TV beeld: avond dramatisch slecht/ haperend

  • 3 April 2024
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Beste …..,

 

Sinds ca. okt 2023 hebben wij geregeld (met name bij terugkijken) in de avond slecht en haperend/ stilstaand beeld. Dat namen we maar voor lief.

 

Maar nu sinds ongeveer een 2 a 3 weken is het dramatisch. Met name afgelopen zondag 31-3-24 wilde ik rond 21.00u voetbal op NPO 1 terugkijken. Zo ongeveer iedere minuut bleef het beeld hangen.

 

Geprobeerde oplossingen:
- Speedtest op telefoon; prima rond 390 Mbit/s

Hele avond door wel 10 x volgende geprobeerd:

- TV box eruit en enkele min. wachten
- Router eruit en enkele min. wachten
- Router opnieuw opstarten
- Daarna TV box opnieuw opstarten

- geen verbetering. Beeld blijft hangen/ helemaal niet meer verder.

 

Probleem: Met name i.d. avond bij terugkijken haperend beeld of helemaal stilstaand voor minuten lang. Haperend beeld ook bij gewoon TV kijken maar minder. Internetsnelheid/ bereik best ok.

Vraag Odido: Wat is hiervoor (haperend TV beeld) ECHT de oplossing? Er zijn hierover nl. al enorm veel vragen gesteld zonder dat er een echte oplossing wordt geboden.

Maak er daarom a.u.b. geen technisch topic van (printscreens van metingen over en weer) met allerlei randzaken. Ligt dit niet gewoon aan de Zyxel router of TV box? Waarom hebben wij bij het aangaan van een nieuw contract per 21 dec. 23 geen nieuwe Mediabox gekregen?

Alvast dank voor jullie antwoord

Teresa van Odido 28 dagen geleden

Welkom op onze Community! @MMMaarten 😀

Ik wil graag dat jullie weer optimaal kunnen genieten van TV Kijken op ieder moment van de dag. Ik heb daarom gelijk de huidige TV Box omgeruild voor onze nieuwe Mediabox. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om de oude TV Box terug te sturen. 

Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @MMMaarten 😀

Ik wil graag dat jullie weer optimaal kunnen genieten van TV Kijken op ieder moment van de dag. Ik heb daarom gelijk de huidige TV Box omgeruild voor onze nieuwe Mediabox. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om de oude TV Box terug te sturen. 

Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

Dank je wel voor de snelle reactie en actie. Hoop dat dit gaat werken. 
 

met vriendelijke groet,

Maarten 

Reputatie 6
Badge +2

Heel graag gedaan! 😊 @MMMaarten 

Reageer