Skip to main content

TV-App: klantnummer en pincode elke keer moeten invoeren


Wij hebben sinds een paar dagen dat bij het aanzetten van de tv in de woonkamer elke keer om het klantnummer en pincode wordt gevraagd. Dit is ineens uit het niets. Nooit last van gehad.

Wat ik heb geprobeerd:

  • app volledig verwijderd van tv
  • tv geheel van de stroom gehaald
  • Tv als apparaat volledig verwijderd uit de app

wie o wie heeft het zelfde probleem en weet de oplossing. Het wordt nu wel heel erg vervelend.

op de andere geregistreerde apparaten boven hebben we geen problemen. (Media kast en Chromecast)

Uitgelichte reactie

5 april 2025

Raymen85 schreef:

Wij hebben sinds een paar dagen dat bij het aanzetten van de tv in de woonkamer elke keer om het klantnummer en pincode wordt gevraagd. Dit is ineens uit het niets. Nooit last van gehad.

Wat ik heb geprobeerd:

  • app volledig verwijderd van tv
  • tv geheel van de stroom gehaald
  • Tv als apparaat volledig verwijderd uit de app

wie o wie heeft het zelfde probleem en weet de oplossing. Het wordt nu wel heel erg vervelend.

op de andere geregistreerde apparaten boven hebben we geen problemen. (Media kast en Chromecast)

Raymen85 schreef:

Wij hebben sinds een paar dagen dat bij het aanzetten van de tv in de woonkamer elke keer om het klantnummer en pincode wordt gevraagd. Dit is ineens uit het niets. Nooit last van gehad.

Wat ik heb geprobeerd:

  • app volledig verwijderd van tv
  • tv geheel van de stroom gehaald
  • Tv als apparaat volledig verwijderd uit de app

wie o wie heeft het zelfde probleem en weet de oplossing. Het wordt nu wel heel erg vervelend.

op de andere geregistreerde apparaten boven hebben we geen problemen. (Media kast en Chromecast)

Raymen85 schreef:

Wij hebben sinds een paar dagen dat bij het aanzetten van de tv in de woonkamer elke keer om het klantnummer en pincode wordt gevraagd. Dit is ineens uit het niets. Nooit last van gehad.

Wat ik heb geprobeerd:

  • app volledig verwijderd van tv
  • tv geheel van de stroom gehaald
  • Tv als apparaat volledig verwijderd uit de app

wie o wie heeft het zelfde probleem en weet de oplossing. Het wordt nu wel heel erg vervelend.

op de andere geregistreerde apparaten boven hebben we geen problemen. (Media kast en Chromecast)

Bij elkaar al enige weken dezelfde klachten / het begon met alleen de pincode opnieuw invoeren / 

Nu moet de TV-App verwijderd worden en opnieuw worden geïnstalleerd + KlntNr en Pincode invoeren

En dat iedere keer als de TV wordt aangezet > meerdere malen per dag > wie oh wie of wat heeft dat

veroorzaakt …. A.S. maandag heb ik een afspraak met Odido dat ik terug gebeld gaat worden ….

Ben echt benieuwd wat dat gaat opleveren ….

 

 

11 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 april 2025
Raymen85 schreef:

Wij hebben sinds een paar dagen dat bij het aanzetten van de tv in de woonkamer elke keer om het klantnummer en pincode wordt gevraagd. Dit is ineens uit het niets. Nooit last van gehad.

Wat ik heb geprobeerd:

  • app volledig verwijderd van tv
  • tv geheel van de stroom gehaald
  • Tv als apparaat volledig verwijderd uit de app

wie o wie heeft het zelfde probleem en weet de oplossing. Het wordt nu wel heel erg vervelend.

op de andere geregistreerde apparaten boven hebben we geen problemen. (Media kast en Chromecast)

Raymen85 schreef:

Wij hebben sinds een paar dagen dat bij het aanzetten van de tv in de woonkamer elke keer om het klantnummer en pincode wordt gevraagd. Dit is ineens uit het niets. Nooit last van gehad.

