K Remote > Bediening TV aanpassen > Hier staat als het goed is jouw TV vermeld. Mocht dit niet zo zijn, dan kan je hier op klikken en wordt er verbinding gemaakt. 

2 - Het klopt dat wanneer de Mediabox opnieuw is opgestart er om de pincode wordt gevraagd, dit kan je niet uitzetten. Echter zou dit niet moeten gebeuren wanneer de box uit stand-by komt, is dit bij jou wel het geval? 

Daarnaast wil ik vragen of je kan controleren of de box niet op de eco-stand staat. Dit doe je als volgt: Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Voeding en energie > Eco-stand > indien deze aanstaat kan je het schijfje naar uit schuiven. 

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


@shoresh Super om te lezen dat je gebruik maakt van onze nieuwe Mediabox! 😀

Ik geef graag antwoord op jouw vragen:

1 - Gaat het alleen op de aan/uit bediening van de TV? De andere knoppen, zoals volumeregeling en de sourceknop werken wel? Graag verneem ik ook of er niks voor de Mediabox staat wat de bediening zou kunnen storen. 

In de instellingen kan je kijken of jouw de afstandsbediening gekoppeld staat om jouw TV te bedienen: Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > TV Box 4K Remote > Bediening TV aanpassen > Hier staat als het goed is jouw TV vermeld. Mocht dit niet zo zijn, dan kan je hier op klikken en wordt er verbinding gemaakt. 

2 - Het klopt dat wanneer de Mediabox opnieuw is opgestart er om de pincode wordt gevraagd, dit kan je niet uitzetten. Echter zou dit niet moeten gebeuren wanneer de box uit stand-by komt, is dit bij jou wel het geval? 

Daarnaast wil ik vragen of je kan controleren of de box niet op de eco-stand staat. Dit doe je als volgt: Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Voeding en energie > Eco-stand > indien deze aanstaat kan je het schijfje naar uit schuiven. 

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Beste Teresa ,

Bedankt voor je reactie , de probleem met de afstandbediening is opgelost. Maar de probleem met de box kan ik nog niet weg krijgen. Iedere dag als ik de tv aan doen krijg ik te make met 5 kopen met een vraag “ Hallo, wie kijkt er? wie ,  op de scherm en moet ik uit die 5 kopen eentje kiezen , waar een van is admin. 3 andere met numbers en een met mijn naam . en die vraagt om de profile pincode als ik op klikt  en die profile pincode werkt alleen bij Admin. en niet bij mijn naam bij voorbeeld , dus ik heb van alles geprobeerd en die kan ik niet weg krijgen. Reset heeft ook niet geholpen .  De eco stand is niet aan zoals je hebt voorgesteld ,  dus laat me weten als je een andere trucje weet.   Dankjewel 


Super fijn dat de afstandsbediening nu volledig werkt! 😀

Ik kijk graag met je mee of we het andere euvel ook kunnen oplossen. 

Wil je eens bij profielinstellingen (linksboven in de hoek) kijken? Klik dan op het profiel met jouw naam > Bewerken > Dit profiel > Standaardprofiel > Aan/uit. Hier kun je het hoofdprofiel aanpassen. 

Bij het aanmaken van de andere profielen heb je als het goed is de mogelijkheid gekregen om hier een pincode voor te kiezen. Deze staat los van de TV inlogpincode. Je kunt dit per profiel aanpassen in het TV Menu door op de avatar te klikken .> Bewerken. 

Je kunt het dus niet volledig uitzetten, maar je kan er bijvoorbeeld wel voorkiezen om een simpel wachtwoord op alle kijkprofielen in te stellen. 

Laat je het mij weten of je er uit komt?


Super fijn dat de afstandsbediening nu volledig werkt! 😀

Ik kijk graag met je mee of we het andere euvel ook kunnen oplossen. 

Wil je eens bij profielinstellingen (linksboven in de hoek) kijken? Klik dan op het profiel met jouw naam > Bewerken > Dit profiel > Standaardprofiel > Aan/uit. Hier kun je het hoofdprofiel aanpassen. 

Bij het aanmaken van de andere profielen heb je als het goed is de mogelijkheid gekregen om hier een pincode voor te kiezen. Deze staat los van de TV inlogpincode. Je kunt dit per profiel aanpassen in het TV Menu door op de avatar te klikken .> Bewerken. 

Je kunt het dus niet volledig uitzetten, maar je kan er bijvoorbeeld wel voorkiezen om een simpel wachtwoord op alle kijkprofielen in te stellen. 

Laat je het mij weten of je er uit komt?

 

Dank je wel , ik heb weer mijn oude media box gaan gebruiken zonder deze problem . Als ik iedere keer moet pine code gebruiken om tv te kijken en deze niet kan volledig uitzetten, wil ik zo’n apparaat niet, daar zit een fout in de programming van odido nieuwe mediabox . Dus  ik stuur het terug. Bedankt voor je moeite en help. 


@shoresh Ik had graag anders gelezen, maar ik begrijp goed dat gebruikersgemak voorop staat. Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, laat je het mij dan weten? Ik sta klaar om verder te helpen! 


Reageer