Skip to main content

Mijn smartphone en laptop zijn standaard verbonden met NordVPN om mijn gegevens te beschermen. Ik vind het een grof schandaal dat ik VPN moet uitschakelen om bij mijn eigen Odido abonnementen te kunnen. Ik zal dan ook zo snel mogelijk kiezen voor een andere provider!

Tv rechten van life TV zijn heel specifiek uitgegeven aan providers.  Om dit na te komen kunnen VPN tunnels, met gebruikers die ook vanuit buiten de EU kunnen komen, hier helaas voor geblokkeerd. 


Mijn smartphone en laptop zijn standaard verbonden met NordVPN om mijn gegevens te beschermen. Ik vind het een grof schandaal dat ik VPN moet uitschakelen om bij mijn eigen Odido abonnementen te kunnen. Ik zal dan ook zo snel mogelijk kiezen voor een andere provider!

U gebruikt wel een NL IP van NordVPN?


Jazeker standaard op Nederland. Ik heb voor de zekerheid ook andere EU landen gebruikt maar niets werkt.


Mijn smartphone en laptop zijn standaard verbonden met NordVPN om mijn gegevens te beschermen. Ik vind het een grof schandaal dat ik VPN moet uitschakelen om bij mijn eigen Odido abonnementen te kunnen. Ik zal dan ook zo snel mogelijk kiezen voor een andere provider!

NordVPN gebruik ik via mijn Draytek router. Voor het domein tv.odido.nl heb ik een aparte route aangemaakt die zonder VPN naar buiten gaat. Odido TV werkt zo prima met de webbrowser van PC en laptop en alle andere verkeer loopt wél via VPN.

Voor de Android app werkt dit helaas niet, vermoedelijk gebruikt deze andere domeinen.


@Raspiton Kun je in de Draytek wildcards gebruiken? Dan zou je *.tv.odido.nl erin kunnen zetten. Alle domeinen waar de app gebruik van maakt, vallen daar onder. Als je op basis van IP's kunt werken, zou je alle IP-adressen in de ranges 31.20.164.0/24 en 31.20.165.0/24 kunnen instellen. Dan zou alles buiten de VPN om bereikbaar moeten zijn.


@Raspiton Kun je in de Draytek wildcards gebruiken? Dan zou je *.tv.odido.nl erin kunnen zetten. Alle domeinen waar de app gebruik van maakt, vallen daar onder. Als je op basis van IP's kunt werken, zou je alle IP-adressen in de ranges 31.20.164.0/24 en 31.20.165.0/24 kunnen instellen. Dan zou alles buiten de VPN om bereikbaar moeten zijn.

@tmtv Wildcards kan ik niet gebruiken, wel meerder domeinnamen maar welke dat precies zouden moeten zijn behalve tv.odido.nl kan ik niet achterhalen.
Als ik echter 2 routes maak met de subnetten die je noemt werkt het ook voor Android, bedankt!


Ik zal dan ook zo snel mogelijk kiezen voor een andere provider!

De meeste andere providers blokkeren VPN ook denk ik.


Reageer