Wat ik heb geprobeerd:

  • app volledig verwijderd van tv
  • tv geheel van de stroom gehaald
  • Tv als apparaat volledig verwijderd uit de app

wie o wie heeft het zelfde probleem en weet de oplossing. Het wordt nu wel heel erg vervelend.

op de andere geregistreerde apparaten boven hebben we geen problemen. (Media kast en Chromecast)

Raymen85 schreef:

Wij hebben sinds een paar dagen dat bij het aanzetten van de tv in de woonkamer elke keer om het klantnummer en pincode wordt gevraagd. Dit is ineens uit het niets. Nooit last van gehad.

Wat ik heb geprobeerd:

  • app volledig verwijderd van tv
  • tv geheel van de stroom gehaald
  • Tv als apparaat volledig verwijderd uit de app

wie o wie heeft het zelfde probleem en weet de oplossing. Het wordt nu wel heel erg vervelend.

op de andere geregistreerde apparaten boven hebben we geen problemen. (Media kast en Chromecast)

Bij elkaar al enige weken dezelfde klachten / het begon met alleen de pincode opnieuw invoeren / 

Nu moet de TV-App verwijderd worden en opnieuw worden geïnstalleerd + KlntNr en Pincode invoeren

En dat iedere keer als de TV wordt aangezet > meerdere malen per dag > wie oh wie of wat heeft dat

veroorzaakt …. A.S. maandag heb ik een afspraak met Odido dat ik terug gebeld gaat worden ….

Ben echt benieuwd wat dat gaat opleveren ….

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 april 2025

Ondertussen alles geprobeerd wat mogelijk is.

App verwijderen, apparaat verwijderen, pincode wijzigen etc. Niks schijnt te helpen.

Het gaat hier om een Samsung tv met Tizen.  In de app store zie ik dat de Odido app vorige week een update gehad heeft. Onze tv update automatisch.

Ik verwacht dat het probleem in de update zit.

De app onthoudt niet dat het apparaat geregistreerd is. In dit geval dus Tizen. De rest van de tv’s thuis werken prima, al draaien die op een ander systeem. (Android).

 

@klantenservice ????


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 8 april 2025

Er is teruggebeld door Odido echter als antwoord we kunnen U niet verder helpen

Het euvel zit in de App OdidoTV daar mag je het mee doen 

Zit nog tot 12 juni 2025 bij de Klantenservice van Odido wat een aderlating in dit geval


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 26 april 2025

Wij hebben dit probleem steeds vaker op de app. We hebben geen mediabox, dus dit is mega irritant. Vanaf februari af en toe en inmiddels soms paar keer per dag. Het lijkt ook volledig willekeurig.

 

Bij t-mobile hadden we dit ook en bij de odido app was het opgelost. Inmiddels dus weer terug.

We zijn zelfs al naar andere provider aan het kijken, dit is zoals gezegd echt irritant.

 

Gr. Emil 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 april 2025
emilwal schreef:

Wij hebben dit probleem steeds vaker op de app. We hebben geen mediabox, dus dit is mega irritant. Vanaf februari af en toe en inmiddels soms paar keer per dag. Het lijkt ook volledig willekeurig.

 

Bij t-mobile hadden we dit ook en bij de odido app was het opgelost. Inmiddels dus weer terug.

We zijn zelfs al naar andere provider aan het kijken, dit is zoals gezegd echt irritant.

 

Gr. Emil 

 

Hoi Emil,

Aangezien er totaal geen hulp vanuit Odido komt ben ik zelf maar op onderzoek uit gegaan en heb voor nu (in ons geval) de oplossing gevonden
Onze situatie is als volgt. Wij hebben in de woonkamer geen mediabox maar gebuiken de Odido app op een Samsung Q65T tv (2020). Deze gebruikt het Tizen besturingssysteem.
In de slaapkamers gebruiken we een media box en een chromecast. Deze draaien beide op Android en hebben niet het probleem.
Als we de TV uitzetten en gelijk weer aan is er niks aan de hand. Staat de tv langere tijd uit dan moeten wij opnieuw in de meeste gevallen het klantnummer en in ieder geval altijd de pincode invoeren. Het valt me op dat we sinds kort ook een Time-out melding krijgen.
Dit is interessant want dit geeft aan dat de app te lang heeft gedraaid en dat dit de reden is waarom we ons opnieuw moeten aanmelden.
Onze tv staat zo ingesteld dat de laatst gedraaide app wordt hervat als de tv uit en aangezet wordt. De tv gaat immers op standby dus de app blijft op de achtergrond draaien.

