Skip to main content

Hoi,

Gisteren de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het goed, ondanks wat ik hier heb gelezen. Maar er is echter één groot punt van irritatie. Wanneer ik de app start, wordt NPO 1 als basiskanaal gebruikt. Is er een manier om dit aan te passen zodat dit het laatst bekeken kanaal is?

 

Bedankt,

Kevin

Hey @kevernscott, welkom op onze Community!

De app hoort inderdaad op het laatst bekeken kanaal op te starten. Haal je toevallig je tv helemaal van het stroom of zet je hem in standby? Zou je de app voor de zekerheid kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Ik heb het namelijk voor de zekerheid zelf getest en hier start hij wel op het laatst bekeken kanaal op. 


Hey @kevernscott, welkom op onze Community!

De app hoort inderdaad op het laatst bekeken kanaal op te starten. Haal je toevallig je tv helemaal van het stroom of zet je hem in standby? Zou je de app voor de zekerheid kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Ik heb het namelijk voor de zekerheid zelf getest en hier start hij wel op het laatst bekeken kanaal op. 

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb de tv alleen in stand-by gezet. Ik zal proberen het opnieuw te installeren en het je laten weten als het werkt. De TV is de QE65LS03BAUXXN (Frame 65" / 2023 model).

 


@kevernscott bedankt voor je snelle reactie. Hopelijk werkt het opnieuw installeren van de app!


Ik heb sinds een paar weken Odido. Elke ochtend moet ik de app herstarten. Na een telefoontje met de helpdesk de TV aangesloten met een UTP kabel op de router. Op mijn vraag of ik een TV kastje moest hebben van Odido was het antwoord dat ze nou net van al die dingen af willen. Maar goed, UTP kabel had niet het gewenste resultaat. Na nog een telefoontje met de helpdesk moest ik de TV juist loskoppelen van de router. De app werkt beter via de WIFI. Of via een TV kastje. Helaas, ook WIFI geeft niet het gewenste resultaat. Maar het ligt kennelijk aan mijn Samsung Q6 serie TV? Het is in ieder geval erg vervelend elke dag de app te moeten herstarten. Net als de verschillende adviezen van de verschillende helpdesk medewerkers. En dit probleem bestaat al enige tijd begrijp ik. Ik kom tenminste berichten tegen van meer dan een jaar geleden


Hey @HertogHenk, welkom op onze Community!

Hier kunnen we jammer genoeg niks aan veranderen. Onze onderaannemer heeft een mechanisme voor sessietime-out. De reden voor dit fenomeen is dat we geen gebeurtenissen hebben ontvangen van de Samsung tv vanwege langdurige stand-by, wat resulteerde in het onvermogen om een sessieverbinding met het platform te onderhouden, wat de time-out van de sessie veroorzaakte. We hebben dit eerder geverifieerd bij Samsung en Samsung tv geeft geen statusberichten uit tijdens stand-by, dus dit probleem kan momenteel niet worden opgelost.


Daar ben ik dan mooi klaar mee. Valt dit onder verborgen gebreken? Ik heb vooraf geen melding gehad toen ik een abonnement nam op Odido


Reageer