Skip to main content

Wij hebben sinds maandag internet en tv van tmobile. Nu wil het volgende dat bedraad mijn tv app niet werkt en via WiFi wel. Zodra ik hem bedraad aansluit werkt alles zoals netflix en zo maar niet de T-mobile app die geeft dan aan "er is iets misgegaan druk ok om nogmaals te proberen" ik krijg het niet voor elkaar om het bedraad werkend te krijgen. 

Hi @Manuelavs, welkom op onze Community!

Dit is wel erg vreemd. Uiteraard zou dit vlekkenloos moeten werken. Zou je de TV App kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Krijgt de app nu wel verbinding?

Hoor het graag! 


Dit al een paar keer geprobeerd maar helaas. Het werkt helaas niet bij allebei de tv's. Ook al vaker de helpdesk gebeld maar omdat we een fritzbox 7490 hebben inplaats van de tmobile modem komt er geen oplossing. Ook werkt de tv anywhere app wel op 5g maar niet op WIFI. 


Ook moet ik wel zeggen dat ik zodra ik bedraad zit alles kan zien in de app zoals de gids en alles maar zodra ik op een zender blijf dan komt er geen beeld en geeft hij die melding na iets van 15 tot 20 seconden. 


@Manuelavs 

Je hebt het T-mobile profile gekozen.?

Dan werkt poort 3 en 4 niet goed deze zijn voor het oude tv platform.

Stel vlan 300 in om deze poorten beschikbaar te krijgen.

Of gebruik poort 2. (Met switch)

Hoe je vlan 300 in stelt is goed te vinden op dit forum.

Test het eerst met 1 tv op poort 2.

Werkt dan de tv app.?

Werkt alles wel via het T-mobile router/modem.?


@peter-keetfm 

We hebben een switch aangesloten op poort 2. Hadden al gemerkt dat poort 3 en 4 niet werkte of niet goed werkte. Heb het ook rechtstreeks tv op poort 2 geprobeerd maar ook dat werkt niet. 

 

T-mobile modem is hier niet aangesloten geweest. Maar ik vind het raar dat ik wel internet heb op de tv maar de tv app niet kan kijken. Lijkt me niet een probleem wat in de modem zit. 


@Manuelavs 

Volgens mij moet je het T-mobile modem altijd aansluiten voor het goed activeren van je verbinding.

Misschien zit daar het probleem.

Test het eerst met het T-mobile modem.

Als alles dan goed werkt dan de Fritzbox weer aansluiten.

 

 


@peter-keetfm 

Dan gaan we dat straks proberen en hopelijk werkt daarna alles naar behoren


@peter-keetfm

Dan gaan we dat straks proberen en hopelijk werkt daarna alles naar behoren

Ik weet niet hoe lang dit moet.

Ik heb het T-mobile modem 24 uur aan gehad.

Toen heb ik een Fritzbox 5590 direct op glasvezel aangesloten.

En vlan 300 ingesteld. (Om alle lan poorten te kunnen gebruiken)

 


@peter-keetfm 

Net de modem eraan gehangen en binnen 30 seconden bedraad tv maar via de fritzbox niet. Zal het dan toch liggen aan de tmobile thuis profiel. We gaan ze alles veranderen in een ander profiel en hopelijk werkt het dan wel


Stel andere aanbieder in en dan vlan 300.

Zie screenshots.

 


Net alles aangepast in de modem maar nog steeds geen beeld zodra ik bekabeld tv wil kijken. 

 

Het gekke blijft dat zodra ik bedraad zit ik wel de tv gids kan bekijken, de ingeplande opnames kan zien, alle zenders langs kan gaan maar toch heb ik geen beeld en zegt hij er is iets misgegaan. Ik weet niet meer waar het probleem ligt. 


@Manuelavs 

Wel vreemd poort 3 en 4 werken nu wel.?

7490 is al wel een oudje heb je de laatste Fritz os er al op gezet.?

 


@peter-keetfm 

Ja poort 3 en 4 werken nu wel weer. Alleen de tv woonkamer en slaapkamer werken niet bedraad. En de tv anywhere app werkt niet op WIFI


Vandaag erachter gekomen dat bedraad op de slaapkamer geen beeld geeft maar alles wat we beneden aanpassen aan profielen of wat dan ook wel boven doorkomt. Vind het een heel raar verhaal worden inmiddels. 


Het T-mobile modem/router werkte goed toch.?

Dan is er wat aan de hand met de Fritzbox 7490.

Heb je nog naar de Fritz os gekeken.?

Dat deze de laatste firmware update heeft.

 


Ja de tmobile modem werkte indd goed. 

Ja we hebben de laatste firmware. 

Het is dus ook blijkbaar niet dat de app geen verbinding heeft alleen het beeld word blijkbaar geblokkeerd als ik bedraad ga zitten. 

Hopelijk heeft iemand de oplossing en kan ik alles bedraad gaan gebruiken. 


Ja de tmobile modem werkte indd goed. 

Ja we hebben de laatste firmware. 

Het is dus ook blijkbaar niet dat de app geen verbinding heeft alleen het beeld word blijkbaar geblokkeerd als ik bedraad ga zitten. 

Hopelijk heeft iemand de oplossing en kan ik alles bedraad gaan gebruiken. 

Ik denk echt dat je het probleem in de 7490 moet zoeken.

Die inmiddels al een oudje is.

Ik zelf gebruik een 5590 en mijn smart tv,s Philips en Sony en mediaplayer Nvidia shield tv pro zijn allemaal bedraad aangesloten en ik heb geen probleem met tv kijken via de T-mobile tv app.


@Tommie 

sorry voor de late reactie. Inmiddels is het ons gelukt. We moesten in ons modem prioriteit of zo  aanvinken. Nu werken alle tv's en alle apps. 


Reageer