Skip to main content

Ik heb deze vraag al eerder gesteld via een contactformulier maar geen antwoord ontvangen. Nu net weer geprobeerd maar als ik het formulier invul via de Odido site krijg ik, als ik het verstuur, de melding "er is iets misgegaan, probeer het nogmaals….kan je alles weer opnieuw invullen :-(

Heb namelijk een 2e mediabox welke ik niet geactiveerd krijg, ook niet na alle handelingen te hebben gedaan volgens de Odido chat (robot). Dus kabels erin en eruit enz. enz. Kan zijn dat deze box nog een oude mediabox is van de vorige provider (zie ook de foto's) voordat het Odido werd. Ik heb deze tv namelijk in jaren niet gebruikt en wil dit nu wel doen maar werkt dus niet.

Er staat bv. (zie foto) sluit de kabel in een ander poort, maar er is op deze box geen andere poort.

Hoor heel graag wat er fout gaat want kan deze tv dus niet gebruiken en betaal nu iedere maand voor iets wat het niet doet!

Welkom op onze community! @OmiRia 

Oprecht sorry dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Goed dat je zelf via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je kan genieten van TV. Ik help je dan ook graag verder om de 2e box voor je aan te sluiten! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten. Deze ziet er gelukkig goed uit! 

Ik zie inderdaad dat je de TV Box bekabeld hebt aangesloten. Echter kan ik niet zien op welke LAN-Poort van het modem dit is. Wil je dit aan mij doorgeven? Mocht de TV Box niet zijn aangesloten op LAN-poort 3 of 4 van het modem, wil je dit dan eens proberen? Ik weet zeker dat het dan moet lukken! 

Daarnaast ben ik benieuwd of je interesse hebt in een nieuw modem, je maakt namelijk nog gebruik van een verouderd model. Dit geldt ook voor jouw TV Boxen. Als je wil, ruil ik deze met alle liefde voor je om naar onze nieuwe Mediabox. Wil je hier eerst meer informatie over? Neem dan eens een kijkje in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Laat je het mij weten of het is gelukt met aansluiten? Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd voor je klaar! 

Beste Teresa,

Bedankt voor de snelle reactie! Wat betreft de vraag over de LAN poorten van mijn modem, er zitten niet meer ingangen op dus kan hem dan ook nergens anders instoppen.;-( Het is dus verstandig een nieuwe modem te krijgen, en misschien dan ook meteen nieuwe mediaboxen. Hoop alleen dat het niet al te moeilijk is deze allemaal om te wisselen. Ik weet niet of daar nog kosten aan zijn verbonden? Kan je mij dat nog laten weten? En hoe vraag ik die aan, doe jij dat voor mij of ??

Zal nu ook even op de topic kijken die je mij had aangeraden, misschien vindt ik daar ook nog wat antwoorden op mijn vragen!

Vriendelijke groeten,

Ria du Coux

Dank je wel voor je terugkoppeling! ​@OmiRia 

Ik leg je graag uit hoe het precies zit. Ik bestel natuurlijk met alle liefde een nieuw modem en de Mediaboxen voor je! 😀 Hier hoef jij verder niets voor te doen. 

Het oude modem en de TV Boxen hoef je ook niet retour te sturen naar ons, maar deze mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. Voor het installeren van het nieuwe modem, zal er een monteur langskomen. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Ik adviseer je om even te wachten tot je het nieuwe modem en de Mediaboxen in huis hebt, dan kan de monteur daar ook gelijk bij helpen en weet je zeker dat je alles in huis hebt voor de installatie. 

Klinkt dit als een goed plan? Laat maar weten wat je wil, ik sta paraat om dit gelijk voor je in orde te maken! 

Zijn hier ook kosten aan verbonden, dus voor de boxen, monteur etc .??

@OmiRia Excuses! Dit is inderdaad geheel kosteloos. 

Dan zou ik graag de modem en mediaboxen willen bestellen.

zou jij mij dan nog willen laten weten hoe ik, als ik de spullen binnen heb, contact kan opnemen voor een monteur?

Bestel jij deze voor me, moet je nog iets van mij weten?

​Nee hoor, ik heb alles wat ik nodig heb. Geweldig, ik ga gelijk aan de slag! 😀@OmiRia 

Ik heb de Mediaboxen en het modem meteen voor je besteld. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om de bestelling te volgen. 

Daarnaast ontvang je ook een e-mail met een link om de afspraak met de monteur in te plannen. De link leidt naar de afsprakenagenda, zo kun je precies een moment uitkiezen wat jou uitkomt.

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

​Nee hoor, ik heb alles wat ik nodig heb. Geweldig, ik ga gelijk aan de slag! 😀@OmiRia 

Ik heb de Mediaboxen en het modem meteen voor je besteld. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om de bestelling te volgen. 

Daarnaast ontvang je ook een e-mail met een link om de afspraak met de monteur in te plannen. De link leidt naar de afsprakenagenda, zo kun je precies een moment uitkiezen wat jou uitkomt.

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

super bedankt voor de goede service! TOP….als er nog iets dan hoor je mij, maar vooralsnog is alles helemaal duidelijk!

groeten,

Ria

Uiteraard heel graag gedaan en alvast veel plezier van de nieuwe apparatuur! 😊@OmiRia 

Beste Idido, 

Heb de media boxen ontvangen alleen zat daar de modem niet bij. Wordt deze nog apart gestuurd of komt deze mee met de monteur?

Was namelijk een beetje voorbarig en had al een afspraak gemaakt voor de monteur a.s. donderdag, uitgaande dat alles in 1 pakket zat, maar die kan niks doen als hij geen modem heeft.

Zal deze afspraak maar proberen af te zeggen en pas weer maken als de modem binnen is. Hopelijk werkt de "oude" afspraak link dan nog, anders ontvang ik graag een nieuwe! Hoor graag jullie reactie wat betreft het modem.

Groeten Ria du Coux 

Hey ​@OmiRia, er was inderdaad iets misgegaan. Ik heb het opnieuw goed voor je ingeschoten, het modem komt inderdaad eerst aan en daarna moet de monteur pas ingepland worden! 

Reageer