Beantwoord

tv anywhere vis chromecast werkt niet meer


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds kort werkt de tv anywhere app via Chromecast niet meer. Zodra ik een zender wil streamen zie in eerst het roze T-Mobile scherm op de tv, vervolgens aan het laden en daarna een zwart scherm met de melding: er is iets misgegaan. Probeer het later nogmaals.

 

Het heeft eerder wel gewerkt. Op twee telefoons (iOS en Android) maar op beide toestellen heb ik dezelfde foutmelding.

De tv anywhere app werkt op beide toestellen wel, je kunt tv kijken zolang je niet cast via Chromecast.

De Chromecast is bedraad aangesloten en werkt uitstekend met YouTube,Netflix en de Ziggo app.

 

Hoe kan dit en hoe kan ik het issue verhelpen??

 

 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 2 June 2021, 11:03

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge

@Cooln er bleek een probleem te zijn op één van de servers die ervoor zorgen dat de content wordt afgespeeld (of in dit geval dus niet). Mogelijk hebben je hier last van gehad. Dit probleem is vanmorgen opgelost. Wil je checken of de problemen verholpen zijn?

Klopt, het werkt inmiddels weer @Hans-Juriën 

@Hans-Juriën hier werkt veronica niet! Al een paar weken geeft hij aan er is iets misgegaan. Probeer het later nogmaals. De rest van de zender kunnen wij wel streamen. Is zowel via Android als iPhone naar chromecast 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fionadegier, goed dat je het meldt hier, thanks! 

Heb je al geprobeerd om TV Anywhere volledig af te sluiten, opnieuw in te loggen en om TVA te verwijderen en helemaal opnieuw te installeren? Er zouden momenteel geen problemen met Veronica en afspelen zijn, daarom vermoed ik dat het een incident is waarbij we de oplossing redelijk snel te pakken hebben!

Hoi @Fionadegier

Hoi @Fionadegier, goed dat je het meldt hier, thanks! 

Heb je al geprobeerd om TV Anywhere volledig af te sluiten, opnieuw in te loggen en om TVA te verwijderen en helemaal opnieuw te installeren? Er zouden momenteel geen problemen met Veronica en afspelen zijn, daarom vermoed ik dat het een incident is waarbij we de oplossing redelijk snel te pakken hebben!

Helaas helpt het verwijderen van de app niks.

Reputatie 7
Badge +16

@Fionadegier Bedankt voor je terugkoppeling! Zou je een screenshot/foto kunnen maken van het scherm én de foutmelding die je daarop te zien krijgt wanneer je de zender probeert af te spelen, alsjeblieft? Dan ga ik na hoe ik je het beste kan helpen. Thanks voor je medewerking!

@Fionadegier Bedankt voor je terugkoppeling! Zou je een screenshot/foto kunnen maken van het scherm én de foutmelding die je daarop te zien krijgt wanneer je de zender probeert af te spelen, alsjeblieft? Dan ga ik na hoe ik je het beste kan helpen. Thanks voor je medewerking!

Zo ziet het eruit. En dit is alleen bij veronica 

Reputatie 7
Badge +16

@Fionadegier Zou ik je mogen verzoeken om jouw Thuis klantnummer toe te voegen aan je Communityprofiel? Dan kan ik jouw huidige abonnement bekijken en je verbinding doormeten. Met de huidige gegevens kom ik enkel een verlopen abonnement tegen. Thanks alvast!

P.s. indien ik het niet op afstand kan oplossen voor je, pakt de technische dienst het over en komt er een oplossing aan.

@Fionadegier Zou ik je mogen verzoeken om jouw Thuis klantnummer toe te voegen aan je Communityprofiel? Dan kan ik jouw huidige abonnement bekijken en je verbinding doormeten. Met de huidige gegevens kom ik enkel een verlopen abonnement tegen. Thanks alvast!

P.s. indien ik het niet op afstand kan oplossen voor je, pakt de technische dienst het over en komt er een oplossing aan.

Wij zijn niet heel lang meer klant bij jullie dat klopt. Dus laat het hier maar bij. Eind van volgende maand zitten wij bij een andere provider.

Reputatie 7
Badge +16

@Fionadegier Graag zoek ik het toch voor je uit, ondanks het feit dat jouw abonnement afloopt. We horen je gewoon te bieden waar je recht op hebt natuurlijk! Ik heb nu echter op elke mogelijke manier een ander abonnement getracht te vinden, maar kom enkel dat ene, reeds beëindigde abonnement tegen. Kun je mij jouw nieuwe klantnummer toesturen, alsjeblieft?

@Fionadegier Graag zoek ik het toch voor je uit, ondanks het feit dat jouw abonnement afloopt. We horen je gewoon te bieden waar je recht op hebt natuurlijk! Ik heb nu echter op elke mogelijke manier een ander abonnement getracht te vinden, maar kom enkel dat ene, reeds beëindigde abonnement tegen. Kun je mij jouw nieuwe klantnummer toesturen, alsjeblieft?

