Woensdag 12 april ben ik overgestapt van KPN naar T-mobile. Naast de prijs wilde ik graag af van de digitale tv-kastjes. De app van T-mobile was beschikbaar en dus bood dit uitkomst.
Allereerst was de internetverbinding vanaf de ochtend op de dag van overstappen al verdwenen en moest ik wachten op de installatiemonteur die om 14.00 uur zou komen (op de website wordt benadrukt dat je de hele dag online blijft). Na een telefoontje om 15:30 uur met de vraag waar de monteur bleef, kreeg ik te horen dat er wat fout is gegaan in zijn agenda en dat hij er binnen 1,5 uur zou zijn. Om 17:20 uur stond de monteur voor de deur. Het aansluiten van de modem had ik beter zelf kunnen doen, dan had ik de hele dag namelijk al internetverbinding gehad. Na installatie bleek dat de app op mijn tv niet naar behoren werkte en er twee zwarte balken links en rechts in beeld kwamen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. De monteur gaf aan dat dit bekend is voor LG televisies. Ik heb hier echter niets over gelezen bij het afsluiten van het abonnement.
Donderdag 13 april heb ik gebeld met T-mobile en het probleem voorgelegd. De medewerker in kwestie verteld mij dat zij navraag ging doen en mij zaterdag 15 april zou terugbellen. Omdat ik tot op heden niet ben gebeld, heb ik T-mobile opnieuw gevraagd naar de status. Afgezien van het feit dat er in mijn dossier geen enkele notitie is gemaakt, wordt ik opnieuw afgewimpeld met de mededeling dat de technische dienst er naar moet kijken. Ook het tijdelijk opsturen van een kastje bleek niet mogelijk zonder dat er voor mij kosten aan verbonden zijn. Ik mag dus wederom wachten tot T-mobile met een reactie komt. In tegenstelling tot de melding van donderdag 13 april j.l. heb ik nu wel een referentienummer ontvangen (2370/NLV16727 ). Ik heb een LG OLED55C7V met webOS 3.5
Ik wacht voor nu 2 dagen af en zeg dan mijn abonnement weer op om weer terug te gaan naar KPN. Jammer, maar een dergelijke matige service had ik dan ook niet verwacht.