Ik heb de instelling aangepast zodat als de tv uit wordt gezet de app wordt afgesloten.
Bij het inschakelen van de tv wordt het beginscherm van de tv getoond waarna we de app starten.
Dit heeft het probleem opgelost.


Wat de app ontwikkelaars naar mijn idee moeten doen is de inlogtijd op oneindig zetten i.p.v. hier een tijd aan te stellen. 

 


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 27 april 2025

Hoi Raymen,

Dank voor je reactie, heel fijn!
 

Als ik terug ben van vakantie ga ik dit direct eens proberen.
 

Gr. Emil 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 april 2025
emilwal schreef:

Hoi Raymen,

Dank voor je reactie, heel fijn!
 

Als ik terug ben van vakantie ga ik dit direct eens proberen.
 

Gr. Emil 

 

Hoi Emil,

Succes! Ik hoor graag tegen de tijd of dit ook bij jou geholpen heeft. Fijne vakantie.

 

Gr Ramon


WilborII
  • is King of Content
  • 55 reacties
  • 4 mei 2025
Raymen85 schreef:
emilwal schreef:

Wij hebben dit probleem steeds vaker op de app. We hebben geen mediabox, dus dit is mega irritant. Vanaf februari af en toe en inmiddels soms paar keer per dag. Het lijkt ook volledig willekeurig.

 

Bij t-mobile hadden we dit ook en bij de odido app was het opgelost. Inmiddels dus weer terug.

We zijn zelfs al naar andere provider aan het kijken, dit is zoals gezegd echt irritant.

 

Gr. Emil 

 

Hoi Emil,

Aangezien er totaal geen hulp vanuit Odido komt ben ik zelf maar op onderzoek uit gegaan en heb voor nu (in ons geval) de oplossing gevonden
Onze situatie is als volgt. Wij hebben in de woonkamer geen mediabox maar gebuiken de Odido app op een Samsung Q65T tv (2020). Deze gebruikt het Tizen besturingssysteem.
In de slaapkamers gebruiken we een media box en een chromecast. Deze draaien beide op Android en hebben niet het probleem.
Als we de TV uitzetten en gelijk weer aan is er niks aan de hand. Staat de tv langere tijd uit dan moeten wij opnieuw in de meeste gevallen het klantnummer en in ieder geval altijd de pincode invoeren. Het valt me op dat we sinds kort ook een Time-out melding krijgen.
Dit is interessant want dit geeft aan dat de app te lang heeft gedraaid en dat dit de reden is waarom we ons opnieuw moeten aanmelden.
Onze tv staat zo ingesteld dat de laatst gedraaide app wordt hervat als de tv uit en aangezet wordt. De tv gaat immers op standby dus de app blijft op de achtergrond draaien.

Ik heb de instelling aangepast zodat als de tv uit wordt gezet de app wordt afgesloten.
Bij het inschakelen van de tv wordt het beginscherm van de tv getoond waarna we de app starten.
Dit heeft het probleem opgelost.


Wat de app ontwikkelaars naar mijn idee moeten doen is de inlogtijd op oneindig zetten i.p.v. hier een tijd aan te stellen. 

 

 

Hoi Raymen85,

Wat bedoel je met jouw citaat?

Citaat:
Onze tv staat zo ingesteld dat de laatst gedraaide app wordt hervat als de tv uit en aangezet wordt. De tv gaat immers op standby dus de app blijft op de achtergrond draaien.