9052266794 is het klantnummer 

Ik heb nu ook last van precies hetzelfde als het oorspronkelijke onderwerp. Wij hebben 2 chromecasts, ik kan in de app zelf gewoon kijken, maar naar geen van beide chromecasts casten. Eerst het t-mobilescherm, en dan de melding: er ging iets mis, probeer het later nog eens.

Hier ook hetzelfde probleem 

Reputatie 7

Hi @Menita1812 en @Tasro, heel goed dat jullie hiervoor aan de bel trekken! Hebben jullie de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ook wil ik vragen of jullie op de volgende punten kunnen terugkomen:

  • Op welk apparaat (telefoon/tablet) kijken jullie? 
  • Werkt het casten van TV Anywhere wel op een andere telefoon/tablet?
  • Willen jullie eens met een reset van de Chromecast het probleem proberen te tackelen? Dit doe je als volgt. Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in. Heeft dit het probleem verholpen?

  • Hebben jullie de telefoon/tablet al eens een herstart gegeven en werkt het dan? 

  • Welke Android/iOS versie heeft het apparaat waarop jullie casten? 

Als jullie hierop terug kunnen komen, dan ga ik hier graag voor jullie achteraan. Jullie horen namelijk ook met de Chromecast van TV Anywhere te genieten! 💪

Reputatie 7

Hi guys, zojuist heb ik bij één van onze tv-meetings aangesneden dat meerdere klanten dit probleem ervaren. Mijn collega's van de technische dienst ontvangen naast de informatie die ik hierboven heb uitgevraagd, graag nog extra informatie. Kunnen jullie ook nog op de onderstaande punten terugkomen? 

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem?

Thanks! 🍀

Hoi @Lisa Ik ga dat morgen allemaal proberen uit te zoeken, probleem merkte ik gisterenavond, ik cast vanaf een samsung S22 naar 'gewone' tv's waar een losse chromecast aanhangt, maar omdat ik 2 chromecast en 2 verschillende tv's heb lijkt het me sterk dat het daar ligt. App opnieuw installeren heb ik geprobeerd en hielp niet.

Reputatie 7

Hi @Menita1812, heel erg bedankt alvast voor de moeite! 😊 Dan wacht ik nog even geduldig af. Super dat je dit alvast kon aangeven, merci. Voor nu wil ik je een fijn weekend wensen!

Hallo, wij hebben hier ook last van. alles wat we naar de Chromecast streamen werkt gewoon behalve de T-Mobile TV app. Ook de Chromecast resetten en de app opnieuw instaleren heeft niet geholpen.

Sinds gisteren werkt T mobile TV Anywhere via Chromecast ook niet meer. Krijg bij het streamen de melding "geen content om te casten". De rest via streamen lukt wel

Hallo T mobile,

Ja het wordt vervelend maar ook ik heb er last van dat ik niet kan streamen via de chromecast naar mijn tv..

Ik wil van een Motorola G8 pro streamen naar mijn chromecast die ingeplugd zit in een Samsung tv.

Heb vanalles gedaan en het vandaag de klanten service al gebeld maar met die gasten kom je geen steek verder. Diverse keren de chromecast gereset de tv anywhere app ge geïnstalleerd en daarna weer geïnstalleerd. Maar niets helpt.T mobile kom aub met een oplossing.

Hallo T mobile,

Zelfde probleem. T mobile TV Anywhere via Chromecast werkt hier ook niet meer. Krijg bij het streamen de melding "geen content om te casten". 

Graag snel een oplossing.

Reputatie 7

Hi @Frank Hermens, @RgmTah, @Rob62 en @Nanc000, hartstikke goed dat ook jullie dit aangeven! 💪

Ik kan jullie gelukkig laten weten dat de technische dienst dit issue al heeft opgepikt en erg druk bezig is met de oplossing. Mijn collega's hebben echter wel gevraagd of we nog extra voorbeelden kunnen doorzetten. Ik ontvang dan ook graag de volgende informatie van jullie:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Bedankt voor de medewerking! Ik houd het onderzoek de komende tijd goed in de gaten en laat het weten als er nieuws is. Excuses voor het ongemak! 

Hallo Lisa,

Sinds 3 dagen. Daarvoor goed gewerkt.

Met een Iphone werkt het wel. Maar met mijn eigen toestel samsung s21 krijg ik de melding no content to cast alleen met app tmbole tv anyhwhere. Netflix YouTube lukt allemaal wel te casten.

Meerdere malen chromecast reset en app opnieuw geïnstalleerd. Helpt niks.

Samsung s21, Android versie 12.

Naar Samsung televisie. Met Google chromecast.

Mvg

Nancy

 

 

Reputatie 7

Hi @Nanc000, dit noem ik nog eens een vliegensvlugge terugkoppeling - thanks! Kun je enkel nog het Chromecast type en de software versie hiervan noemen? Op de onderstaande manier kun je dit checken:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Firmwareversie van Cast: 1.56.275994

Reageer