Skip to main content

Sinds de update van de TV-box is het zappen tussen zenders een ellende; iedere keer staat het beeld stil en komt er een foutmelding, bij sommige zenders gebeurd het zelfs om de paar seconden. Ook geeft de box iedere keer als we deze aanzetten een melding met dat er iets mis is gegaan en moeten we telkens op OK drukken. Is hier een oplossing voor?

Hi @hanskroneman, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je in bezit bent van twee verschillende TV Boxen, de Amino Aria 610 en de Entone Amulet 515. Ervaar je dit op beide TV Boxen of op één? Ik stel voor om de TV Box, waar je dit op ervaart, een harde factory reset te geven. Dit kun je zelf doen op de Amino Aria 610, de Entone Amulet 515 kan ik voor je resetten. Let op: Alle opnames zullen verloren gaan na de harde reset.

 

Reset Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Heeft dit niet geholpen? Dan stuur ik je graag een nieuwe TV Box op. Je ontvangt dan, in plaats van de Entone Amulet 515, ook een Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis


Hoi Tommie,

We hebben het nog even een paar maanden aangekeken en geprobeerd te kijken hoe het zou zijn na een reset, maar ook na dit en ook na de update van T-Mobile naar Odido, blijft dezelfde fout zich voordoen. We hebben dan ook een TV-box (de oudste in ons bezit, volgensmij de Entone) van rond 2017/18, net zoals de modem trouwens, waar we ook al jaren internet problemen mee hebben. Misschien is het toch een goed idee om dit allebei om te kunnen ruilen?


Hi @hanskroneman, het is zeker geen slecht idee om zowel de TV Box als het modem te vervangen! Ik heb het volste vertrouwen dat je hiermee geen last meer gaat hebben van de problemen die je momenteel ervaart.

Ik ga dit dan ook gelijk voor je in orde maken! Zoals Tommie aangeeft heeft de nieuwe TV Box geen ingebouwde harddiskrecorder voor opnames, maar hiervoor kan je de Opname functie aanzetten in jouw Mijn Odido account. Wat het nieuwe modem betreft, hiervoor zal een monteur van Guidion langs moeten komen voor de installatie hiervan. Deze wordt namelijk geleverd met een Media Converter die een monteur van Guidion moet aansluiten. Je krijgt van zowel de TV Box als het modem een track-en-trace code van DHL zodra de pakketten verzonden zijn. Ook krijg je een e-mail en SMS van Guidion voor het inplannen van de installatie afspraak. Ik wil je vragen om deze afspraak pas in te plannen op een moment waarop je zeker weet dat het pakket binnen is. Zo kan de monteur gelijk voor je aan de slag! Het oude modem en TV Box hoef je niet retour te sturen en mag je inleveren bij een milieupunt. 

Ook zie ik je dat je op dit moment gebruik maakt van een van onze wifipunten. Deze ga ik ook voor je vervangen door een nieuwer model, zodat deze optimaal kan verbinden met het nieuwe modem. Het oude wifipunt willen we wel graag retour hebben. Hier krijg je nog een e-mail van met instructies over hoe je dit kan doen. 

Zo is straks alle apparatuur weer helemaal up to date! 💪

 


Hi @hanskroneman, het is zeker geen slecht idee om zowel de TV Box als het modem te vervangen! Ik heb het volste vertrouwen dat je hiermee geen last meer gaat hebben van de problemen die je momenteel ervaart.

Ik ga dit dan ook gelijk voor je in orde maken! Zoals Tommie aangeeft heeft de nieuwe TV Box geen ingebouwde harddiskrecorder voor opnames, maar hiervoor kan je de Opname functie aanzetten in jouw Mijn Odido account. Wat het nieuwe modem betreft, hiervoor zal een monteur van Guidion langs moeten komen voor de installatie hiervan. Deze wordt namelijk geleverd met een Media Converter die een monteur van Guidion moet aansluiten. Je krijgt van zowel de TV Box als het modem een track-en-trace code van DHL zodra de pakketten verzonden zijn. Ook krijg je een e-mail en SMS van Guidion voor het inplannen van de installatie afspraak. Ik wil je vragen om deze afspraak pas in te plannen op een moment waarop je zeker weet dat het pakket binnen is. Zo kan de monteur gelijk voor je aan de slag! Het oude modem en TV Box hoef je niet retour te sturen en mag je inleveren bij een milieupunt. 

Ook zie ik je dat je op dit moment gebruik maakt van een van onze wifipunten. Deze ga ik ook voor je vervangen door een nieuwer model, zodat deze optimaal kan verbinden met het nieuwe modem. Het oude wifipunt willen we wel graag retour hebben. Hier krijg je nog een e-mail van met instructies over hoe je dit kan doen. 

Zo is straks alle apparatuur weer helemaal up to date! 💪

 

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie! Hopelijk werkt straks alles weer naar behoren! 😃


Heeft u enig idee wanneer we een mail of sms van Guidion kunnen verwachten? We hebben inmiddels alles ontvangen om het te kunnen installeren


Hoi @hanskroneman, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat er op 6-11-2023 een e-mail en SMS is verstuurd om een afspraak in te plannen. Heb je deze niet ontvangen? Geen zorgen! Je kunt ook een afspraak inplannen door te bellen naar 020-3232766. Zij zijn vandaag bereikbaar tot 21:00. Groetjes, Ishana


Reageer