Ik heb de instelling aangepast zodat als de tv uit wordt gezet de app wordt afgesloten.
Bij het inschakelen van de tv wordt het beginscherm van de tv getoond waarna we de app starten.
Dit heeft het probleem opgelost.

Ik lees het als de instellingen van jouw Samsung TV en niet van de Odido TV App. Begrijp ik het dan goed?

Ik begrijp echter niet hoe je bij het uitschakelen van de TV, de App kan laten afsluiten. Zowel vanuit het TV menu als App menu zie ik niet die mogelijkheid.

Hoor graag van je. BVD!
Groet, Willem


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 mei 2025
WilborII schreef:
Raymen85 schreef:
emilwal schreef:

Wij hebben dit probleem steeds vaker op de app. We hebben geen mediabox, dus dit is mega irritant. Vanaf februari af en toe en inmiddels soms paar keer per dag. Het lijkt ook volledig willekeurig.

 

Bij t-mobile hadden we dit ook en bij de odido app was het opgelost. Inmiddels dus weer terug.

We zijn zelfs al naar andere provider aan het kijken, dit is zoals gezegd echt irritant.

 

Gr. Emil 

 

Hoi Emil,

Aangezien er totaal geen hulp vanuit Odido komt ben ik zelf maar op onderzoek uit gegaan en heb voor nu (in ons geval) de oplossing gevonden
Onze situatie is als volgt. Wij hebben in de woonkamer geen mediabox maar gebuiken de Odido app op een Samsung Q65T tv (2020). Deze gebruikt het Tizen besturingssysteem.
In de slaapkamers gebruiken we een media box en een chromecast. Deze draaien beide op Android en hebben niet het probleem.
Als we de TV uitzetten en gelijk weer aan is er niks aan de hand. Staat de tv langere tijd uit dan moeten wij opnieuw in de meeste gevallen het klantnummer en in ieder geval altijd de pincode invoeren. Het valt me op dat we sinds kort ook een Time-out melding krijgen.
Dit is interessant want dit geeft aan dat de app te lang heeft gedraaid en dat dit de reden is waarom we ons opnieuw moeten aanmelden.
Onze tv staat zo ingesteld dat de laatst gedraaide app wordt hervat als de tv uit en aangezet wordt. De tv gaat immers op standby dus de app blijft op de achtergrond draaien.

Ik heb de instelling aangepast zodat als de tv uit wordt gezet de app wordt afgesloten.
Bij het inschakelen van de tv wordt het beginscherm van de tv getoond waarna we de app starten.
Dit heeft het probleem opgelost.


Wat de app ontwikkelaars naar mijn idee moeten doen is de inlogtijd op oneindig zetten i.p.v. hier een tijd aan te stellen. 

 

 

Hoi Raymen85,

Wat bedoel je met jouw citaat?

Citaat:
Onze tv staat zo ingesteld dat de laatst gedraaide app wordt hervat als de tv uit en aangezet wordt. De tv gaat immers op standby dus de app blijft op de achtergrond draaien.

Ik heb de instelling aangepast zodat als de tv uit wordt gezet de app wordt afgesloten.
Bij het inschakelen van de tv wordt het beginscherm van de tv getoond waarna we de app starten.
Dit heeft het probleem opgelost.

Ik lees het als de instellingen van jouw Samsung TV en niet van de Odido TV App. Begrijp ik het dan goed?

Ik begrijp echter niet hoe je bij het uitschakelen van de TV, de App kan laten afsluiten. Zowel vanuit het TV menu als App menu zie ik niet die mogelijkheid.

Hoor graag van je. BVD!
Groet, Willem



 

Hoi Willem,

Het is inderdaad niet een instelling van de app, maar van de tv zelf. Bij onze Samsung tv kan je de instellen via het onderstaande menu vinden. Deze optie moet dus op “uit” staan, zodat de tv, nadat hij je hem aanzet altijd eerst start vanuit het hoofdmenu. “Smarthub”.

