Skip to main content

Sinds kort hapert mijn TV-beeld bij live kijken.  Als ik 5 seconden pauzeer kan ik ongestoord verder kijken.  Wie heeft dit ook gehad en hoe is dit op te lossen.  Herstarten van apparatuur heb ik al gedaan. 

Welkom op onze Community! @Gert-Jan Geerling 

Ik wil graag dat jij ongestoord TV kunt kijken, ik help je dan ook graag verder. 

Wil je de volgende vragen beantwoorden? Dan kijk ik gelijk met je mee!

  • Maak je alleen gebruik van de TV app of ook de TV Box?
  • Ervaar je dit probleem alleen bij Live kijken of ook bij Terug Kijken en/of Opnemen?
  • Ervaar je dit op specifieke zenders? Zo ja welke?
  • Kun je drie voorbeelden benoemen waarbij dit gebeurd (datum/tijdstip/programma)?
  • Hoe los je dit op, wanneer het probleem zich voordoet?

  • Maak je alleen gebruik van de TV app of ook de TV Box?  De TV box
  • Ervaar je dit probleem alleen bij Live kijken of ook bij Terug Kijken en/of Opnemen? Alleen bij live.  
  • Ervaar je dit op specifieke zenders? Zo ja welke? Alle zenders 
  • Kun je drie voorbeelden benoemen waarbij dit gebeurd (datum/tijdstip/programma)? Ieder moment van de dag.  Net nog. Kwart over 5 NPO 1. 
  • Hoe los je dit op, wanneer het probleem zich voordoet? 5 seconden op pauze zetten en dan verder kijken.  Dank geen haperend beeld. 

Beste Teresa

hierbij mijn reactie op je vragen:

  • Maak je alleen gebruik van de TV app of ook de TV Box?  De TV box
  • Ervaar je dit probleem alleen bij Live kijken of ook bij Terug Kijken en/of Opnemen? Alleen bij live.  
  • Ervaar je dit op specifieke zenders? Zo ja welke? Alle zenders 
  • Kun je drie voorbeelden benoemen waarbij dit gebeurd (datum/tijdstip/programma)? Ieder moment van de dag.  Net nog. Kwart over 5 NPO 1. 
  • Hoe los je dit op, wanneer het probleem zich voordoet? 5 seconden op pauze zetten en dan verder kijken.  Dan geen haperend beeld. 

@Gert-Jan Geerling Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik heb direct je verbinding uitgemeten, maar ik krijg geen goede verbinding met de Mediaboxen. Klopt het dat je er alleen één bekabeld hebt aangesloten? 

Wil je eens proberen om deze stappen uit te voeren?

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik gelijk verder aan de slag! 


Beste Teresa,

heb je instructies opgevolgd en het probleem lijkt opgelost te zijn!  Dankjewel voor de hulp. Top!

Hartelijke groeten Gert-Jan


Reageer