Instellingen>Algemeen>Slimme functies>Laatste app automatisch starten

groet Ramon

 


WilborII
  • is King of Content
  • 55 reacties
  • 4 mei 2025
Raymen85 schreef:
WilborII schreef:
Raymen85 schreef:
emilwal schreef:

Wij hebben dit probleem steeds vaker op de app. We hebben geen mediabox, dus dit is mega irritant. Vanaf februari af en toe en inmiddels soms paar keer per dag. Het lijkt ook volledig willekeurig.

 

Bij t-mobile hadden we dit ook en bij de odido app was het opgelost. Inmiddels dus weer terug.

We zijn zelfs al naar andere provider aan het kijken, dit is zoals gezegd echt irritant.

 

Gr. Emil 

 

Hoi Emil,

Aangezien er totaal geen hulp vanuit Odido komt ben ik zelf maar op onderzoek uit gegaan en heb voor nu (in ons geval) de oplossing gevonden
Onze situatie is als volgt. Wij hebben in de woonkamer geen mediabox maar gebuiken de Odido app op een Samsung Q65T tv (2020). Deze gebruikt het Tizen besturingssysteem.
In de slaapkamers gebruiken we een media box en een chromecast. Deze draaien beide op Android en hebben niet het probleem.
Als we de TV uitzetten en gelijk weer aan is er niks aan de hand. Staat de tv langere tijd uit dan moeten wij opnieuw in de meeste gevallen het klantnummer en in ieder geval altijd de pincode invoeren. Het valt me op dat we sinds kort ook een Time-out melding krijgen.
Dit is interessant want dit geeft aan dat de app te lang heeft gedraaid en dat dit de reden is waarom we ons opnieuw moeten aanmelden.
Onze tv staat zo ingesteld dat de laatst gedraaide app wordt hervat als de tv uit en aangezet wordt. De tv gaat immers op standby dus de app blijft op de achtergrond draaien.

Ik heb de instelling aangepast zodat als de tv uit wordt gezet de app wordt afgesloten.
Bij het inschakelen van de tv wordt het beginscherm van de tv getoond waarna we de app starten.
Dit heeft het probleem opgelost.


Wat de app ontwikkelaars naar mijn idee moeten doen is de inlogtijd op oneindig zetten i.p.v. hier een tijd aan te stellen. 

 

 

Hoi Raymen85,

Wat bedoel je met jouw citaat?

Citaat:
Onze tv staat zo ingesteld dat de laatst gedraaide app wordt hervat als de tv uit en aangezet wordt. De tv gaat immers op standby dus de app blijft op de achtergrond draaien.

Ik heb de instelling aangepast zodat als de tv uit wordt gezet de app wordt afgesloten.
Bij het inschakelen van de tv wordt het beginscherm van de tv getoond waarna we de app starten.
Dit heeft het probleem opgelost.

Ik lees het als de instellingen van jouw Samsung TV en niet van de Odido TV App. Begrijp ik het dan goed?

Ik begrijp echter niet hoe je bij het uitschakelen van de TV, de App kan laten afsluiten. Zowel vanuit het TV menu als App menu zie ik niet die mogelijkheid.

Hoor graag van je. BVD!
Groet, Willem



 

Hoi Willem,

Het is inderdaad niet een instelling van de app, maar van de tv zelf. Bij onze Samsung tv kan je de instellen via het onderstaande menu vinden. Deze optie moet dus op “uit” staan, zodat de tv, nadat hij je hem aanzet altijd eerst start vanuit het hoofdmenu. “Smarthub”.

Instellingen>Algemeen>Slimme functies>Laatste app automatisch starten

groet Ramon

 

Ramon, dank voor je snelle reactie!

Hoe heb jij de instellingen staan van de Odido TV App? Spelen die nog een rol in het geheel?
Dit zijn mijn TV App instellingen:
Admin, Bewerken, Weergave aanpassen, Opstartscherm Thuis, Welke zender eerst NPO1.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 mei 2025

Hoi Willem,

Nee deze hebben geen invloed. Bij mij staan de app instellingen zo, dat de laatst bekeken zender wordt gestart.

Odido heeft iets met inlogtijd. Zelfs op dit forum moet ik telkens opnieuw inloggen. 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen